Aikomuksena aloittaa BJJ tulevaisuudessa kuinka harjoitella?

Kaikista kamppailulajeista ehdottomasti kiinnostavimmalta tuntuu BJJ. Tilanne on kuitenkin se, että lähin seura jossa BJJ:tä voi harrastaa on 85km päässä. Minua odottaa asevelvollisuuden suorittaminen heinäkuussa enkä täten viitsisi aloittaa peruskurssia kohtuuttomien matkakulujen takia, koska lajin harjoitteleminen keskeytyy kuitenkin todennäköisesti ensi heinäkuussa( tavoitteena LJK josta ei tunnetusti harjotusvapaita myönnetä).
Kuinka paljon BJJ:n peruskurssilta jää oppeja käteen? Kannattaako harrastus aloittaa nyt vai harrastaa jotakin muuta paikkakunnalta jo löytyvää lajia(hokotoryo ju-jutsu ja 35km päässä judo)?
Sitten itse aiheeseen. Tähän asti olen reenannut peruskuntopainotteisesti(juuri LJK:n tammikuussa odottavia testejä varten).Olisiko BJJ:ssä enemmän hyötyä voimasta kuin kestävyydestä? Tietenkin lajinomaisen lihaskestävyyden ja lajivoiman kombinaatio on tärkein, mutta kumalle alueelle tämä painottuu?
Mitä ovat amattilaiset mieltä? Kannattaako minun nyt harjoitella jokaista vastaan tulevaa itsepuollustus-/kamppailulajia heinäkuuhun asti vai mahdollisesti treenata videoilta katsomalla opittuja BJJ tekniikoita?
Anteeksi sekava tekstini. Olisin kiitollinen jos joku alan asiantuntia kommentoisi.:worship:

Keskinkertainen vaihtoehto on se, että menet nyt sinne HR:ään tai judoon tai mikä ny lähinnä on ja mukavimmalta tuntuu. Erona on se, että judossa tulee ehkä alussa enemmän rättipainia, mutta toisaalta HR on Suomessa yksi BJJ:n "emoseuroista". Ota näistä siis ehkä mieluummin HR. Ihan vaan politiikan kannalta.

Missään tapauksessa et jää kotiin katsomaan videoita ja vääntämään kaverin kanssa. :) Vaikka se onkin ollu monille suurille tähdille ihan kelpo treenimetodi alussa. Mutta älä sää silti sitä tee.

Peruskuntoa ja kestävyyttä treenaat sekä LJJK:ta että BJJ:tä varten.

Että silleen.

Ai niin, semmonen vielä tuli mieleen, että se 85 kilomeetrin päässä sijaitseva BJJ-harjoitusalue on muuten tällä hetkellä kovin ja paras paikka treenata tällä puolen Ipaneman, sano hesalaiset sitten mitä sano. Että jos mä olisin intoa täynnä oleva kovakuntoinen nuorimies, joka on päättänyt, että BJJ on just se mun juttu, niin se matka ei tuntuis missään. Ei edes näillä bensanhinnoilla. Ei vaikka puolen vuoden jälkeen tulis vähän paussia.

Se matka olis tosi lyhyt.

Ehdotan BBJn alkeiskurssia, kylla sielta varmasti jaa asioita muistiin vaikka taukoa tuliskin.
Reppujuoksut ja lihaskuntojarjoitteet (mixei myos hiihto..) ovat varmasti omiaan niin LJKtesteihin kuin myos BJJhin.

Minulla on lähes sama tilanne. Kiinnostaisi kovasti treenata BJJ:a, mutta seuraa ei täältäpäin löytynyt. Mikäs se mystinen "85 km:n päässä oleva" seura on?? Paljastakaa salaisuutenne. :D

Tuntuu että karate-seuroja on miljarditsiljoonaapiljoonaa ja kendoakin pääsisi harrastamaan, mutta evvvk joku keppihyppely.

Onko Kymenlaaksossa mitään varteenotettavaa brassi jiujiutsu/vapaaottelu seuraa?

Täsmennetäänpä hiukan. Olen jotakin alkeita lukkopainista opetellut tuollaisella shootfightingin "epävirallisella peruskursilla" (Jani Karkiainen piti pienelle porukalle) ilmeisesti mattotekniikassa ei shootfightingin ja BJJ välillä ole muuta eroa kuin että "mikäli tämä olisi vapaaottelumatsi tästä voisi toki lyödä matossa olevaa päähän." Ja pitipä meille yhdet reenit myös janne pietiläinen joka on paikkakunnan mies mutta opiskelee tampereella ja on muutamassa vuodessa kehittynyt huimasti BJJ:n saralla.Piakkoin tämän jälkeen tuli tauko kamppailulaji harrastuksiin nenälle sattuneen tapaturman vuoksi.
Onko siis näin että vapaaottelija kykenee opettamaan samat asiat kuin BJJ peruskursilla käteen jäisi vai kannattaako ehdottomasti suunnata nokka kohti tamperetta vaikka siitä tulisikin kustannuksia?
Kiitos mielipiteistänne.

maitohappo sanoi:
Täsmennetäänpä hiukan. Olen jotakin alkeita lukkopainista opetellut tuollaisella shootfightingin "epävirallisella peruskursilla" (Jani Karkiainen piti pienelle porukalle) ilmeisesti mattotekniikassa ei shootfightingin ja BJJ välillä ole muuta eroa kuin että "mikäli tämä olisi vapaaottelumatsi tästä voisi toki lyödä matossa olevaa päähän." Ja pitipä meille yhdet reenit myös janne pietiläinen joka on paikkakunnan mies mutta opiskelee tampereella ja on muutamassa vuodessa kehittynyt huimasti BJJ:n saralla.Piakkoin tämän jälkeen tuli tauko kamppailulaji harrastuksiin nenälle sattuneen tapaturman vuoksi.
Onko siis näin että vapaaottelija kykenee opettamaan samat asiat kuin BJJ peruskursilla käteen jäisi vai kannattaako ehdottomasti suunnata nokka kohti tamperetta vaikka siitä tulisikin kustannuksia?
Kiitos mielipiteistänne.

Elä niistä matkoista huoli. Mä oon kans viimesen vajaan vuoden kulkenu täältä tampereen pohjois päästä keskustaan treenaan vaparia(tosin matkaa vain 40km) n.3kertaa viikossa. Nyt ajattelin kanssa lähteä tuonne tjjk:lle treenaileen peruskurssille tammikuussa. Mulla myös pitäis alkaa intti kesällä kun viime kesänä palvelukseen astuminen lykkäänty polven hajottua.

Onko muuten sulla palveluspaikasta tietoa? Pitänee nyt sitten ottaa vakavaan harkintaan toi kurssille meno..oishan siinä sellanen vaihtoehto että sais kavereita mukaan niin vois jakaa matkakulut.

Oda sanoi:
Lisää tietoja! Kymenlaakso on laaja alue ja Haminassa on yksi seura, mutta riippuen asuinpaikastasi saatat pitää Haminaa joko taivaana tai persläpenä johon et suostu matkustamaan ikinä.:) Voi rakas Hamina, milloin näenkään sinut uudestaan?

http://users.kymp.net/dsl12301/index.php?page=1

Ei jäänyt armeija-ajasta niin paskoja muistoja ettenkö Haminaan suostuisi menemään. ;)

Kotka-Hamina akselilta olisi hyvä löytyä joku seura.

maitohappo sanoi:
Onko muuten sulla palveluspaikasta tietoa? Pitänee nyt sitten ottaa vakavaan harkintaan toi kurssille meno..oishan siinä sellanen vaihtoehto että sais kavereita mukaan niin vois jakaa matkakulut.

Raukka lähtee Parolaan panssarivaunuja katselemaan.
Ei muuta kuin kämpää hakuun Tampereelta, niin asuinolotkin paranevat ja voi samantien unohtaa tuon 85 km. Kun eikös tilenne ole niin, että sieltä ei ole matkaa 85 km pelkästään reenaamaan, vaan ihan yleisesti ihmisten ilmoille / sivistyksen pariin. ;)

maitohappo sanoi:

Parolaan mutta toivottavasti en ainakaan läheltä joudu niitä panssarivaunuja katteleen.
:D

nothing sanoi:

Niin menenkin! *#¤#+* :curs: Sen sortin piilo kettuilua että joutuu suorittaan ens viikolla eräälle niskakursivoinin oikeen katon kautta!!! :D

nothing sanoi:
Ei muuta kuin kämpää hakuun Tampereelta, niin asuinolotkin paranevat ja voi samantien unohtaa tuon 85 km. Kun eikös tilenne ole niin, että sieltä ei ole matkaa 85 km pelkästään reenaamaan, vaan ihan yleisesti ihmisten ilmoille / sivistyksen pariin. ;)
No tilanne on se että minula on täällä vielä lukio kesken joten eipä tässä vielä muuttoa kannata suunnitella. Opiskelu paikan valinassa toki pitää miettiä tuotakin puolta.. Josko sitten löytäisi itsensä tampereelta kämpän kera

maitohappo sanoi:
Kuinka paljon BJJ:n peruskurssilta jää oppeja käteen?...Olisiko BJJ:ssä enemmän hyötyä voimasta kuin kestävyydestä? Tietenkin lajinomaisen lihaskestävyyden ja lajivoiman kombinaatio on tärkein, mutta kumalle alueelle tämä painottuu?
Osaisiko joku vielä selkeyttää minulle tätä seikkaa?:worship:

Peruskurssilla tulee tutuksi peruspositiot, muutama pakeneminen niistä sekä muutama lopetus jokaisesta positiosta. Käy heti vaan kun voit.

Muutaman kuukauden kokemuksella: kestävyys ehdottomasti.

Back
Ylös Bottom