Alaselkäkipuja!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peku91
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs nykyaikoina on tullut ongelmaksi, että alaselkä kipeytyy aivan kamalasti ja ainakin kyykyn tekoon se salilla vaikuttaa, mutta itse siitä se ei ole kyllä tullut vaan keihäänheitosta, mutta mistä kipu voisi tulla tai mikä siellä selässä kipeytyy. Tekniikka pitäisi olla kyllä sen verran kunnossa, että ongelma ei ole siinä vaan aina kun nykyään entisenä keihäsmiehenä käy heittelemässä niin kipu sieltä jostain vaan löytyy ja seuraavat viikot onkin sitten ongelmallisia.:(

Kivun saa tuntumaan "parhaimmalta" kun sitoo jalat suorina kengännauhoja ja nousee sieltä sitten ylös.. Ts. venytys laittiaan jalat suorina ja sitten nousu niin sitten kyllä tuntuu.:curs:

Pari kertaa elämässäni on kyllä selkä krampannut tai jotenkin "rusahtanut" niin pahasti, että sängystä oli hankala nousta ja vaatteita ei itse päälle saanut, mutta ei lääkäritkään muuta sanoneet kun että lepäile nyt.

Pitäisikö näistä selkäongelmista käydä fysioterapeutilla tai ainakin käydä hierojalla.. Voisiko apua löytyä näistä..Varmaankin ainakin hetkellistä löytyy.:)

Varmaankin keskiruumiin lihakset vähän heikot, Nivelet joutuu kovaan rasitukseen kun niitä ei tue mikään, eli alat tekemään syviä ja normeja vatsalihaksia ja selän ojennuksia säännölli sesti pari kertaa viikossa (itsellä lähti kivut näin, jouduin jopa luopumaan vyöstä kun ei ollut enää tarvetta sille:P)
ja jos nyt sattuu selkä olemaan jumissa niin käyt osteopaatilla napauttamassa sen paikoilleen, itsellä tuntu selkä ihan uudelta parin käynti kerran jälkeen

Varmaankin keskiruumiin lihakset vähän heikot, Nivelet joutuu kovaan rasitukseen kun niitä ei tue mikään, eli alat tekemään syviä ja normeja vatsalihaksia ja selän ojennuksia säännölli sesti pari kertaa viikossa (itsellä lähti kivut näin, jouduin jopa luopumaan vyöstä kun ei ollut enää tarvetta sille:P)
ja jos nyt sattuu selkä olemaan jumissa niin käyt osteopaatilla napauttamassa sen paikoilleen, itsellä tuntu selkä ihan uudelta parin käynti kerran jälkeen

No tuohon heikkouteen, että vatsalihakset tuskin niin heikot ovat, mutta selät selvästi heikommat ainakin minulla ainakin omasta mielestä, kun niitä en juurikaan tee, mutta sitten kaikissa testeissä selkälihakset tuntuisivat olevan aivan mallillaan ja jopa jotkut sanoneet hyviksi... Mutta itse olen kyllä ajatellut samaa asiaa, mutta niiden selkälihasten teko on niin rassaavaa:( Mutta alanpa tehdä noita selkäliikkeitä ja katsotaan...Itse en ole ikinä vyötä käyttänyt kyykyn teossa...

Itselläni oli alan selän vasemman puoleinen lihas kipeä/jumissa.
Voiko se johtua siitä, että ala-selkä on heikko. Tai ylä-selän lihakset ovat vahvemmat kuin ala-selän?

Back
Ylös Bottom