Aloittelija isolla AALLA

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zerina
  • Aloitettu Aloitettu
Moikka vaan kaikille!

Tulin pyytämään tänne apua ja neuvoja.. olen juuri kunnolla aloittamassa kuntosalitreeniä, siis ihan tosissani. Ennen olen käynyt muutaman kerran salilla ja tehnyt koko kropan kerralla. Nyt ajattelin, että voisin aloittaa 3-jakoisen treenin. (eräs kunto-ohjaaja vinkkasi minulle, että kannattaa tehdä niin)
Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa.. en oikein löydä sellaista sopivaa treeniä, tai en edes tiedä mikä olisi minulle sopiva tai että mikä käy naiselle.. olen aika aloittelija näissä kuntosaliasioissa. Tavoitteenani siis on kiinteytyminen ja vähän lihasta olisi kiva saada.
Olen 156cm pitkä ja painan n.60kg. Tavoitepainoni olisi n.53kg. Ruokavalio asioista tiedän aika paljon, joten uskon saavani sen kuntoon.. Ongelmani on siis vaan tuo treenin suunnittelu, että mikä olisi hyvä.

Yritin täältä palstaltakin löytää jotain samankaltaista keskustelua, mutta en oikein löytänyt, joten ajattelin aloittaa uuden ketjun..olen pahoillani jos tämä sama olikin täällä jo monesti :S
Mutta kiitollinen olisin avustanne :)

montako kertaa viikossa ajattelit treenailla? jos 2-3: suosittelisin juuri 1-jakoista isoilla liikkeillä tehtyä treeniä. jos pääset useammin niin sitten 2- tai 3- jakoinen.
mutta aloittelijana saat juuri 1- jakoisesta suurimman hyödyn irti. :)
eli kyykkyä, penkkiä, pystypunnerrusta, leuanvetoa, maastavetoa tai suorinjaloin maastavetoa, vatsoja tietty jaksamisen mukaan.
. lisäilkää joku muu tohon jotain, ku mun ei nyt aivot toimi.

ja samaa treeniä kannattaa tahkota vähän eri toistoilla 5-8/ 10-12-15 jonkin aikaa: 3-6kk.

mä tykkäsin tosta SS-treenistä(voimapainotteinen, mutta kasvattaa myös lihasta, varsinkin aloittelijoilla) ja olisin varmaan siinä kehittynyt huimasti ellen olis alottanut sitä dieetillä. mutta kehityin dieetilläkin ihan kivasti.