Aerobista harjoittelua aloittelijalle ja koiraharrastajalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tigru79
  • Aloitettu Aloitettu
Hei

olen 27v naikkonen joka tässä nyt parisen kuukautta on tehnyt ruokaremonttia ja viimosen kuukauden myös pientä punttitreeniä kotosalla.
Nyt olis tarkoitus saada rasvaa liikkeelle alakropasta ihan toden teolla ja hakusessa olisi aerobinen laji, jota vois mahdollisesti harrastella kotosalla.
Minulla on koiria, joiden kanssa lenkkeilen päivittäin. Lenkillä pyrin kävelemään nini reippaasti että hiukan hengästyttää ja tulee kevyt hiki pintaan. Kolmen koiran kanssa ulkoillessa kävely on kuitenkin katkonaista...
Olisiko tähän oheen vielä jotain hyvää treeniä jolla sais työstettyä alakroppaa?
Kotona on ainoastaan ministepperi, jota käytän yleensä ennen punttitreeniä pienen alkulämmön saamiseksi.

Salilla minulla ei juurikaan olisi aikaa käydä. Teen nyt punttia 5krt/vko ja siihen pitäs sitten rinnastaa nuo aerobiset harjoitteet jollakin tapaa. Mieluiten eri päivälle mikäli se 2krt/vko millään muotoa riittää (unohtamatta että päivittäin on koiralenkit kuitenkin.)

Juoksua en oikeastaan voi harrastella huonojen nilkkojeni vuoksi (nivelsiteet paukkuneet yht.13krt).

Olenkin miettinyt tuota crosstrainerin hankkimista, voisiko siitä olla minulle apua?
Vai olisiko jonkin sortin soutulaite tehokkaampi?

Kaikki vinkit ja neuvot otetaan hyvillä mielin vastaan. Näin aloittelevana kuntoilijana kun ei kaikkea voi tietää eikä ymmärtää :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiedä minkälaisessa maastossa ulkoilet koirien kanssa ja mitä koirat olisi siitä mieltä (huolestuneena pysähtyisivät uikuttamaan?), mutta ainakin lasten kanssa pulkkaillessa on hyväksi tullut havaittua mennä ylämäet ja joskus muutenkin askelkyykkyä (lastattu pulkka perässä), pitää vaan pitää huoli ettei kierrä polvea kipeäksi vaan pitää jalkaterän ja polvenlinjan eteenpäin. Toisinaan pihalla pyörittäessä olen pitänyt mukana pieniä käsipainojakin; kuminauha olisi ehkä turvallisempi ja voisi toimia koira hihnassa? Nuo nyt on semmosia "vaihtelua kävelyyn" juttuja, ei kunnon punttia eikä varsinkaan aerobisia mutta ideana saattaisi toimia ja monipuolistaa.

Niin tuohon tekstiini vois tosiaan lisätä että liikumme paljon metsässä pururadoilla ja muilla poluilla, joten maasto on hyvinkin vaihtelevaa. Mäkiosuuksilla tsemppaan mäet juosten ylös. Välillä otamme muutenkin pikku spurtteja.

Kun nyt jalat vähän vahvistuisi niin lähden koiran kanssa spurttailemaan noita mäkiä enemmänkin, tästä läheltä löysin oikein hyvän mäen moiseen tarkoitukseen. se on sen verran korkea ja jyrkkä että kestää kyllä hiukan treenata ennenkun jaksan sen alusta loppuun paahtaa. Mutta hyvää harjoitusta siinä tulee.

Tarkoitus olisi muutenkin saada kuntoa sen verran että kykenisin tuolla maastossa juoksemaan koiran kanssa, ajatuksena on aloittaa koiran kanssa canicross-kisailu. Juoksu on mulle sinänsä vaikea laji kun on nilkat huonot ja polvikin välillä kenkkuilee. Mut jos se kevyellä, pitkän ajan treenillä siitä lähtis liikkeelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom