Aerobinen söi lihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Daiina
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Daiina

Blondeista blondein
Ikä
34
Kaupunki
Oulu
Olen 20 v. nainen, pituutta 168 cm ja painoa 51 kg. Treenasin aika tyhmästi viimesen kuukauden aikana kun juhlamässäyspäiviä tuli liikaa ja proteiinin saanti jäi vähemmälle kun ei hiilarimättöjen päälle enää proteiinia vetäny ja kävin paniikinomaisesti tunnin juoksulenkeillä... Peruskuntoni on todella hyvä: olen liikkunut puolentoistatunnin vesijuoksulenkkejä, pari juoksulenkkiä (kesto tunnin, n. 10 km pitkiä) ja salilla stepperilaitteella plus hieman kuntosalia päälle viikossa... Eli noin 3,5 h aerobista viikossa ja kävelyt kouluun yms. päälle. Kuntosalia en juuri harrastanu kun ajattelin että vesijuoksu vaikuttaa tarpeeksi kehon eri lihaksiin. Elikkäs proteiinien syönti jäi vähille ja lihaksethan ne kuihtui treeneissä. Ja lihomisen pelossa kaloritkin oli alle kulutuksen. Olinpas tyhmä kun en ajatellut. Ja nyt olen viimeiset kolme viikkoa ollut täällä maalla kotona joten ainoat mahdolliset liikuntamahdollisuudet on oikeastaan tuo hölkkääminen, mutta tuntuu että se on vain syöny lihaksiani, en varmaankaan syö tarpeeksi. Lihaksikas kehoni onkin muuttunu laihaksi läskiksi vaikka paino ei ole muuttunut. Nyt pitäisikin pikaisesti palata ruotoon, kun liikunta on hieman jäänyt vähemmälle ja treenejä muuttaa. Luulen että minun täytyy alkaa harjoittamaan lihaskuntoa. Aerobinen kuntoni on siis todella hyvä, mutta en uskalla nyt käydä kuin kerran viikossa sillä tunnin lenkillä etten syö lihaksiani. Ruokavalio pitäisi saada taas kuntoon. Ennen söin siis hyvin ja proteiinia aina treenien jälkeen. Mikä olisi hyvä lihaskuntotreeni kotona tehtäväksi? (Salille meno mahdollisuutta ei ole) Ja montako kertaa viikossa olisi hyvä? Entä kesto? Jos ajattelis että tekis koko kroppaa tunnin ajan kolmesti viikossa? Olisiko proteiinia hyvä syödä joka päivä se 2g/painokilo vaikka olisi lepopäiviä? Söisinkö aina kulutukseni mukaan? Koska haluaisin saada läskiä pois mutta painon putoaminen ei tule kysymykseenkään, koska olen jo nyt alipainoinen. (En haluaisi painoa nostaa, koska se tulee rasvana koska lihaksia ei ole...) Saisiko kuukaudessa lihaksia sen verran että olisin timmimpi ja eikä tuo rasva olisi niin löysänä. Koska rasvaa ei oikeastaan auta pudottaa, mutta alle olisi hyvä saada lihaksia, että nahat ei roiku. Kuinka usein voisin harrastaa aerobista viikossa? Olen ollut hunningolla kolmisen viikkoa joten en usko että on mahdottomuus saada tuloksia aikaan ku on pohjaa sentään. :) Toivottavasti joku ymmärsi tästä sepustuksesta jotain. :)

http://www.pakkotoisto.com/treeni/9...n-tehokkaaksi-kotitreeniksi-kuukauden-ajaksi/

http://www.pakkotoisto.com/ravinto/93776-syoenkoe-liian-vaehaen/

http://www.pakkotoisto.com/ravinto/93790-kalorisyklitys/

http://www.pakkotoisto.com/ravinto/91255-dieettaaminen-asiat-joilla-ei-ole-merkitystae/

http://www.pakkotoisto.com/aerobinen-harjoittelu/94140-apua-juoksu-laeskistyttaeae/

Vähän voisit koittaa olla oma-aloitteinen ja käyttää hakua ja selailla ketjuja taaksepäin, niin ei tarvitsisi joka kysymyksestä aloittaa uutta ketjua. Ja johan sä noihin aiempiin olet saanut hyviä vastauksia.

Kuukaudessa ei hirveästi saa aikaan, ikävä kyllä.

Sen verran minäkin sanoisin, että kuukausi on niin lyhyt aika, ettei siinä paljon ihmeitä ehdi kropalle tapahtumaan. Lihasmassaa ei kuukaudessa saa näkyvästi lisää. Sama pätee rasvan palamiseen ja rasva% madaltamiseen->3vkoa ei riitä. Ainoastaan sairaalloisen lihavat ihmiset voivat saada näkyviä tuloksia nopeassa ajassa.

"Lihaksikas keho" ei muutu "laihaksi läskiksi" kuukaudessa, koska molemmat ovat kehittyneet luultavasti useamman vuoden aikana, etenkin kun puhutaan "lihaksikkaasta naisvartalosta" joka on tietenkin aika suhteellinen käsite... Myöskään tunnin lenkki viikossa ei vaikuta juuri mihinkään kehossasi. Päivittäinen suositus ihmiselle on vähintään 0,5h pvässä liikuntaa, joka tekee siis viikossa 3,5h. Aktiiviliikkujat, joita tälläkin saitilla on varmaan suurin osa, liikkuu varmaan sen kymmenenkin tuntia viikossa ja punttia lähes päivittäin. Jos haluat lihaksia, syö paljon ja treenaa paljon! Ja vähintään se 2g prodea päivässä per painokilo. Paljon tarkoittaa siis max kolmen tunnin välein. Eikä välipala ole mikään puolikas mandariini. Treeni- ja ruokavinkkekä saat vanhoista linkeistä. Katso juutyypistä videoita treeneistä. Hanki kuminauha,leuanvetotanko,käsipainoja ja gymstikki niin saat varmasti kotonakin treenattua.
Mutta yhtä kaikki, kolme viikkoa on ihmiselämässä kuin kärpäsen kakka itämeressä. Onnea ja menestystä!

Minäkään en suoraan sanottuna usko, että sinun lihaksesi ovat kadonneet kolmessa viikossa aerobisen kuntoilun myötä. Ensinnäkään tekemäsi aerobisen määrät eivät mielestäni ole niin suuria, että tavallinen kuntoilija niistä lihasmassaa menettäisi. En ole paras asiantuntija, mutta kyllähän sen jo maalaisjärkikin sanoo. Samoin kuin kiirahvikin totesi, sitä lihasmassaa ei myöskään kuukaudessa noin vaan saa. Toki aloittelijoilla tulokset on alkuun helpommin havaittavissa..mutta kuukausi on minimaalisen lyhyt aika. Lihasmassan kasvu vaatii vuosien työn, eikä se myöskään "häviä" kolmessa viikossa! Muihin kysymyksiin saat selvyyttä kun jaksat hieman perehtyä asioihin esim. tämän foorumin avulla. Noihin samoihin kysymyksiin on vastattu täällä monet kerrat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom