Alavatsa vamma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aivot
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
Kriisialueet
Terveiset taalta Vali-Amerikasta! (Guatemala)

Saiskohan talta Forumilta joltain ammattilaiselta apua "uuteen" vaivaan, viela ei luota naihin poppamiehiin taalla pain maailmaa...

Eli:

Noin pari kuukautta sitten alkoi alavatsa oireilemaan aika lailla. Pahimmillaan juoksuvetojen jalkeen ja Burbees+leuanveto kaltaisten rankaisujen jalkeen. Olen hiukan hurahtanut vanhalla ialla CrossFittiin ja nyt alkaa olla tuosta suoraan molon ylapuolelta n. 5 cm aika lailla kipua treenin jalkeen (elika navan ja molon puolivalissa). Tuntuu lahinna sangysta ylosnoustessa aika lailla. Taydellisessa levossa ei viela ainakaan kipua. Yritin tunnustella itse sormin olisiko jonkinlaista repeamaa ja en ainakaan mitaan valtavaa reikaa loytanyt. Toisaalta kun tuosta kohdasta hiukan kammenella painaa ylosnoustessa niin kipu ehka hivenen hellittaa.

Mulla takana 26 vuotta treenia yhta mittaan eli jollain lailla jo oman raatonsa tuntee. Onko jotain erityista tapaa tunnustella/tehda arvio mika paskana? Olen ollut reissussa niin kauan eri puolella maailmaa ja tuntuu etta yleensa oma diagnoosi monesti lahinna totuutta. Ainoa pelko ettei eturauhasessa mitaan, kun on kerran nain perkeleen vanha jo. :(

Josko jollain minuutti pari aikaa vastata niin Muchas Gracias!

aivot: -Ihan yhtä hyvin nuihin oireisiin sopii niin pikkuvenähdys suorassa vatsalihaksessa kuin erillaiset ylirasituksen aiheuttamat oireetkin. Ja varmasti moni muukin. Jossei levolla/reilusti kevennetyllä treenillä ja jäällä useasti päivässä hautomalla mene ohi, niin tutkituttaisin sen ihan ammattilaisella.

Jos se taas on eturauhanen, en ota kantaa enkä vastuuta onko tuo jäällä hautominen sittenkään hyvästä. :D

risumies: tuo jaahoito on kieltamatta aika lailla hyva hoito vammaan kuin vammaan , mutta onko sulla tietoa kuinka kova kipu voi olla "pikkuvenahdyksessa", mulla on aika lailla kamppailulajitaustaa ja ehka jonkin verran kivunsietoakin loytyy, onko noissa tyrahommeleissa aina itse tunnusteltavissa oleva reika peitteissa? Sori tyhmat kysymykset..En anna "pablon" koskea mahaan viela...

aivot: -Tuolla pikkuvenähdyksellä meinasin lähinnä pientä vauriota lihaksessa/lihaskalvossa/jänteessä, joka ei ole päässyt kunnolla parantumaan ja alkaa oireilemaan pikkuhiljaa pahemmin ja pahemmin rasituksen jatkuessa/muuttuessa/lisääntyessä. Eipä nuihin juuri auta kuin lepo ja uudelleen rasitukseen totuttelu. Kyllä tyrissä pitäisi jonnin sortin muutosta tuntua palpoidessa, mutta kuinka iso ja helposti palpoiden löydettävissä ne on, onkin eri juttu.

Jos kipu kynnys on kova ja kroppansa tuntee, ettei kaikki ole kohillaan, niin kyllä mä antaisin Pablonkin mut tutkia, kunhan oisin tietoinen onpiko kyseisellä Pablolla ammattitaitoa mua tutkia. Tuskin se sen huonommin arvailee kun kukaan täällä netkissäkään, pääseepä kumminki näkemään ja käsiksikin.

Itellä tuli samanlainen vamma juhannuksenna kun spurttasin kilpaa kavereitten kans, sijaintikin sama. Nyt pahentunut jo aika pahaks (lenkkeily lisää kipua jälkikäteen) sillai et pilaa jo esim leuanvedon kuten mainitsit ja sängyssä käännellessä sellainen vihlova pakotus jonka kans pystyy jotenki olee mut vaivaa et onko vakavaa. Treenit on tähän asti jotenki onnistunut kun vaan on lämmitellyt varovasti tuon seudun, tein jopa vatsarullaa kivun kans jonku aikaa mut enää ei onnistu, kait se vamma vaan on kun ei kuseminen tee kipeää?

terve!

Mulla aika lailla helpotti kun jatin kovavauhtiset juoksuvedot pois ja nyt paassyt jo pikkuhiljaa tekemaan taas kunnon crossfit treeneja.Eli kylla se vanhan ajan rauhoooottuminen hiukaksi aikaa ajaa asiaa ja hoito jaalla...tietty hiukan arkaa lyoda sita jaata tuohon kohtaan. Jata kovat juoksuvedot pois ja maastavedot ja hoitele sita jaalla ja katso mita tapahtuu. Itella oli sangysta nouseminen taysin tuskaa mutta kylla sita taas jo jotenkin sielta ylos paasee.

Back
Ylös Bottom