Alaselkää + hermojumia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli alaselän vasen puoli tuntuu olevan jumissa, sen huomaa kun työntää lantiota eteenpäin. Lantiota eteenpäin työntäessä joku säteilee vasemman jalan ulkopuolta pitkin pohkeen ulkopuolelle, hieman kramppimainen toiminto.

Mutta miksi lantion eteenpäin työntäminen tuntuu alaselän vasemmalla puolella? Joku hermo näyttäisi olevan jumissa kun kerran säteileekin. Treenannut olen ihan normaalisti ja SJMVtä tein eilen sen kummemmin välittämättä, ei tuntunut missään paitsi jos työnsi lantion ihan eteen.

Itellä ainakin kireä selkälihas ja pakara painoi iskias(?)hermoon...Mulla auttoi venyttely, hieronta ja sirdalud :)

Iltaa! Minulla on myös iskias vaivannut; piriformis-niminen lihas on jumissa kummaltakin puolelta. Hieroja hieroi ne auki, kipeää teki; hyvä, kun pysyin pöydällä. Kuukausia vaivannut kipu laantui melko kokonaan. Nyt on hieronnasta 2 viikkoa ja edelleen tuntuu lihaksessa, oli ilmeisesti jäätävä jumi. Olen nyt koittanut venytellä lihasta ja hierontalaitteella hieroa. Olen kokenut käyttökelpoiseksi liikkeet, jossa tuolin reunalla asetetaan toinen jalka toisen päällä ja painetaan rintaa polveen. Toisessa maaten laitetaan nilkka toisen jalan polven kohdalle, nostetaan koko "pakka" ylös ja rauhallisesti tuntumaa hakien vedetään jalkoja yläruumista kohti. Paraneminen taitaa siis olla koko ajan käynnissä.

Todellinen ongelma on kuitenkin tuo kipu, joka edelleen jatkuu. Teen kyykkyä 3x ja maastavetoa 1-2 x/viikko. Näissä pakarat tuntuvan kipeiltä, etenkin tuo piriformis. Lähinnä mietin, että onko fiksua tehdä liikkeitä, joissa se kipeytyy-> aiheuttaako liikkeet (väärä tekniikka?) jumin vai onko ko. lihasta kehittävien liikkeiden tekeminen jopa suotavaa? Kipu nyt lähinnä haittaa enää hetken treenin jälkeen.

Lisäksi haluaisin kuulla lisää vinkkejä tuon jumin poistamiseen. Kiitoksia jälleen.

Aikaisempi ohjelma, jonka aikana vaiva ilmaantuo, oli huomattavasti kevyempi selälle. Starting Strenght siis käytössä, jossa kuitenkin tulee kevennyksiä kuitenkin resettien muodossa.

Suositut

Back
Ylös Bottom