Juu, noi on liikkeet. Kirjasin vain päästä nopeasti mitä painoja+liikkeitä muistan. 184/73 male, kesällä paino kävi 66.6kg vaikka elin 1.5v. "roskaruoka dietillä", puolessa vuodessa kotiruuan ylisyömisellä oon saanu muutamat kilot edes jäämään kehoon..
Eli ruokalut on perus kotiruokaa (niin paljon kun pystyy syömään) ja massanlisääjää ravinnon tueksi

Nyt tullu oltua viikon poissa salilta flunssan takia ja tänää aattelin mennä ekaa kertaa salille tauon jälkeen, joten jatkanko nyt treeniä vaa samasta mihi viimeks jäin eli "ns" täysiä vaiko vähä kevennän näin aluksi?

Nyt tullu oltua viikon poissa salilta flunssan takia ja tänää aattelin mennä ekaa kertaa salille tauon jälkeen, joten jatkanko nyt treeniä vaa samasta mihi viimeks jäin eli "ns" täysiä vaiko vähä kevennän näin aluksi?

Mä tekisin varmaan ihan yhtä kovaa kuin ennenkin, jos se vaan hyvältä tuntuis. Se haittapuoli siinä tietty on, että lihakset tulee niin kipeeks, ettei mistään tule mitään seuraavina päivinä.

Ota 1-2 treeniä vähän kevyemmin ja kroppaa kuunnellen. Lämppäsarjoissa sen kyllä jo aika hyvin huomaa, tuntuuko rauta tavallista painavammalta.

Mä tekisin varmaan ihan yhtä kovaa kuin ennenkin, jos se vaan hyvältä tuntuis. Se haittapuoli siinä tietty on, että lihakset tulee niin kipeeks, ettei mistään tule mitään seuraavina päivinä.

Tässä ny kumpaaki pohtinu et täysillä koitetaa mut lämppäsarjat ne näyttää mite se rauta tahtoo liikkua taas.

En osaa oikein sanoa? Olkapäässä tuntuu kiristystä kun esim dippiä tekee tai käsi on samantyylisessä asennossa ja vaivaa vain punnerrusliikkeissä..

Tohon on (ylläri) useita syitä, joista vähäisin ei ole liika epäsuora olkapäille.

Itsellä olkapäiden kivut hellitti kun vähensin dippiä, tarkistin mm. pystypunnerruksen tekniikkaa ja penkatessa keskityin pitämään lavat yhdessä.

Olkapäät ottaa helvetisti damagea (treeniä) jos kropan tekee jollain pakkiksen neli/viis jakosella.

Tästä on puhuttu paljon täälläkin.

Tarvitaan apua - kaikkeen.

Olen 20 vuotias jätkä. Mulla on pituutta 194 cm ja painoa 62 kiloa. Siis sellane hoikka hujoppi. Oon käynyt salilla nyt 3kk eikä minkäänlaisia tuloksia. Lihakset ovat kiinteämmät ja kovemmat, mutta ei oo kehitystä tapahtunut.

Mulla on tälläinen treeniohjelma menossa:

1. MA = SELKÄ, OJENTAJA, OLKAPÄÄT
2. TI = RINTA, HAUIS, VATSA, KÄSIVARSI
4. PE = POHKEET, REIDET, PERSE
5. SU = RINTA, HAUIS, VATSA

Aikaisemmin oli tälläinen:

3. KE = SELKÄ, OJENTAJA, OLKAPÄÄT

Ruokaa syön omasta mielestä ainakin paljon. Syön noin 4 kertaa päivässä jotakuinkin 140 gr hiilaria, 50 gr protskua. Siis yleensä pyrin laskemaan noi. En käytä lisäaineita koska joku sanoi, että ne ovat epäterveellisiä (tiedä sitten, en oikein koskaan löytänyt kunnon artikkeleita niiden epäterveellisyydestä).

Harrastan karatea 2 kertaa viikossa myöskin tämän lisäksi. Onko ylikunnosta vaaraa? Pystyttekö neuvomaan tätä aloittelijan toopea?

Sun arvio riittävän paljon syömisestä menee pieleen.

Löydät haulla noin 5432144 ketjua siitä kuinka pääset alkuun syömisten seurannassa

Auttaisi, jos kertoisit vaikka sun päivän syömiset? Oletko saanut painoa ollenkaan lisää tuona 3kk? Jos et, niin et ole syönyt tarpeeksi. Yleensä oma arvio pettää aika rankasti. Sitä usein luulee syövänsä paljon, mutta totuus on toinen.

Treeniohjelma nyt myös vaihtoon. Miksi rinta ja hauis kahteen kertaan, muut yhteen?? Joku simppeli ohjelma käyttöön, starting strength, arnoldin kultainen kuusikko, elaston 2-jakoinen tms., haulla löytyy.

Olen 20 vuotias jätkä. Mulla on pituutta 194 cm ja painoa 62 kiloa. Siis sellane hoikka hujoppi. Oon käynyt salilla nyt 3kk eikä minkäänlaisia tuloksia. Lihakset ovat kiinteämmät ja kovemmat, mutta ei oo kehitystä tapahtunut.

Mulla on tälläinen treeniohjelma menossa:

Aikaisemmin oli tälläinen:

3. KE = SELKÄ, OJENTAJA, OLKAPÄÄT

Ruokaa syön omasta mielestä ainakin paljon. Syön noin 4 kertaa päivässä jotakuinkin 140 gr hiilaria, 50 gr protskua. Siis yleensä pyrin laskemaan noi. En käytä lisäaineita koska joku sanoi, että ne ovat epäterveellisiä (tiedä sitten, en oikein koskaan löytänyt kunnon artikkeleita niiden epäterveellisyydestä).

Harrastan karatea 2 kertaa viikossa myöskin tämän lisäksi. Onko ylikunnosta vaaraa? Pystyttekö neuvomaan tätä aloittelijan toopea?

Sun arvio riittävän paljon syömisestä menee pieleen.

Löydät haulla noin 5432144 ketjua siitä kuinka pääset alkuun syömisten seurannassa

Syön tuon verran per ateria. Eli noin 140 gr hiilaria ja noin 20 - 50 grammaa protskua per ateria. Proteiinia menee joskus vähemmän joskus enemmän.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Jos treenailee tälläsellä rytmillä raskas, voluumi, raskas, voluumi, kevennetty. Niin olenko kärryillä, että raskaks esim 4-8 toistoja. Voluumi vaikka 12-20. Ja mites tuo kevennytty kannattaa pitää

Sun pituinen mies voisi tähdätä ainakin 3500kcal/vrk tahtiin, jos massoittua meinaa ja massaa sää todellakin tarvitset. Joku 4000-5000kcal/vrk ei olisi pahitteeksi, eikä liikaa sitten muutaman viikon tähtäimellä, eli pitää kasvattaa ruokamäärää nyt ja roimasti. Koska se tod.näk. ei näppituntumalla onnistu, niin keittiövaaka ja kalorilaskuri.fi vaan käyttöön. Ja koska jo toi lähtökohta, eli 3500kcal/vrk on tavallista terveellistä ruokaa ihan helvetin paljon, siis tilavuusmitoissa, niin unohda heti kättelyssä esim. keitetyt potut, niissä ei ole energiaa riittävän tiheässä. Ennemmin riisiä naamioon. Lisukkeeksi on hyvä ottaa tee-se-itse massajuomia, eli malton ja heraproteiinijauhon sekoitusta. Myös maitohapponappeja/kapseleita voi vetää pari päivässä, niin ruoansulatus ehkä toimii tehokkaammin. Sulla kuluu myös noilla reeneillä todella paljon kaloreita, eli tuhti (pari desiä maltoa ja 1,5dl heraprotujauhoa voisi olla hyvä lähtökohta) palautusjuoma ja ehkä pari banaania joka reenin jälkeen naamariin ja siitä 1-1,5h sisällä lisää ruokaa kitusiin vaan.

Kettler f3 treeni ohjelma!

Osaisiko joku tehdä ohjelman miten tuommoisella kettler f3 kuntokeskuksella olisi hyvä aloittaa treenaaminen.
Olen 180cm pitkä ja 115kg painava43v mies! Tavoite olisi saada paino 90kg.. Tavoitteena olisi päästä hyvään kuntoon ja saada köli pieneksi.käsipainoja löytyy lisäksi ja lisää hankitaan kun tarve kasvaa.juoksumatto löytyy myös.Mutta nyt olisi tarve jonkin näköiselle ohjelmalle mitä noudattaa.kiitos

---Sulla kuluu myös noilla reeneillä todella paljon kaloreita, eli tuhti (pari desiä maltoa ja 1,5dl heraprotujauhoa voisi olla hyvä lähtökohta) palautusjuoma ja ehkä pari banaania joka reenin jälkeen naamariin ja siitä 1-1,5h sisällä lisää ruokaa kitusiin vaan.

Mä kyllä vetäsin hera+malto-setin nimenomaan aina treenin jälkeen. Löytyy myös ihan hyviä valmiita sekotuksia jos ei viisti montaa eri jauhoa ostaa. Mutta tuo on ihan totta, että kannattaa valita suht energiatiheitä ruoka-aineita.

mulla alkaa kramppaan pohkeet kaikissa eri pohjeliikkeissä aina ennen lihaksen väsymistä...
mistä tämä voi johtua?
onko kellään muulla samaa?
magnesiumia oon käyttänyt jo 6kk eli siitä asti kun krampit alko häiritsemään treeniä.(sekin vaan vissiin aika broscience lääke tähän vaivaan)
voisko suolan käytön lisääminen auttaa?

Onko ikäihmisen (42v) enää mahdollista kasvattaa yhtään lihasmassaa vai onko vain tyydyttävä tän nykyisen ylläpitoon? Pelottaa vähän kun joudun vetämään aikamoisen dieetin läpi että kun lihasmassaa katoaa niin saako sitä enää ikinä kerättyä takaisin.

Olen siis ensimmäistä kertaa menossa salille. Tavoitteena on tällä hetkellä vain litteä vatsa, senkun saisi niin olisin erottäin tyytyväinen. Tästähän sitten herää kysymyksi; Mitä syödä? Mitä tehdä salilla? Kuinka paljon? Millä painoilla? Mitä syödä ennen ja jälkeen treenin? Kauanko tulolseen pääseminen kestää? Monestikko viikossa tulisi treenata? Huuuhh..
Ihan peruskysymyksiä siis joo :) Löysin muutaman vastauksen samanlaisiin kysymyksiin mutten tiedä ovatko ne sopivia minulle. Siksi toivon nyt että joku vastaisi tähän ja pääsisin alulle!

Vähän infoa:
16v tyttö
171cm
54kg
Rasvaprosentti 17,7%
Painoindeksi 17,8

Kiitokset jo etukäteen niille jotka viitsisivät auttaa :D !

Onko ikäihmisen (42v) enää mahdollista kasvattaa yhtään lihasmassaa vai onko vain tyydyttävä tän nykyisen ylläpitoon? Pelottaa vähän kun joudun vetämään aikamoisen dieetin läpi että kun lihasmassaa katoaa niin saako sitä enää ikinä kerättyä takaisin.
Väittävät että kasikymppisetkin pystyy kehittymään kuntosaliharjottelulla (lähde: joku paikallislehden juttu, en tiedä mihin perustuu), joten kannattaa ainakin yrittää! Tunnen myös ihmisiä jotka ovat 40+ iässä pystyneet hankkimaan sekä voimaa että lihasmassaa.

Olen siis ensimmäistä kertaa menossa salille. Tavoitteena on tällä hetkellä vain litteä vatsa, senkun saisi niin olisin erottäin tyytyväinen. Tästähän sitten herää kysymyksi; Mitä syödä? Mitä tehdä salilla? Kuinka paljon? Millä painoilla? Mitä syödä ennen ja jälkeen treenin? Kauanko tulolseen pääseminen kestää? Monestikko viikossa tulisi treenata? Huuuhh..
Ihan peruskysymyksiä siis joo :) Löysin muutaman vastauksen samanlaisiin kysymyksiin mutten tiedä ovatko ne sopivia minulle. Siksi toivon nyt että joku vastaisi tähän ja pääsisin alulle!

Vähän infoa:
16v tyttö
171cm
54kg
Rasvaprosentti 17,7%
Painoindeksi 17,8

Kiitokset jo etukäteen niille jotka viitsisivät auttaa :D !
Reeni: Arskan G6 tai Starting Strenght, ohjelman mukainen määrä treenejä (taitaa olla molemmissa 3krt/vk), painoa niin paljon kun jaksat puhtaasti nostaa. Sun mitoilla vatsan litistäminen on luultavasti enemmän lihas- ja ryhtikysymys, ja siihen auttaa monipuolinen painoharjoittelu (kuten em. ohjelmat). Jos haluat, voit vielä lisäksi kokeilla esim. pilatesta tai joogaa.
Ruoka: syö paljon, pääasiassa oikeaa ruokaa, riittävästi proteiinia, hyvälaatuista rasvoja ja reilusti hiilihydraatteja. Jos haluat hifistellä, hera+malto drinksu treenin jälkeen.

mulla alkaa kramppaan pohkeet kaikissa eri pohjeliikkeissä aina ennen lihaksen väsymistä...
mistä tämä voi johtua?
onko kellään muulla samaa?
magnesiumia oon käyttänyt jo 6kk eli siitä asti kun krampit alko häiritsemään treeniä.(sekin vaan vissiin aika broscience lääke tähän vaivaan)
voisko suolan käytön lisääminen auttaa?
Lämmittele pohkeet hyvin ennen treeniä ja ensimmäiset noususarjat pitkiä pienellä painolla, sitten rupeet vasta lisäilee painoo ja vähentämään toistoja kun alat olee lähempänä työsarjoja. Magnesiumia 300-600mg päivässä, ja tankkailet reilusti nestettä. Merisuolaa tai ruususuolaa lisäile treenin aikaseen juomaan, ja laske joltain päivältä myös suolan määrä, jos epäilet että ei riitä niin nostelet pikkuhiljaa ylemmäs. Muista myös venytellä ennen treeniä ja mahdollisesti myös treenin jälkeen kevyesti ja lyhyitä venytyksiä, välipäivinä sitten kunnolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom