Aerobista treeniä lihasmassan perässä bodauksen kaveriksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vurki
  • Aloitettu Aloitettu
Hieno lause tuli otsikkoon. Mutta asiaan. Olen juuri aloittanut kehonrakennuksen. Omaan jonkin verran keskivertoa paremman peruskunnon ja olemattomat muskelit, kynäniskateini siis (niskassa on kyllä lihaa jonkin verran...). Tavoitteena on ainakin näin alkajaisiksi (3-6kk?) keskittyä pelkästään lihasmassan keräämiseen. Mietin siis tässä, että millaisen aerobisen treenin ottaisin bodaamisen kaveriksi (kolme raskasta bodausta per viikko) kun läskin vähentäminen EI ole tavoitteena (ei edes toivottuna sivutuotteena, päinvastoin!) ja yleiskunnon kehityskin on toistaiseksi toissijaista, niin mitä tekisin? Kävin juuri 20 minuutin juoksulenkillä, onko sellaisesta mihinkään? En ole kova juoksija, tuota aikaa pidempään en haluaisi juosta, mutta pyöräillä ja luistella voin kunnolla ja uinti, hiihto, naruhyppely yms. peruskuntoilu on myös mahdollista. Lähinnä pohdin nyt, että kannattaako tehdä 20, 30, 45, 60 vai kuinka monen minuutin pituista, ja kohtalaisen rauhallista, keskivertoa vai saatanallisen rankkaa hikoilua? Kaikki muukin asiaan liittyvä on tervetullutta.

Kiitän!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sanoisin että jos lihasten kasvattaminen on tärkein tavoitteessi, niin mielestäni aerobiset kannattaa tehdä mahdollisimman kevyesti. Ihanteellinen kesto voisi olla joku 30-45min, jos yli 20min mittaiset juoksulenkit käy liian raskaiksi voisit kokeilla vaihdella välillä hölkän ja kävelyn välillä. Noita sitten teet vaikka 3 kertaa punttitreenien välisinä päivinä. Jos sykemittaria löytyy niin kannattaa yrittää pitää syke n.130-150 välillä.

Itse tekisin jotain vaihtoehtoista treeniä esim maastossa vaikka 2min vetoja, ylämäkeen spurtteja, HIIT yms. En tekisi paljoa tasaista aerobista. Joku kävelylenkki sinne tänne ehkä.

Kirjoittaja on siis gulahtanut salilla kävijä.

Itse olen tuota myös miettinyt. Ei motivaatio riittäisi urheilla kuin kolme kertaa viikossa. Jos salilla haluaa tulosta, niin siellä pitäisi mielellään käydä kolmesti viikossa. Haluaisin, että minulla olisi myös jonkinlainen aerobinen kunto. Alussa 3 kertaa on varmaan aika optimaalinenkin määrä käydä salilla.

Luin Miken ohjeet venyttelyyn ja se antoi minulle ajatuksia. Siinähän neuvotaan, että ennen treeniä 5 min KEVYTTÄ aerobista ja treenin jälkeen mielellään 15-20 min. 25x3 on kuitenkin jo 75 minuuttia viikossa ja se lisäksi auttaa palautumiseen. Lepopäiviä jää vielä neljä viikossa. Salitreeni kannattaa pitää kohtuullisen mittaisena noin tunnissa.

Jos jaksat, niin voit lisätä viikkoohjelmaan aerobista treeniä motivaatiosta riippuen mutta yksi lepopäivä urheilusta nyt ainakin kannattaa viikossa pitää.

Tietysti kun parina ensimmäisenä päivänä ei tullut vastauksia, niin unohdin koko tredin -.-. Nyt on kuitenkin tullut saatua jo paljon uutta infoa ja tavoitteetkin ovat hieman muuttuneet, joten nämä tiedot ovat nyt minulle itse asiassa sekä jo tiedettyjä että turhia :/ Kiitos silti!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom