Aloittelija isolla AALLA

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zerina
  • Aloitettu Aloitettu
Moikka vaan kaikille!

Tulin pyytämään tänne apua ja neuvoja.. olen juuri kunnolla aloittamassa kuntosalitreeniä, siis ihan tosissani. Ennen olen käynyt muutaman kerran salilla ja tehnyt koko kropan kerralla. Nyt ajattelin, että voisin aloittaa 3-jakoisen treenin. (eräs kunto-ohjaaja vinkkasi minulle, että kannattaa tehdä niin)
Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa.. en oikein löydä sellaista sopivaa treeniä, tai en edes tiedä mikä olisi minulle sopiva tai että mikä käy naiselle.. olen aika aloittelija näissä kuntosaliasioissa. Tavoitteenani siis on kiinteytyminen ja vähän lihasta olisi kiva saada.
Olen 156cm pitkä ja painan n.60kg. Tavoitepainoni olisi n.53kg. Ruokavalio asioista tiedän aika paljon, joten uskon saavani sen kuntoon.. Ongelmani on siis vaan tuo treenin suunnittelu, että mikä olisi hyvä.

Yritin täältä palstaltakin löytää jotain samankaltaista keskustelua, mutta en oikein löytänyt, joten ajattelin aloittaa uuden ketjun..olen pahoillani jos tämä sama olikin täällä jo monesti :S
Mutta kiitollinen olisin avustanne :)

montako kertaa viikossa ajattelit treenailla? jos 2-3: suosittelisin juuri 1-jakoista isoilla liikkeillä tehtyä treeniä. jos pääset useammin niin sitten 2- tai 3- jakoinen.
mutta aloittelijana saat juuri 1- jakoisesta suurimman hyödyn irti. :)
eli kyykkyä, penkkiä, pystypunnerrusta, leuanvetoa, maastavetoa tai suorinjaloin maastavetoa, vatsoja tietty jaksamisen mukaan.
. lisäilkää joku muu tohon jotain, ku mun ei nyt aivot toimi.

ja samaa treeniä kannattaa tahkota vähän eri toistoilla 5-8/ 10-12-15 jonkin aikaa: 3-6kk.

mä tykkäsin tosta SS-treenistä(voimapainotteinen, mutta kasvattaa myös lihasta, varsinkin aloittelijoilla) ja olisin varmaan siinä kehittynyt huimasti ellen olis alottanut sitä dieetillä. mutta kehityin dieetilläkin ihan kivasti.

No mä asun ihan kuntosalin vieressä, että mahdollisuus ois treenata enemmänki ku 2-3 kertaa viikossa.Mutta jos se on niin, että alussa kannattaa aloittaa kokovartalotreenillä niin sitten teen niin :) Elikkäs kannattais aluksi tehdä kokovartalo treenii muutama kuukaus ja jos sitten siirtyisin 2 tai 3 jakoiseen treeniin? Oisko kellään linkkiä tai valmiina joku treeni kokovartalo, 2 tai 3 jakoiseen treeniin? Tuossahan kyllä jo mainitsit, että mitä kannattais tehdä kokovartalotreenissä.. mut kiva ois saada joku valmis pohja myös 2-3 jakoiseen niin vois siitä sitten rakentaa vähän pohjaa. Kiitos sulle vastauksesta :)

täs on ainakin yks 2-jakonen:
http://www.pakkotoisto.com/treeni/53842-2-jakoinen-ohjelma/

ja SS löytyy täältä:
http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ength-1-jakoinen-perusohjelma-aloittelijalle/
--- tässä SS:ssä on RIVE, joka voidaan korvata kulmasoudulla. toki toi rive on tosi hyvä liike, joten kannattaa opetalla. ite opettelin tekniikkaan ihan kepillä ja sitten 10kg:n tangolla ja sit 15kg tangolla jne.... enkä tiedä että opinko sitä koskaan täydellisesti, mutta tehokas varmasti oli, kun koko kroppa sai tehdä työtä. :)

muita 1-jakosia en ookkaan koittanut. oman version sitten tosta SS:stä kehitin ja siitä sitten pikku hiljaa oon tainnu 2-jakoseen päin mennä, mutta koko kroppaa oon nyt 2-3krt/vko kohta vuoden tehnyt. - yli puolet siitä dieetillä, joten perampaa kehitystä olis tullu jos en olis ollu läski. (jo aloittaessa 8) )

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom