GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Akrobatia? Voimaliikkeet? Voltit sun muut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Moikka

Olen kuullut, että jotkut fitnesskilpailijat ottavat yksityistunteja telinevoimistelussa sun muuta, jotta oppivat hienoja liikkeitä.

Mutta mistäpä näitä tunteja löytyy? Minkä hintaisia ne ovat? Onko muita vinkkejä?

Haluaisin oppia voimaliikkeitä ja akrobaattisia liikkeitä.

Hippa sanoi:
Moikka

Olen kuullut, että jotkut fitnesskilpailijat ottavat yksityistunteja telinevoimistelussa sun muuta, jotta oppivat hienoja liikkeitä.

Mutta mistäpä näitä tunteja löytyy? Minkä hintaisia ne ovat? Onko muita vinkkejä?

Haluaisin oppia voimaliikkeitä ja akrobaattisia liikkeitä.

Kisoihin menossa ;)? Fitnesskilpailijoilta kannattaa varmaan kysyä, aika moni tuntuu olevan oikeassa elämässä Personal Trainer tms. Ja vaikkei olisikaan, saattavat silti esim. suunnitella vapaaohjelmia muillekin ( tähänhän kuuluu yleensä myös liikkeiden opettaminen ).

minä suosiottelisin kyllä menemistä ihan oikealle teline/aerobic kilpailijalle.
Liikkeet opetetaan puhtaasti ja varmasti oikein.

Käyppä kurkkaamassa svolin sivuilla, sieltä vois jotain apua löytyä
tästä

Muuta en nyt tähän hätään keksinyt !

Fitnesskisat on tavoitteena jossain hamassa tulevaisuudessa.

Olen kuitenkin niin kriittinen, etten lähde sinne keskikuntoisena kilpailemaan. Nähtyäni kahdet tulokaskilpailut olen todennut, että aika keskeneräisenä sinne lähdetään kilpailemaan.

Joten tässä on vuosia aikaa oppia ne jutut kunnolla.

Täällä on aika vähän tietoa akrobatiasta ja voimaliikkeistä ottaen huomioon kuinka paljon täällä käy kilpaileviakin ihmisiä.

Vai oletteko te kaikki jotain luonnonlahjakkuuksia ja 4-vuotiaana voimistelun aloittaneita ihmisiä?

aika pitkälti olen itse mennyt telinevoimistelupaikkoihin, tutustunut siellä ihmisiin ja valmentajiin, joilta saa apua paljon. Ei nämä urheilupiirit niin suuret ole. Nytkin vaparini tekee kilpa-aerobiccari ja entinen rytminen kilpavoimistelija. Puoli vuotta olin myös mukana young sirkus finlandian ryhmässä.

Kyllä noihin akrobatialiikkeisiin saa menemään tosi paljon aikaa. Flikkivoltin pystyin tekemään täydellisesti permannolla, mutta en ole saanut tarpeeksi toistoja kovalla ,jotta voisin ottaa liikkeen ohjelmaan. En tiedä saanko sitä koskaan. Akrobatiaan saa myös menemään välillä vähän liikaa aikaa, jos liikkeet ei tule selkärangasta. Dieetillä kuluttaa helposti paikat loppuun (kokemuksesta tiedän), kun pitää kumminkin muistaa, että fitneksessä se fysiikka on kumminkin todella tärkeä.

Vanhempana noiden liikkeiden opetteleminen on tosi vaikeaa. Vaatii kropalta tosi paljon ja pitää ylittää itsensä useita kertoja. Liikkeiden oppimisessa menee useampi vuosi parhaimmillaan. Pyrin aina opettelemaan yhden uuden liikkeen, enkä yritä haukata liian isoa palaa kakusta. Ehkä jonain päivänä se flikki on ohjelmassa.

Kiitos vastauksesta Pinja :)

Onko sulla minkälainen voimistelutausta elämässä?

Mä en tiedä telinevoimistelusta mitään. Miten voi mennä telinevoimistelupaikkoihin? Missä niitä on? Mitä siellä tehdään?

Olen ehkä tosi urpo, mutta mä en tosiaan tiedä miten homma toimii. Syksyllä aloitan akrobatian alkeet.

Aikaa tässä on. Oma fysiikkani on niin surkea, että menee vielä ainakin pari vuotta ennen kuin voin mitään kilpailuja edes harkita. Joten on hyvä aika aloittaa noiden vapaaohjelmakuvioiden miettiminen ja harjoittelu, että osaa sitten jotain siellä kisoissa.

Noita tulokasvapareita kun katsoo ni aika monet on alkeellisia ja keskeneräisen oloisia. Aika harva siis tuntuu aloittaneen vapaaohjelman miettimistä todella hyvissä ajoin.

Tuo on varmaan aika hinnakasta saada apua kilpavoimistelijoilta ja aerobikkaajilta?

Hippa sanoi:
Kiitos vastauksesta Pinja :)

Onko sulla minkälainen voimistelutausta elämässä?

Mä en tiedä telinevoimistelusta mitään. Miten voi mennä telinevoimistelupaikkoihin? Missä niitä on? Mitä siellä tehdään?

Olen ehkä tosi urpo, mutta mä en tosiaan tiedä miten homma toimii. Syksyllä aloitan akrobatian alkeet.

Aikaa tässä on. Oma fysiikkani on niin surkea, että menee vielä ainakin pari vuotta ennen kuin voin mitään kilpailuja edes harkita. Joten on hyvä aika aloittaa noiden vapaaohjelmakuvioiden miettiminen ja harjoittelu, että osaa sitten jotain siellä kisoissa.

Noita tulokasvapareita kun katsoo ni aika monet on alkeellisia ja keskeneräisen oloisia. Aika harva siis tuntuu aloittaneen vapaaohjelman miettimistä todella hyvissä ajoin.

Tuo on varmaan aika hinnakasta saada apua kilpavoimistelijoilta ja aerobikkaajilta?

Mulla on itselläni ainoastaan tanssista taustaa tosi pienenä, joten kaikki olen joutunut opettelmaan kantapään kautta. Uinnista olen saanut määrätynlaista kehonhallintaa. Koulussa myös on tullut paljon telinevoimisteltua, sillä liikunnanohjaajaopintojen jälkeen pitää osata ohjata telinevoimistelua ja mm. pääsykokeissa oli telinevoimistelusta testiosio. Koulusta aika pitkälti olen saanut liikeideoita, joita on voinut sitten treenata.

En tiedä missäpäin asut, mutta helsingissä voi on esim. kisahalli, jossa on paljon alan porukkaa. Muilla paikkakunnilla on myös kyseisiä paikkoja (esim. urheiluopistot jne.). Svolilta voit myös ottaa selvää, mistä voisit saada apua. Jos aloitat akrobatian alkeet, niin sieltähän pääset mainiosti alkuun. Et tarvitse enempää. Kun saat liikkeiden ideat, niin loppu onkin sinusta itsestä kiinni. Ihan hitosti vaan treeniä, treeniä ja treeniä (kisikseen vaan treenaamaan). Ryhmän opettaja osaa antaa takuulla hyviä neuvoja. Muistat aina vaan liikkeiden ydinkohdat.

Kyllä voin itsekin todeta, että vaparissani olisi TODELLA paljon kehitettävää. Vaikeusliikkeitä oli ihan sopivasti, mutta osassa on vielä kehittämistä. Se onkin todella vaikeeta, kun vaikeusliikkeet pitää tehdä ohjelman sisällä, jolloin on aika poikki jo valmiiksi. Pitää siis myös opetella vaikeusliikkeitä ohjelman sidososien kanssa. Nopeuden säilyttäminen ja lattiasta nouseminen rivakasti on olennainen osa vaparin sujuvuutta.

Voithan vaikka kysäistä tanssin harrastajilta apua vapariin. Myös aika monella paikkakunnalla on aerobiccareita joihin voit saada yhteyden juuri svolin kautta. Koukkarin Riitta ja Valtosen Jutta tekee mm. vapareita. Heiltä voi aina kysyä. Ei ne summat mitään älyttömiä ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom