• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Akkukäyttöiset puutarhatyökalut

pooli6287

Tosimies
Kaupunki
Lempäälä

Tekeekös näillä halvemmilla akkukäytttöisillä trimmereillä mitään vaan onkos sama kun heittäisi rahat kaivoon! Kyseessä esim. Espina XTP082

Ja tärkeimmät ominaisuudet kiinnostaisi, mihin ostaessa olisi syytä kiinnittää huomio?

Ei tee yhtään mitään , menee vain hermot. Olen noita pari kertaa lainannut, eikä voi edes verrata polttomoottorilla käyvään vastaavaan.

Kaupunki
Kotka
Ei tee yhtään mitään , menee vain hermot. Olen noita pari kertaa lainannut, eikä voi edes verrata polttomoottorilla käyvään vastaavaan.
Vertaatko nyt halpisakkutrimmereitä polttomoottorisiin, vai ylipäänsä kaikkia akkutrimmereitä polttomoottorisiin?

Meillä on vanhan asukkaan jättämä boschin johdollinen sähkötrimmeri. Periaatteessa ilman sitä johtoa se olis ihan käypä peli, mutta kyllähän sen kanssa häärätessä lähinnä naurattaa. Meillä on pitkälti pelkkää nurtsia kivetysten reunoilta jota tarttis trimmata, joten jerkkua ei ainakaan tartte ton enempää. Oonkin katsellut noita akullisia, en jaksaisi bensan kanssa lotrata. Ryobi ja Bosch ollut kiikarissa. Ryobi olis inasen halvempi, mutta laadusta ei ole tietoa. Toisaalta tykkään niiden akkukäytännöstä (one+), eli koneita voi ostaa ilman akkuakin kun kaikki akut sopii kaikkiin.

Tietty jos on läpeensä paskoja nuo akulliset, niin kai se polttomoottorillinen on sit hankittava.

Huppe

Iso Kingi H.
Mode
Ikä
43
Naapurilla akkutrimmeri joka kuulemma "ihan hyvä" ja ajaa asiansa. Hyvin tolla on tosiaan pihanvierukset kunnossa. Vähän hitaampaa kyllä kuin mun 2-tahti Husqvarnalla jos heinää on enempi.

Mulla on tuo Ryobin akkukäyttöinen vehje, tarve rajoittuu siihen että ajan talon ja tallin seinustat ja muutaman muun paikan johon ei ruohonleikkurilla pääse. Tuollaisessa varttitunnin hommassa toimii hyvin, mutta mihinkään suurinmääräiseen koiranputken katkomiseen tuosta ei ole. Eli tarpeen mukaan. Ryobin laadusta en osaa mitään sanoa, koska on ensimmäistä kesää käytössä-

Yhden kesän kiinteistöhommissa viettäneenä voin sanoa, että noi akkukäyttöset on ihan hyviä, jos siistittävää ei ole yhtä nurkkaa enempää - sen jälkeen on menny jo hermot.

Tietty jos on lehmänhermoinen, eikä niin ronkeli muutenkaan, niin kaippa noillakin pärjää.

Mulla oli aikoinaan boschin halpa akkutrimmeri, joka kyllä ajoi asiansa loistavasti, mutta akku hiipui parissa vuodessa. Tais olla vielä nikkeli-kadmium? Vähän huvittais jotain polttomoottorivehjettä huudattaa parin ruohonkorren takia...

Mulla oli aikoinaan boschin halpa akkutrimmeri, joka kyllä ajoi asiansa loistavasti, mutta akku hiipui parissa vuodessa. Tais olla vielä nikkeli-kadmium? Vähän huvittais jotain polttomoottorivehjettä huudattaa parin ruohonkorren takia...
Sama täällä. Meilä mustaoranssi reilun satasen peli. Se on hyvä nimenomaan trimmaamiseen. Sillä ei voi tehdä mitään muuta. Eli pihassa kaikki se mikä jää ruohonleikkurilta yli, trimmataan tolla pois. Siihen hommaan hyvä.

Sitten on starkista joskus 9 eurolla ostettu sähkökäyttöinen pikkutrimmeri. jossa riittää teho vetää aidan ja ojan väliin jäävä nomansland kerra vuodessa matalaksi.