Taustastani senverran, että salilla ja erilaisissa jumpissa käynyt oikeastaan ihan teini-iästä lähtien. Nyt mittarissa 31v. ja lasten saannin jälkeen on ruvennut tosissaan kiinnostamaan treenaus. Tavoitteena olis saada edes hiukan näkyviä lihaksia... Peruskuntoni on melko hyvä ja varsinkin kädet ja hartiat ovat ehkä vähän normaalia tavista vahvemmat.
No mutta, tarvisin neuvoa siihen saliharjoitteluun.
*Salille pääsen 2-3krt/vko. Eli kannattaa ilmeisesti noudattaa 1-jakoista ohjelmaa? Entäs kun jonain viikkoina pääsen vain sen 2krt, niin miten jaan sen ohjelman silloin? Puolitetaanko esim. jalkapäivä??
*Onko Body Pump -tunnista kerta viikkoon hyötyä (tykkään siitä kovasti), tai menee varmaan hyvänä aerobisena liikuntana? Kannattaako se jotenkin huomioida salitreenissä?
*Millä liikkeellä vois korvata alataljasoudun, kun salillani ei sellasta ole?
*Eilen kokeilin SJMV:a kun kaipaan heikoimpaan kohtaan, eli alaselkään, paljon paljon lisää voimaa ja lihasta. Liike tuntui kivalta, mutta mikä muu liike olis juuri tonne alaselkään hyvä??
*Usein olen lukenut lämmittelysarjoista jne. Eli tehdäänkö ne aina ennen varsinaista liikettä ja miten paljon pienemmillä painoilla ja toistoilla?
Varmaan on monta tyyliä, mutta kun mulla ei ole mitään hajua...
Kiitos, jos joku viitsii vastailla!
No mutta, tarvisin neuvoa siihen saliharjoitteluun.
*Salille pääsen 2-3krt/vko. Eli kannattaa ilmeisesti noudattaa 1-jakoista ohjelmaa? Entäs kun jonain viikkoina pääsen vain sen 2krt, niin miten jaan sen ohjelman silloin? Puolitetaanko esim. jalkapäivä??
*Onko Body Pump -tunnista kerta viikkoon hyötyä (tykkään siitä kovasti), tai menee varmaan hyvänä aerobisena liikuntana? Kannattaako se jotenkin huomioida salitreenissä?
*Millä liikkeellä vois korvata alataljasoudun, kun salillani ei sellasta ole?
*Eilen kokeilin SJMV:a kun kaipaan heikoimpaan kohtaan, eli alaselkään, paljon paljon lisää voimaa ja lihasta. Liike tuntui kivalta, mutta mikä muu liike olis juuri tonne alaselkään hyvä??
*Usein olen lukenut lämmittelysarjoista jne. Eli tehdäänkö ne aina ennen varsinaista liikettä ja miten paljon pienemmillä painoilla ja toistoilla?
Varmaan on monta tyyliä, mutta kun mulla ei ole mitään hajua...
Kiitos, jos joku viitsii vastailla!