Otin 3-jakosen kokeiluun jossa on viparit taakse sekä sivuille ennen pystäriä. Viparit haittaa jälkeenpäi tehtyä pystäriä, mut onko tolle joku syykin että viparit ennen pystäriä? Josain lukee että käy lämmittelystä ja saa paremman tuntuman kun tekee näin, mut toisaalla taas lukee että isot liikkeet eka.. onko sillä ny nii väliä kummat tekee ensi

Otin 3-jakosen kokeiluun jossa on viparit taakse sekä sivuille ennen pystäriä. Viparit haittaa jälkeenpäi tehtyä pystäriä, mut onko tolle joku syykin että viparit ennen pystäriä? Josain lukee että käy lämmittelystä ja saa paremman tuntuman kun tekee näin, mut toisaalla taas lukee että isot liikkeet eka.. onko sillä ny nii väliä kummat tekee ensi

jos treenaat bodausmielessä niin on ihan järkevää tehdä esiväsytystä lihakselle
jos taas haet voimaa niin viparit ennen pystäriä on typerää

Aloittelija, kesäksi kuntoon. Apua?

Elikkäs, kesään aikaa muutamat 4-5kk. Tänä kesänä tahtoisin olla siinä bikinikunnossa jota olen itselleni jo lupaillut monet vuodet. Tänä kesänä se toteutuu.. Vieläkun tietäisi mitä tässä nyt pitäisi tehdä.
Perusjutut:
16v nuori nainen
Pituus: 171cm
Paino: 53.0kg
Kaulanympärys: 32,5cm
Vyötärönympärys: 78cm
Lantionympärys: 82cm
Rasvaprosentti: 17,7%
Rasvan massa: 9,2kg
Rasvaton massa: 42,8kg
Painoindeksi: 17,8
Alipainoiseksi sanovat mutta kyllä olen omasta mielestäni aivan sopusuhtainen.
Syön normaalisti ,kotiruokaa, herkuttelen viikonloppuisin tms.
Treenaan kotona omalla painolla ja kahvakuulalla.
Salille en opiskelujen takia kerkeä joten jotain pitäisi keksiä.
Ongelmana on ettei tuloksia näy, ei edes tämän puolen vuoden jälkeen..
Syöminenkin on ongelma, tunnustan.
Olisi aivan mahtavaa jos joku tekisi minulle kotona suoritettavan kunto-ohjelman ja ruokavalio esimerkin jonka avulla pääsisin tuloksiin, elikkä litteään vatsaan.

Kiitos etukäteen :) Vastauksia odotellessa.

Kuulostaa vähän hullulta että 16v nuori nainen ei kerkeä salille? Mietippä vielä, onko elämässä oikeasti niin kiire ettei kerkeä uhrata ajastaan tuntia salille + mitä menee matkoihin? Ei siinä, kyllähän kotonakin voi reenata, mutta suosittelisin ainakin jonkun säädettävän käsipaino parin hankintaa.
Jos kerta kiire on päästä kuntoon, niin suosittelen menemään sinne salille jonkun kokeneemman tuttavan kanssa tai hommata PT opastamaan reenissä ja ruokavaliossa.
Itsenäisessä opettelussa pakkiksen velhojen neuvojen siivittämänä menee huomattavasti enemmän aikaa päästä kuntoon, kun ammattilaisen avulla kasvotusten.

miten tuo SJMV oikeasti tehdään? itelle käy todella vähän takareisiin enemmän käy alaselkään... vedänkö liikaa selällä?

Pumppaile takareidet kovaan pumppiin koukistuksilla ja kokeile sitten, tietenkin katso että tanko kulkee kokoajan kiinni jaloissa eikä loittone missään vaiheessa, rauhallinen tahti liikettä tehdessä. Ja kannattaa jalat pitää vähäsen koukussa, ainakin tällä tavalla liike ottaa mulla paremmin takareiskoihin kuin kirjaimellisesti liian suorin jaloin tehtäessä, persettä koitat työntää taaksepäin liikkeen aikana. Ylhäällä vielä lantio eteen ja pakaroilla raju puristus niin ai että kun menee persekin jumiin.

Pumppaile takareidet kovaan pumppiin koukistuksilla ja kokeile sitten, tietenkin katso että tanko kulkee kokoajan kiinni jaloissa eikä loittone missään vaiheessa, rauhallinen tahti liikettä tehdessä. Ja kannattaa jalat pitää vähäsen koukussa, ainakin tällä tavalla liike ottaa mulla paremmin takareiskoihin kuin kirjaimellisesti liian suorin jaloin tehtäessä, persettä koitat työntää taaksepäin liikkeen aikana. Ylhäällä vielä lantio eteen ja pakaroilla raju puristus niin ai että kun menee persekin jumiin.

Tossa tuli aikalailla tärkeimmät. Itse parhaan tuntuman saan isoilla painoilla ja laskemalla tangon vain hieman polvien alapuolelle. Pitää vaan tosiaan huolehtia siitä, että tanko pysyy lähellä kroppaa koko ajan.

Kuulostaa vähän hullulta että 16v nuori nainen ei kerkeä salille? Mietippä vielä, onko elämässä oikeasti niin kiire ettei kerkeä uhrata ajastaan tuntia salille + mitä menee matkoihin? Ei siinä, kyllähän kotonakin voi reenata, mutta suosittelisin ainakin jonkun säädettävän käsipaino parin hankintaa.
Jos kerta kiire on päästä kuntoon, niin suosittelen menemään sinne salille jonkun kokeneemman tuttavan kanssa tai hommata PT opastamaan reenissä ja ruokavaliossa.
Itsenäisessä opettelussa pakkiksen velhojen neuvojen siivittämänä menee huomattavasti enemmän aikaa päästä kuntoon, kun ammattilaisen avulla kasvotusten.

Aikaa on vain illalla muutama tunti.. Salille pääsy mahdotonta, eikä rahaakaan ole tuhlattavaksi. Opiskelu vie aikaa ja rahaa, ja silloinkun vapaa-aikaa on niin se menee kaikkeen muuhun kuin salilla käymiseen.
Joten, kuten sanoin, en salille pääse. Pyysinkin apua mitä voisin _kotona_ tehdä ja syödä.
En kaipaa nyt kehotuksia salille, tiedän että siellä hommat olisi helppo hoitaa. Tiedän myös että täällä on ihmisiä jotka osaisivat auttaa, riippuen siitä viitsivätkö.. :/

Voitko laittaa aluksi vaikka jonkun esimerkin päivän syömisistäsi? Mittojen perusteella kyllä erittäinkin hoikassa kunnossa olet ja ainakin omasta mielestä pelkkä vatsalihasten ja kylkiluiden näkyminen ei ole mikään rantakunto. Jos ei todellakaan mahdollisuutta salille ole, mikä jotenkin kuulostaa 16-vuotiaalla erikoiselta, niin onko edes mahdollisuutta hankkia kotiin hieman kuntoiluvälineitä?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Voisit myös kertoa päivän syömisien lisäksi millaisia liikkeitä olet käyttänyt tähän asti reenatessasi. Kun mainitsit, ettei tuloksia näy, oletan että olet jonkinlaista reeniä tehnyt. Oletan myös, että rantakunto tarkoittaa sitä että saisi vähän lihasta luiden ympärille, koska tuosta painosta ei todellakaan kannata lähteä karsimaan

Voitko laittaa aluksi vaikka jonkun esimerkin päivän syömisistäsi? Mittojen perusteella kyllä erittäinkin hoikassa kunnossa olet ja ainakin omasta mielestä pelkkä vatsalihasten ja kylkiluiden näkyminen ei ole mikään rantakunto. Jos ei todellakaan mahdollisuutta salille ole, mikä jotenkin kuulostaa 16-vuotiaalla erikoiselta, niin onko edes mahdollisuutta hankkia kotiin hieman kuntoiluvälineitä?

Aamiainen yleensä:
Vihreää teetä, mustikkakeittoa macalla, ruisleipä tai tonnikalavoileipä tai puuroa, +kaiken maailman vitamiinit, kalanmaksaöljy ja floradix

Seuraavaksi syön klo 15.00 jälkeen:
Jotain kotiruokaa, useimmiten perunoita ja lihaa, tai riisiä, kanaa, kalaa tms.

Tunti kaksi ruoan jälkeen:
Vihreää teetä ja juustoa

Illalla:
Vihreää teetä, päivällä ollutta ruokaa lämmitettynä

(Viikonloppuisin myös jotain makeaa)

Ja kyllä siis olen ihan suht hoikassa kunnossa, eipä kukaan ole läskiksi sanonut. Mutta siis maha kun on.. Noh tuollainen mikä on, ei siis yhtään timmi, jonka toivoisin olevan.

Kotona minulla on vain kahvakuula, selätin ja isännän vanhat käsipainot jotka painavat synnin :D

- - - Updated - - -

Voisit myös kertoa päivän syömisien lisäksi millaisia liikkeitä olet käyttänyt tähän asti reenatessasi. Kun mainitsit, ettei tuloksia näy, oletan että olet jonkinlaista reeniä tehnyt. Oletan myös, että rantakunto tarkoittaa sitä että saisi vähän lihasta luiden ympärille, koska tuosta painosta ei todellakaan kannata lähteä karsimaan

Ihan perusliikkeitä kuten lankkua, punnerruksia, kyykkyjä, vatsarutistuksia jne.
Olen kokeillut myös HIIT treeni muotoja ja pilatesta jonkun aikaa.

Juuri siä lihasta olisi mukava saada, kuitenkin rasvaprosenttia olisi myös mukava alentaa että ne tämänhetkisetkin lihakset näkyisivät vatsan alta.

Elikkäs, kesään aikaa muutamat 4-5kk. Tänä kesänä tahtoisin olla siinä bikinikunnossa jota olen itselleni jo lupaillut monet vuodet. Tänä kesänä se toteutuu.. Vieläkun tietäisi mitä tässä nyt pitäisi tehdä.

Kotona kehonpainolla ja varsinkin jos on vielä kahvakuula ja käsipainot pystyy ihan hyvin treenaamaan tehokkaasti ja monipuolisesti. Mun veikkaus miksi tuloksia ei tule on a) et treenaa tarpeeksi kovaa ja(/tai) b) syöt liian vähän. Mä kokeilisin laittaa lisää safkaa koneeseen jotta on lihaksilla jotain mistä rakentaa ja ottaa jonkun fiksun treeniohjelman jossa on myös suunniteltu kunnollinen progressio (= vaikeusaste/vastus/tms. kovenee koko ajan vähitellen). Treenit-osastossa on mm. ketjut kahvakuulailusta ja kehonpainoharjoittelusta (nimellä street workout), katso mitä niistä saat irti.

Ps. Sinänsä ymmärrän kyllä että jos olet esim. lukiolainen, aikaa ei välttämättä ole enää koulupäivän ja läksyjen jälkeen kauheasti harrastuksille, mutta tosiaan kyllä kotitreeneilläkin pitäisi pystyä saamaan tuloksia ja vähintäänkin hyvää oloa ja mieltä itselle. Tsemppiä! :)

Ensi viikolla olisi tarkoituksena aloittaa ensimmäinen dieetti ja olisi vähän kysymyksiä.

Paljonko kaloreita olisi hyvä laskea jos tällä hetkellä treenipäivinä niitä tulee 3500-3700 ja eikö niitä kannata leikata hiilareista (laskea makaroonien/riisien määrää jne?)

Kannattaako ensin laskea maltillesti vaan kaloreita ja kannattaako aerobisten tekeminen dieetin alussa?

Onko nykyään mitään ilmaista kalorilaskuria enään?

Olisi tarkoitus diettailla vähän kesää varten ja karsia vähän ylimääräistä rasvaa pois päältä.

edit; pistetään nyt tämän hetken tiedotkin; pituus 193, aamupaino 92-93kg

Paino ei putoa, mitä tehdä?

Olette varmaan jo kuoliaaksi kyllästyneitä tähän aiheeseen, mutta koetanpa kepillä jäätä kumminkin.

Olen 34-vuotias nainen. En ole koskaan ollut normaalipainoinen. Kilpirauhasarvot on juuri tutkittu, kaikki ok. Muutenkin olen noin muuten perusterve.
Viime elokuussa aloitin (taas kerran) painonpudotusprojektin. Tämä on ollut nyt pitkäaikaisin, miellyttävin ja mukavin prosessi ikinä. Alkaa vihdoin tuntua siltä, että tästä voisi tulla elämäntapa, ei vain projekti muiden joukossa.
Elokuussa painoin 98 kiloa ja rasvaprosenttini oli 53%. (Ihastuttavia lukemia, eikö...). Nyt paino on 88 kg ja rasvaprosentti 45%. Jotain on sentään tapahtunut. Loppuvuodesta 2014 minulla oli PT apunani salilla. Muuten kemiat tuntuivat olevan kohdillaan, mutta ruokailun kanssa olimme vähän eri linjoilla. En selvitä tässä sitä kaikkea, mutta sanottakoon, että minulla on vahva syömishäiriötausta.
PT:n mielestä painoni kuitenkaan ei putoa tarpeeksi nopeasti. Ja tosi on, että joulukuusta saakka on jumitettu suunnilleen tässä painossa. Ruokavaliota on väännetty ja käännetty, myös erään toisen ammattilaisen kanssa. Stressaan herkästi tarkasta laskemisesta ja punnitsemisesta, mutta keskimäärin syön noin 1700 kcal päivässä. Proteiininmäärää on nyt nostettu 2g/painokilo. Juon vettä päivittäin 2–3 litraa. Syön viisi kertaa päivässä.

Päiväni on tyypillisimmillään näin:

aamupala: puuro, vähäkalorinen mehukeitto / marjoja, kananmuna tai 30 g heraprotskua

lounas: fetasalaatti, paistettu broilerifile, raejuusto TAI jokin keitto (esim. pinaatti), ruisleipää, kananmuna

välipala: marjasmoothie kera protskujauheen (n. 30 g) / protskupatukka / rahkaa marjoilla tai hedelmillä

päivällinen: pastaa (täysjyvä) tai papuja, jauhelihakastike, salaattia, raejuustoa

iltapala: joku variaatio aamupalasta

Päivittäin juon 3-5 kuppia kahvia, ilman lisukkeita.

Olen kokeillut pitää sellaisia "hellurei"-päiviä, jolloin syön enemmän ja vähemmän terveellisesti, mutta ne vain pahentavat tilannetta. Ilmeisesti en saa lipsua YHTÄÄN tai se tietää kahta askelta taaksepäin juuri kun olen saanut yhden eteenpäin. Se rassaa ja masentaa varsin paljon.

Salilla käyn 2-3 krt/vko, tosin nyt pari viikkoa taukoa sairastumisen vuoksi.

Kysymys kuuluu: teenkö nyt jotain päin hongikkoa? Olenko vain turhan hätäinen? Onko tämä nyt se surullisen kuuluisa jumivaihe, joka vain pitää kestää hammasta purren?

Se piti lisäämäni liikunnasta, että koska perheessä on palveluskoirarotuinen karvakasa, niin lenkkeiltyä tulee päivittäin 2–7 km. (Koira lenkkeilee toki aina enemmän kuin tuon 2 km, mutta ulkoiluttajat voivat vaihdella :) )

Olen jonkin aikaa noudattanut treeniohjelmaa, jossa teen sarjoja 3 ja jokaisen sarjan jälkeen nostan liikkeestä riippuen painoa >2.5kg. Toistoja en juurikaan laske, mutta vasta viimeisellä sarjalla teen niin paljon kun koneesta vielä lähtee. 2-jakoinen ohjelma siis kyseessä. Tarkoituksena lihasmassan kasvatus. Onko tämä mistään kotoisin, vai olisiko järkevämpää tehdä 10-15 toistoa samalla painolla 3 sarjaa?

Ma, pe: kädet, rinnat, olkapäät
Ke, su: jalat, selät

Olette varmaan jo kuoliaaksi kyllästyneitä tähän aiheeseen, mutta koetanpa kepillä jäätä kumminkin.

Voisko kalorit olla liian alhaiset? Avovaimolla pysyy paino aika tasaisena 1500kcal määrillä, hän painaa 35kg vähemmän. Toki jos nämä on PT:n tms laskemat, niin vika ei välttämättä ole tässä. Hyviä rasvoja et taida syödä juuri ollenkaan? Voisiko niitä lisätä jonkun verran? Outoa, ettei PT ole noita rasvoja lisännyt ruokavalioosi.

Pitääkin tarkentaa, että esim. smoothieen lisään avokadoa tai kookosöljyä. Fetasalaatissa on puolestaan oliiviöljyä ja valtaosin kaikenlainen paistaminen tapahtuu oliiviöljyllä.

Olen pohtinut uudestaan PT:n (en saman) palvelujen ostamista, mutta rahatilanne on just nyt siihen huonomman puoleinen. Tämän edellisen kanssa soppari päättyi juuri vuoden lopussa.

Korvaava liike alatalja seisten

Terve,

Löytisiköhän täältä joku viisaampi.. Aloitin mielenkiinnosta yhden uuden treeniohjelman voimaharjoittelun taskuopas-kirjan valmiista ohjelmista. Yksi liikkeistä on alataljaveto seisten. Olisko kellään heittää hyvää vaihtoehtoliikettä sille. Mulla olkapää leikattu ja tuo kyseinen liike meinaa repäistä olkapään sijoiltaan. Kokeilin tehdä sen käsipainoilla, mutta sama homma. Oisko olkapääpunnerrus?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom