Aivan liian helposti liikaa?

Kysymys kuuluu. Tiedätkö ketään, jonka on aivan käsittämättömän helppoa treenata aivan liian helpolla liian kovaa ja liikaa?

Onko tätä käsitelty missään? Esim. itse kun olen tehnyt sellainen hemmetin kovan treenin nuorempana, niin se on aina tarkoittanut sitä, että kustaan mustaa ja ollaan sängyssä ja saikulla viikko. Sitten siitä on palauteltu. Ja nyt vaikuttaa, että se saattaa olla perinnöllistä.

Onko kohtalontovereita ja onko tätä tutkittu?

Ja nyt vaikuttaa, että se saattaa olla perinnöllistä.

Jos oireet on ollu noi kertomasi ja vielä periytyykin niin aika selvää että teidän kroppa toimii noin.
Vaihtoehtoja on useita.
Puuttuu joku rajoitin etkä ns tajua kuinka paljon rasitut?
Kroppa reagoi rasitukseen huomattavasti normaalia rajummin.
Joku hienompi lääketieteellinen selitys.

Uskoisin johonkin tuon keskimmäisen tyyliseen juttuun.

Kysymys kuuluu. Tiedätkö ketään, jonka on aivan käsittämättömän helppoa treenata aivan liian helpolla liian kovaa ja liikaa?
Tiedän.
Itse ainakin olen juurikin kuvailemasi tyyppinen henkilö. Minulla se johtuu järjettömän kovasta päästä, periksiantamattomuudesta, kovasta työmoraalista ja ripauksesta perfektionismia. Uskaltaisin väittää että saattaa ollakin perinnöllistä, mulla on hieman omakohtaista dataa. Olisiko se joku äärimmäinen selviytymisvietti, sillä erotuksella että sen uhan aiheuttaa itse sillä treenillä ja siitä sitten selviytyy vaikka väkisin, rabdomyolyysin kolkuttaessa jo ovella.

Osahan ei osaa tai uskalla koskaan treenata kunnolla edes lähelle failurea, ei sinne päinkään. Toistoja jää tankkiin se kymmenen, vaikka ollaan olevinaan tehty kovakin sarja. Osa meistä sitten omaa sellaisen irtiottokyvyn ja taistelumentaliteetin, että ne sarjat viedään loppuun vaikka se olisi viimeinen teko. Kannattaa opetella tuntemaan itsensä ja kroppansa mahdollisimman hyvin.

Onko tätä käsitelty missään? Esim. itse kun olen tehnyt sellainen hemmetin kovan treenin nuorempana, niin se on aina tarkoittanut sitä, että kustaan mustaa ja ollaan sängyssä ja saikulla viikko. Sitten siitä on palauteltu. Ja nyt vaikuttaa, että se saattaa olla perinnöllistä.

Kyllä voi olla geneettinen taipumus Rabdomyolyysiin kovasta lihasharjoittelusta. Siis toinen henkilö saa Rabdon helpommin kuin toinen.

Otettiinko verikokeita sillon kun kusi oli hyvin tummaa?

Back
Ylös Bottom