Aktiivisubwoofer

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Körmy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
43
Elikkäs suositelkaa sellaista aktiivisubwooferia jossa riittää jerkku kovemmallakin voluumilla. Meinaa tää nykyinen rueta pärpättämään kun nuppia kääntää kaakkoon. Leveli saa olla ihan tuskasen pienellä että voi kuunnella kovaa.

Kerroppas vähä infoa, että mikä on nykyinen subbarisi, ja minkälaista musiikkia kuuntelet, niin olisi vähän helpompi neuvoa,
sekä tuleeko uusi subbari mahdollisesti elokuva käyttöönkin. Asutko omakoti vai kerrostalossa ?

Jamo E6sub. Toi vois olla semmonen ihan näppärä vehje, ainaskin leffoissa. Ja sitä ei tarvii kohsistaa vaa on semmonen 360asteen vehje eli voi jemmata vaikka sohvan taakke tj.

Mulla on Jamo E5sub2. hintahaarukka uutta ajatellen olisi about 200-400 ?. Asun tällaisessa kaksikerroksisessa "kerrostalossa".
Nykyinen subi on siis 8" ja voisi katella 10" tai jopa 12":sta.

Originally posted by Sakkeus
http://www.hifitalo.fi/ch_vertigo.htm <- tuo on edullinen ja hyvä, XLS:n sh on 555€ ja jostain liikkeestä voi tinkimällä saada alle viidensadan. Lähiaikoina ostan itse varmaankin tuon.

Joo, tuo on varma valinta. Suosittelen!

Originally posted by Kraftwerk n
Joo, tuo on varma valinta. Suosittelen!

Toi elementti on niin bueno:thumbs:, tarvii vaan voimaa vahvarissa että skulaa kunnolla. Vois rakentaa tollasen sitten kun raha tilanne sallii:curs:

Originally posted by makew
Toi elementti on niin bueno:thumbs:, tarvii vaan voimaa vahvarissa että skulaa kunnolla. Vois rakentaa tollasen sitten kun raha tilanne sallii:curs:

Jos rahaa löytyy niin ostaa XXL:n :).

"Arvostettu Chorus Vertigo XLS saa rinnalleen isoveljen Vertigo XXL:n. Siinä käytetään samaa Peerlesin valmistamaa 10" superjäreää kaiutinelementtiä kuin Vertigo XLS-mallissa. Vahvistin on sen sijaan huomattavasti järeämpi. Virranantokyvyltään vahvistin tuottaa tehoa täydet 200 wattia. Transistori pääteasteiden sekä järeän virtalähteen ansiosta, vahvistin kontrolloi bassoelementin kartion liikettä erinomaisesti. Tämän johdosta toisto on tarkempi ja dynaamisempi kuin XLS-mallissa. Myös huippuäänenpaineen maksimi on kasvanut."

Tosin noissa on sh jo sitten 815-995€ :(... Itse kannattaa subi tosiaan rakentaa jos vain sopiva paikka tekemiseen löytyy, on edes jonkinlaisia nikkarintaitoja tai ei ainakaan polta helposti hihoja ja on riittävästi aikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
joo minäkin rakensin itse aktiivisubbarin.elementti on spl dynamics pro 12 d2 ja vahvistin simex ba-480 ja phoenix goldin jakosuodin.kyllä kärsii luukuttaa oikein olan takaa..:piis:

Sain hifistudio17:sta tuon XLS:n koekuunteluun ja totesin sen ulottuvan todella alas, mutta olevan alitehoinen. Eli volume piti olla täysillä. Muuten siis laatulaite, mutta kehno vahvistin.

Viimeviikolla sitten kävin ostamassa tuon isoveljen XXL:n ja tyytyväinen olen. Jos ei hifistudioon pääse, niin noita Choruksia saa myös Gigantista.

Originally posted by Sakkeus
Jos rahaa löytyy niin ostaa XXL:n :).

"Arvostettu Chorus Vertigo XLS saa rinnalleen isoveljen Vertigo XXL:n. Siinä käytetään samaa Peerlesin valmistamaa 10" superjäreää kaiutinelementtiä kuin Vertigo XLS-mallissa. Vahvistin on sen sijaan huomattavasti järeämpi. Virranantokyvyltään vahvistin tuottaa tehoa täydet 200 wattia. Transistori pääteasteiden sekä järeän virtalähteen ansiosta, vahvistin kontrolloi bassoelementin kartion liikettä erinomaisesti. Tämän johdosta toisto on tarkempi ja dynaamisempi kuin XLS-mallissa. Myös huippuäänenpaineen maksimi on kasvanut."

Tosin noissa on sh jo sitten 815-995€ :(... Itse kannattaa subi tosiaan rakentaa jos vain sopiva paikka tekemiseen löytyy, on edes jonkinlaisia nikkarintaitoja tai ei ainakaan polta helposti hihoja ja on riittävästi aikaa.

Itse asiassa täytyy tehdä yks 2X100 w 4 ohmin kuormaan soveltuva subi vahvistin. Rakenne ois Dual mono, eli päätteitä 2 kpl kuten stereossa mutta ne ovat erikseen.

Edit: onko peerless Xls 10" kahdella puhekelalla? en viitti ettiä hifi lehden artikkelia...

Originally posted by Hgu
Sain hifistudio17:sta tuon XLS:n koekuunteluun ja totesin sen ulottuvan todella alas, mutta olevan alitehoinen. Eli volume piti olla täysillä. Muuten siis laatulaite, mutta kehno vahvistin.

Viimeviikolla sitten kävin ostamassa tuon isoveljen XXL:n ja tyytyväinen olen. Jos ei hifistudioon pääse, niin noita Choruksia saa myös Gigantista.

Jos rakentaisin itse niin ostaisin ehkä Nadin 214 vahvarin joltain ja tekisin jonkun hifilehden aktiivijakarin mutta se vaatii rahaa ja sitä ei tälläsellä klopilla ole liikaa:(.

Originally posted by Hgu

Paljon muuten maksoit XXL:stä? Millä hinnoilla Gigantti noita Choruksia myy, varmaan vähän alle sh:n?

Originally posted by Jep
sitä ei tarvii kohsistaa vaa on semmonen 360asteen vehje eli voi jemmata vaikka sohvan taakke tj.

Isommankin etulevyn omaava subbari on ympärisäteilevä bassotaajuuksilla. Tai sitten ymmärsin jotain väärin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom