Aineenvaihdunnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja neiti
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Tästäkin aiheesta thredejä riittää, mutta kysytäänpä nyt kuitenkin, jos tässä tulisi uuttakin asiaa esille. Eli, ennen kaikkea kisailleet mimmit ja toki muutkin pidempään dietanneet, miten pitkä dietti on vaikuttanut aineenvaihduntaanne, kun on tullut aika siirtyä takaisin offille, vai onko mitenkään? Kun pitkään mennään suht.matalilla kaloreilla aineenvaihduntahan väistämättä hidastuu ja itseäni on mietityttänyt, että kun siirrytään takaisin normaaliin runsaampaan ruokailuun, palaako aineenvaihdunta sille normaalitasolle mitä se nyt kullakin yleensä on vai jääkö ikäänkuin pysyvästi aavistuksen alemmalle tasolle?Onko se mahdollista ylipäätään pysyvästi tehdä hallaa omalle aineenvaihdunnalleen?
Mietiskelen vaan, kun itselläni on suht.hyvä aineenvaihdunta nykyisellään ja jos sitä joskus innostuisi kisailemaankin, niin pahinta mitä voisin kuvitella olisi se, että dietin jälkeen aineenvaihduntani olisi taas ihan umpijumissa(niinkuin se joskus tollossa nuoruudessa on ollut).Kun olen tottunut syömään paljon, niin haluan jatkossakin niin tehdä, ilman järjetöntä painonnousua, joten palaako se aineenvaihdunta normaaliksi, minkälaisia kokemuksia on?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mäkin olen tottunut syömään paljon ja oon kyllä havainnut lievää aineenvaihdunnan hidastumista kun vuoden sisään oon kahesti pudottanut reilusti yli 10kg, ja kohta taas sama edessä. Nyt kuitenkin tarkoitus elellä mahdollisimman pitkään ennen sitä mukavilla plussilla:) Sen verran mulla on hidastunut, että ennen pystyin syömään reilusti yli 4000kcal päivässä ja nyt se määrä on n.3000-3500 ja saman verran turpowaa. No onhan tuota ikkeekin tullu tietysti lissee :rolleyes:

Jojo laihduttelu se on aineenvaihdunnan vihollinen u know :thumbs:
Jos et innostu kisailemaan montaa kisaa puolen vuoden välein niin ei kai se vaikuta aineenvaihduntaan. Vuoden väli on näin mutulla ajatellen varsin hyvä ja optimaalinen.Kireästä kunnosta on kaikenlisäksi hyvä ruveta tahkoamaan plussakaloreilla:)

Mietinkin tossa aiemmin, että toivottavasti löydät tämän thredin, kun juttujasi seuranneena, tiedän, että ruoka maistuu sinullekkin:D Katotaan nyt, jos edes sais aikaseks osallistua niihin ensimmäisiin kisoihin, niin tuskin mitään kisailu-uraa on tässä ihan heti edessä, joten saanpa nyt sit mielenrauhan tänkin asian suhteen noin suurinpiirtein. Lueskelinkin tossa toista thrediä, jossa keskusteltiin juurikin tästä, että miten kroppa vastaa runsaisiin kaloreihin dietin jälkeen ja ilmeisesti sun kohdallas ainakin hyvin on vastannut, syksyllä sitten isompana lavalla kuin koskaan:thumbs:

Zone-sarja -42%
Katotaan nyt h0h0:D Ei parissa kolmessa kuukaudessa oikein kasveta lihasta kovin hurjasti, kössi siinä menee habatuksen kasvun edelle. Mutta aineenvaihdunta palautuu vähän paremmalle tasolle kuitenkin, toivottavasti, ennen seuraavaa "laihista" :D Ainakin woimoo tullut ja se nyt kertoo jotain.

Juu ota vaan rauhallisisti, ei se sun aineenvaihdunta tuhoudu. Ellet nyt sit vedä jotain painonvartijoiden 1000kcal "aamupala: 1 karamelli, kahvi, näkkäri ja salaatinlehti" dieettiä;)

Ei tulis kuuloonkaan:D

Itse olen nostanut energiamäärää porrastaen kisojen jälkeen ja mielestäni tuo kisojen jälkeinen plussalla elely on erittäin kovaa kehittymisen aikaa. Kroppa ottaa kaiken hyvin vastaan. Itselläni on myös offi paino ollut joka kisojen jälkeen alempi ja kunto pysynyt täpäkämpänä, mutta tietenkin jos aerobiset ja punttitreenin lopettaa kisoihin kuin seinään ja syö viikkotolkulla niinkuin tässä pahempaakin pula aikaa olisi eletty niin kyllä sitä aika pian läski lihaksen peittääpi:)

Back
Ylös Bottom