Alavatsa hukassa

Apua! Viimeaikoina on alavatsan treenaus alkanut mennä mönkään... Vaikka kuinka yrittää niin alavatsalihaksiin kohdistuvat liikkeet ei tunnu missään :mad: Tekniikassa on vikaa, luulisin. Miten muut punttileidit treenaatte alavatsaa?

Sellainen liike on aika hyvä, että menet makaamaan selälleen ja nostat lantiota irti lattiasta jalat suorina kattoa kohti. Ja tosiaan liike ei ole mikään hillitön (lantio nousee muutaman sentin lattiasta), mutta kun tekee oikein just alavatsan lihaksilla eikä ota vauhtia jaloilla ja niin ai kun tuntuu...

vyötärön kierto

Hm, toi on paha, nimittäin toi alavatsan treenaaminen :(
Oliskin siihen jokin helpompi tie, kuin vaan itsepintainen
vatsatreeni oikeilla liikkeillä. Olen itse havainnut hyväksi
"vyötärönkierrot" eli joku keppi käteen tai vastaava;) ja
sillä sitten vaan puolelta toiselle, aina vastakkainen käsi
ja vastakkainen jalka yrittää kohdata (joo)! Hallitusti kun
tota liikettä tekee, niin jopa tuloksia alkaa syntyyn...
Tsemppiä!

Originally posted by Marica
Sellainen liike on aika hyvä, että menet makaamaan selälleen ja nostat lantiota irti lattiasta jalat suorina kattoa kohti. Ja tosiaan liike ei ole mikään hillitön (lantio nousee muutaman sentin lattiasta), mutta kun tekee oikein just alavatsan lihaksilla eikä ota vauhtia jaloilla ja niin ai kun tuntuu...

Toi se just on jossa on tekniikka hukassa. Teen ehkä liian suurta liikettä? Auttaisko esim. nilkkapainot niin saisi ytyä liikkeeseen (en halua nylkyttää satoja toistoja vaan niin että 3-4X25 ja viimeiset toistot on tosi tiukkoja)?

Tiinuli: jos sulla ei pelitä se jalkojen nosto, niin mitä todennäköisimmin on kyseessä väärä tekniikka (mulla oli ainakin aikanaan sama ongelma).

Koitapa seuraavaa: älä nosta jalkoja suoraksi, vaan jätä ne koukkuun, siis ihan kunnolla niin, että pohkeet on kiinni takareisissä. Sitten rullaat sen lantion ylös maasta, polvet lähellä vartaloa (jalat täysin rentoina!), samalla tiukasti alavatsan lihaksiin keskittyen. Ikään kuin yrittäisit puskea napaa kohti selkärankaa ja selkää kohti lattiaa. Liike on siis pieni, ei mikään varsinainen "nosto". Koita myös pitää se jännitys siellä yläasennossa muutaman sekunnin ajan, vasta sitten lasket takaisin alas oikein hitaasti.

Tällä tekniikalla saa mun mielestä erittäin selvästi sen TUNTUMAN siihen alavatsaan, sekä sen tekniikan haltuun. Kun tämä sujuu, voit nostaa jalat kohti kattoa ja jatkaa rutistuksia.

Kaiken a ja o tässä on siis hitaus ja keskittyminen. Kun se tyyli löytyy, huomaat varmasti että mitä enemmin se alavatsa vahvistuu, sitä kovemmaksi sun rutistukset käy ja siis sitä rankemmiksi ne tulee. Eli lisäpainoja tuskin ihan äkkiä tarvitaan.

Hyvin selitetty Dee! Juuri noin se menee. Toi on muuten sellainen liike, jonka todella moni tekee väärin; eli ottaa vauhtia jaloilla. Kauhean vaikea välillä selittää noita liikkeitä varsinkin kun vielä tältä työkoneelta kirjoittelee, niin ajatus aina välillä katkeaa, kun töitäkin on tehtävä... Toivottavasti saan pian kotiini yhteydet hankittua!

Originally posted by Dee
Tiinuli: jos sulla ei pelitä se jalkojen nosto, niin mitä todennäköisimmin on kyseessä väärä tekniikka (mulla oli ainakin aikanaan sama ongelma).

Kaiken a ja o tässä on siis hitaus ja keskittyminen. Kun se tyyli löytyy, huomaat varmasti että mitä enemmin se alavatsa vahvistuu, sitä kovemmaksi sun rutistukset käy ja siis sitä rankemmiksi ne tulee. Eli lisäpainoja tuskin ihan äkkiä tarvitaan.

Kiitos suuri. Tekniikassa siis on vika. Olen sitä yrittänyt hakea ja hakea mut kärsivällisyys ei ole riittänyt. Tänään otan homman ajan kanssa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom