Akrobatia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emppuli
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Mieltäni on nyt alkanut askaruttaa seuraavanlainen asia.. Mistä voisi löytää jonkinlaista valmennusta akrobatia liikkeiden oppimiseen? Tähtäimessä olisi nyt siis fitness kisat tuolla kaukana tulevaisuudessa ja yritän nyt luoda jonkinlaista pohjaa asialle. :hyper: Harjoittelen kilpa-aerobic ryhmän mukana, tanssin, teen loikatreenejä jne. mutta haluaisin tulevaan ohjelmaani mukaan myös akrobatia osaamista ja nyt mietinkin, että mistä löytää asiaan apua? Onko teillä mimmit mitään käsitystä siitä mistä apua..? :)

Mä olen kysellyt tuota asiaa jokin aika sitten eikä oikeastaan sellaista ole, mistä löytyisi aloittelevalle aikuiselle akrobatian opetusta.

Yksityistunteja voi ottaa, mutta se on aika sikatyyristä hommaa.

Olen pohtinut myös sellaista mahdollisuutta, että jos saisi kokoon tarpeeksi väkeä, voisi "tilata" opetusta joltain voimistelun opettajalta. Siitä hyötyisi todella monta ihmistä.

Akrobatiaa löytyy myös toisenlaisista lajeista, kuten breakdancesta tai capoeirasta. Itse olen kokenut breikkitunnit todella hyödyllisenä akrobatian perusopiskeluun.

Hgissä ainakin Footlight tanssikoulu järjestää akrobatiakursseja, mutta olen ymmärtänyt, että kyseessä on pikemmin ryhmäakrobatia kuin yksilölaji.

Tikrun akrobatia vinkit

Suosittelisin sulle noita Hipankin mainitsemia break dancea ja capoeiraa. Itse oon joskus molempia lajeja kokeillut juuri akrobatian innoittamana ja mitä!, liikkuvuus, notkeus ja tasapaino kehittyivät hurjasti! Kunnosta puhumattakaan! :hyper: Kokeile!

Tuolla capoeirassa näki kyllä välillä jotain juttuja mitä olin kuvitellut fyysisesti mahdottomiksi toteuttaa :eek: Miltä kuulostaa esim. yhdellä kädellä käsillä seisonnasta punnertava maestro(opettaja)...Sit tietysti voltit, yhden käden varassa(siis pää alaspäin) erilaiset potkut, freessit, sillat puolivoltilla. Ja se et miten kevyennäköisesti, pehmeesti ja sulavasti noi gurut niitä siellä veti..ei voi muuta tehdä kun :worship: Hmm..pitäisköhän aloittaa tuo harrastus itsekin uudestaan :D

Hippa sanoi:
Olen pohtinut myös sellaista mahdollisuutta, että jos saisi kokoon tarpeeksi väkeä, voisi "tilata" opetusta joltain voimistelun opettajalta. Siitä hyötyisi todella monta ihmistä.
Joku tällainen järjestely kuulostaisi ihan huipulta - Joku akrobatian, voimistelun tai muun vastaavan opettaja tuntia pitämässä ja ilman niitä meille niin turhia lihaskunto-osuuksia, mihin aina tuhraantuu eri tanssitunneilla ainakin vartti hyvää harjoitteluaikaa :rolleyes:

Kiitos hyvistä vinkeistä! :worship: Täytyykin ottaa selvää tuosta capoeirasta. Noita breikkitunteja olinkin jo hieman miettinyt... :hyper:

Hippa sanoi:
Millaista oli Tanssiopiston akrobatia?

Akrobatiasta en tiedä, mutta Charles Salter, joka tunteja vetää, on ainakin hyvä Street Dancen ja Breikin opettaja :thumbs: Itse kävin hänen tunneillaan monta vuotta aikoinaan. (Tällä hetkellä allekirjoittaneen pikkusisko kuluttaa myös lattiaa hänen tunneillaan) :)

Mitä sivusta katsoin joskus akrobatiaa, niin näyttivät ainakin silloin harjoittelevan ihan perus kärrynpyöristä ja volteista alkaen juttuja, myös jotain breikin kaltaisia liikkeitä välillä, kun Salter nekin kerran hallitsee.. Tämä tosin sitten on useamman vuoden vanha huomio :rolleyes:

S-T sanoi:
Akrobatiasta en tiedä, mutta Charles Salter, joka tunteja vetää, on ainakin hyvä Street Dancen ja Breikin opettaja :thumbs: Itse kävin hänen tunneillaan monta vuotta aikoinaan. (Tällä hetkellä allekirjoittaneen pikkusisko kuluttaa myös lattiaa hänen tunneillaan) :)

Mitä sivusta katsoin joskus akrobatiaa, niin näyttivät ainakin silloin harjoittelevan ihan perus kärrynpyöristä ja volteista alkaen juttuja, myös jotain breikin kaltaisia liikkeitä välillä, kun Salter nekin kerran hallitsee.. Tämä tosin sitten on useamman vuoden vanha huomio :rolleyes:

Siis Charles pitää akrobatiatunteja? Missä tanssikoulussa?

Footlightissa on ainakin naispuolinen ihminen, joka pitää niitä tunteja.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Kävin akrobatiatunneilla 4-5vuotta(??) sitten ja Charles Salter oli silloinkin akrobatiaopettajana Tanssiopistolla. Oli lämppärit, lihaskuntoa (vatsat, punnerrukset) venyttelyt, paritreenit, permanto (kärrynpyörä, kuperkeikat, käsilläseisonta, puolvoltti, voltit trampolinilta patjalle, chackie chan, erilaiset hypyt, "dive" yms.) oli hauskaa!

SannaK sanoi:
Tämmöinen saitti löyti netistä:
http://cheerstars.tripod.com/treeninurkka.htm

Eli alkeista lähteviä harjoituksia hyppyihin ja temppuihin. Siitä vaan venymään!

Tuossakin mainitaan vähän väliä, ettei noita saa kokeilla ilman pätevää valvojaa. Ja niin se onkin. Voi tapahtua ties kuinka pahoja loukkaantumisia, jos ei joku ole katsomassa miten noita tekee.

Eikä sivuilla ole kuvia, mikä lisää vaarallisuutta hyvin paljon.

Laitetaas tähän jatkoksi...

En tiedä, saako laittaa linkkejä, mutta Oululaisille olisi nyt tilaisuus. Pyrintö järjestää maaliskuusta alkaen kurssin aikuisille. Kurssi sisältää "telinevoimistelun perusteita, akrobatiaa, lihaskuntoharjoittelua, kehonhallintaa, trampoliinivoimistelua ja liikkuvuusharjoittelua ".

Eli sukkana sinne. Lisätietoa löytyy ko. seuran sivulta, linkki on heti etusivulla.

Kerrankin oli aika meikäläisellekin sopiva :hyper: :hyper:

Emppuli sanoi:
Mieltäni on nyt alkanut askaruttaa seuraavanlainen asia.. Mistä voisi löytää jonkinlaista valmennusta akrobatia liikkeiden oppimiseen? Tähtäimessä olisi nyt siis fitness kisat tuolla kaukana tulevaisuudessa ja yritän nyt luoda jonkinlaista pohjaa asialle. :hyper: Harjoittelen kilpa-aerobic ryhmän mukana, tanssin, teen loikatreenejä jne. mutta haluaisin tulevaan ohjelmaani mukaan myös akrobatia osaamista ja nyt mietinkin, että mistä löytää asiaan apua? Onko teillä mimmit mitään käsitystä siitä mistä apua..? :)

Niin siis tilanne on semmonen, että noi tanssi ja loikka jutut jäi.. :nolo: Niin kuin myös kilpa-aerobic ryhmän kanssa harjotteleminenkin.. mikä oli kyllä hyvä ratkasu, koska sieltä suunnasta ei herunut mtn ymmärrystä lajille nimeltä fitness. :rolleyes: (mitä se on..?) Mutta ei siitä sen enempää.. Nyt tämä onneton yksin räpeltäminen on ohi ja minulla on kunnon valmentaja, joten tulee tehtyä loikkaa, akrobatiaa, voimaliikkeitä jne. hänen ohjauksessaan + hänen ohjelmiensa mukaan.. Mutta siis.. tarkoitus olisi nyt alkaa käymään baletissa, kehonhallinnan parantamiseksi..+ sitten olisi tarkoitus myös lisätä tuota capoeiraa ohjelmistoon.. Mutta nyt siis tarvitsisinkin tietää, että mistäköhän tälläisestä citystä nimeltä Kuopio löytyisi capoeiraa vai löytyykö ylipäätään mistään..? Jos joku osaa vastata niin olisin hyvin kiitollinen... :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom