Suomessa pääosin näin. Amerikassa (ja toki muuallakin) sen sijaan käytetään toisinaan eri tankoja noihin. Penkkitanko taitaa olla just tollanen perus voimanostotanko. Kyykkytanko on ainakin monikankaisessa varustenostossa paksumpi ja pidempi sekä siinä on todella karkea karhennus koko tangon pituudelta ja se painaa 25kg. Vetotanko on taas voimanostotankoa pidempi ja millin ohuempi. Siinä ei ole keskikarhennusta ollenkaan. Se myös taipuu paljon, minkä vuoksi irroitus on hieman helpompi ja nosto muutenkin hienomman näköinen. (:D)

Ok..tämä oli uutta tietoa minulle. IPF:N kisoissa kai käytetään vielä pelkästään tavallista voimanostotankoa?

Aloita maltillisesti eli lisäät vähitellen niitä päiviä milloin treenaat 2x/pvä. Eli alkuun yksi päivä viikkoon riittää. Ja ohjelma kannattaa olla varmaan 3-5 -jakoinen. Kannattaa valita samalla päivälle semmoiset lihasryhmät mitkä ei haittaa toisen treenaamista eli esim aamulla etureidet ja illalla olkapäät+kädet. Lepopäiviä kannattaa olla myös aika reippaasti, varmaan 2-3 viikossa. Syömisiin toi vaikuttaa sen verran, että niinä päivinä kun treenaat kahdesti niin ekan treenin jälkeen pitäisi vetää ruokaa helkkaristi, erityisesti hiilihydraatteja paljon. Tuhti palautusjuoma on myös erittäin suositeltava.
Thänks!! :worship:

onko tekniikassa jotain vikaa vai meneekö kapean penkin ja normaalin suhde oikein jos normi leveydellä tulee 75kg 6 toistoo ja kapealla otteella 60kg 10 toistoo?

onko tekniikassa jotain vikaa vai meneekö kapean penkin ja normaalin suhde oikein jos normi leveydellä tulee 75kg 6 toistoo ja kapealla otteella 60kg 10 toistoo?

Eipä siinä nyt mitään oikeaa suhdetta ole. Kyllä tuo ihan mahdolliselta kuulostaa. Itsellä kyllä normipenkki on suhteessa vahvempi, mutta mulla noissa oteleveyksissä on paljon eroa. Normaali leveys on keskisormet vn-tangon merkeissä ja kapeassa kädet on karhennuksien reunassa.

Millaista ohjelmaa kannattaisi lähteä opastamaan naiselle ei aikaisempaa sali tai edes urheilutaustaa, tavoitteena painonpudotus

Millaista ohjelmaa kannattaisi lähteä opastamaan naiselle ei aikaisempaa sali tai edes urheilutaustaa, tavoitteena painonpudotus

Semmonen missä on olennaisimmat perusliikkedt ja mitä se ite tykkää tehä. Mä ehdottaisin ekana esim. jotain G6:n tyyppistä, mutta jos tyyppiä kiinnostaa enemmän vaikka voimailu tai kuntopiiri, niin sellasta sitten.

Aloittelija

Oon 16v poika, pituus 173cm ja paino 58kg. En oo paljoakaan käynyt salilla ennen ja pitäis nyt saada painoa ja lihasmassaa lisää, en yhtään tiedä millasilla painoilla pitäis tehdä o.O? Millasta saliohjelmaa kantsis lähtee vetämään, oisko toi arnoldin kultanen kuusikko ihan ok, ja sitten myöhemmin siirtyä johki toiseen?

joukoko, mun ymmärtääkseni arskan kutonen on ihan hyvä perusohjelma, mutta starting strenghtillä ihmiset on myös saanut oikein hyviä tuloksia. Painot pitää olla sellaset, että jaksat tehdä niillä juuri ja juuri viimesen sarjan loppuun mutta ilman että tekniikka kärsii.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Laitetaan tämä kysymys nyt tänne kun en muuallekkaan keksinyt. Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja se on lääkkeiden avulla melko hyvin hallinnassa. Onko mahdollista että kova treeni laukaisee manian? Olen viimeiset viisi vuotta tutkinut omaa vointiani ja olen huomannut selkeän yhteyden siihen että aloittaessani treenin minulle tulee hypomania oireita. Onko nuo seuraukset vain sattumaa vai laukaiseeko treenaaminen maniaa?

Kyllähän tuo treeni aiheuttaa mielialan kohoamista ja energisyyttä joten normaalilta sinänsä kuulostaa. Et kumminkaa maaniselle tasolle mene ja realistinen ote elämään säilyy niiin en olisi huolissani asiasta niin kauan kun reeni antaa hyvää mieltä.

Nuorelle tytölle saliohjelma?

Heippa Pakkotoistolaiset!

Olen melkein 16-vuotias tyttö (50kg/156cm), joka kaipaa apua saliharrastuksen aloittamisessa. Millainen ohjelma olisi hyvä minulle? Peruskunto on ihan ok, harrastuksena agility ja lenkkeily (välillä hölkäten ja välillä koirien kanssa reippaasti kävellen).
Agilityn ohelle halusin siis jonkun muunkin lajin, joka ei vaadi vanhemmilta juurikaan aikaa eikä muuta, joten päädyin kuntosaliharrastukseen.
Ruokavalio on suht monipuolinen ja terveellinen, sitä olen muokannut kokoajan parempaan suuntaan.

Kuntosalille ehtisin n. 2-3viikossa (ti, to ja pe/su) n. 1,5-2h ajaksi. Toiveena olisi kiinteytyä takapuolen alueelta ja muutenkin timmi kroppa kiinnostaa enemmän kuin vähän. Ja toki liikkeet, jotka hyödyttävät juoksemisessa on vain hyväksi. Salin laitteet ovat tuttuja koulun liikuntatunnin kautta, joten sekään ei tuota ongelmaa.

Olisiko täällä joku joka voisi mahdollisesti tehdä mulle saliohjelman? Tai ainakin auttaa?

Pakkotoiston foorumia on tullut luettua aktiivisesti ja kaikki aloitusketjut on luettu myös läpi.

Alottelijalle reeniohjelmaa sekä vinkkejä.

Morjens!

Olen 21 vuotias miehenalku, noin 73kg ja 178cm pitkä.,

Haluaisin vinkkejä hyvään reeniohjelmaan jossa olisi tarkoituksena nostaa massaa sekä kuntoa.

Kiitos jo valmiiksi.

Minkäslaisella monitoimilaitteella pystyy tekee kyykyt, mavet, penkit jne.

Noi on kaikki vapaalla painoilla tehtäviä liikkeitä. Eli penkki ja kyykkyräkillä pitäis pärjätä.

Kesäkuntoon? Neuvoja!

Morjes!

Eli alotan vaikka vähän kertomalla itestäni. Tällä hetkellä oon 186cm pitkä ja painoa löytyy about 85kg, poika ja ikää löytyy 18-vuotta. Liikuntaa harrastan sen verran että lenkillä alotin taas talven jälkeen käymään (30-45min yleensä) n. 4 kertaa viikossa (nyt on jäänyt sairastelun vuoksi tauolle).

Tavoitteena ei ole saada packia ja järjettömiä lihaksia. Lihavana en nyt itseäni pidä, vaatteitten läpi ei näytä mitenkään pahalta (jos nyt on muuta kuin t-paita päällä). Ongelma on lähinnä se että vartaloni muistuttaa päärynää, kaikki rasva on kertynyt alavatsan ja vyötärön kohdalle (vyötärönympärys 103-105cm hieman navan alapuolelta, rinta n. 87cm hieman nännien yläpuolelta :nolo:, molemmat mitattu normaalisti ulos hengittäessä), sekä tisseissä jonkin verran. Eli joo kauheen miehekästä vartaloa en omaa :D. Näiden kahden suhdetta olisi kiva saada paremmaksi. Lihasta olisi myös kiva saada jonkun verran vartaloon (ehkä lähinnä rinta, kyljet, selkä, juuri sen suhteen tasaamiseksi)

Ravintona on aikalailla peruskotiruoka (spagetti, makaroonilaatikko, keitot, lohi ja kana eri muodoissa jne.) Ainoa "lisäravinne" mitä otan on joka päivä monivitamiini. Mitä makeean/roskaruokaan jne. tulee niin ehkä kerran viikossa oon syöny kulhon jäätelöä tai juonu 1 limun. Vettä juon joka päivä 2-3l.

Salille en mielelläni lähtisi, himassa kyllä jonkun näkönen treenaus menisi hyvin. Lenkillä nyt käyn muutenkin jo, uinnin säännöllistä harrastamista oon myös harkinnut alottavani.

Eli kysymys kuuluukin, miten pääsis vielä kesäks jonkin näköseen kuntoon? Ja miten esim. protskua tulis vetää vai tulisko ollenkaan? Kiitokset jo etukäteen :)

Heippa Pakkotoistolaiset!

Olen melkein 16-vuotias tyttö (50kg/156cm), joka kaipaa apua saliharrastuksen aloittamisessa. Millainen ohjelma olisi hyvä minulle? Peruskunto on ihan ok, harrastuksena agility ja lenkkeily (välillä hölkäten ja välillä koirien kanssa reippaasti kävellen).
Agilityn ohelle halusin siis jonkun muunkin lajin, joka ei vaadi vanhemmilta juurikaan aikaa eikä muuta, joten päädyin kuntosaliharrastukseen.
Ruokavalio on suht monipuolinen ja terveellinen, sitä olen muokannut kokoajan parempaan suuntaan.

Kuntosalille ehtisin n. 2-3viikossa (ti, to ja pe/su) n. 1,5-2h ajaksi. Toiveena olisi kiinteytyä takapuolen alueelta ja muutenkin timmi kroppa kiinnostaa enemmän kuin vähän. Ja toki liikkeet, jotka hyödyttävät juoksemisessa on vain hyväksi. Salin laitteet ovat tuttuja koulun liikuntatunnin kautta, joten sekään ei tuota ongelmaa.

Olisiko täällä joku joka voisi mahdollisesti tehdä mulle saliohjelman? Tai ainakin auttaa?

Pakkotoiston foorumia on tullut luettua aktiivisesti ja kaikki aloitusketjut on luettu myös läpi.

No mä ainakin lähtisin siitä että kyykkyjä useamman kerran viikossa. Ota joku noista 1-jakosista mitä täällä on mainostettu?

Suositut

Back
Ylös Bottom