Aerobinen ja kuntosali

Käyn salilla 4-5krt/vko ja harrastan aerobista liikuntaa. Muuut ovat kuitenkin sitä mieltä, että olen vähän turhan innokas treenaaja. Kysyisin siis täälä ihmisten mielipiteitä kuinka paljon voi mielestänne harrastaa max tuon kuntosalin lisäksi aerobista. Sykeet aerobisiss on jotain 140 luokkaa. Häiritseekö aerobinen treeni kuntosalitreenistä palutumista

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin ja onko haitta jos tekee aerbista heti puntin jälkeen?

Ei ole, kunhan et ihan mahdottomia määriä vedä. Joku 30min suht kevyttä aerobista vois olla sopiva. Mä poljin ennen 30min kuntopyörää joka punttitreenin jälkeen, enkä ite ainakaan huomannu mitään kummempaa haittaa siitä olevan. Tuli vaan mukava loppuhiki.

Käyn salilla 4-5krt/vko ja harrastan aerobista liikuntaa. Muuut ovat kuitenkin sitä mieltä, että olen vähän turhan innokas treenaaja. Kysyisin siis täälä ihmisten mielipiteitä kuinka paljon voi mielestänne harrastaa max tuon kuntosalin lisäksi aerobista. Sykeet aerobisiss on jotain 140 luokkaa. Häiritseekö aerobinen treeni kuntosalitreenistä palutumista

Aerobinen treeni VOI häiritä palautumista, jos se on kovin raskasta ja usein toistuvaa, eikä lepo- ja ravintoasiat ole kunnossa. Kaikkia voi harrastaa yhtäaikaa ja vaikka joka päivä, kunhan muistaa tehdä ne sellaisella teholla, ettei se haittaa palautumista.

Mitäs luulette riittääkö näin "massakaudella" aerobisen määräksi 2x 30 min puntin jälkeen ja 1 tunnin sauvakävelylenkki viikossa? Salilla 4 krt/vko. Hirveesti ei oo mun mielestä kannattavaa lisätä aerobisen määrää, että mulla olis sitte keväällä dietin alotuksessa mahdollisuus lisätä sitä.

Hirveesti ei oo mun mielestä kannattavaa lisätä aerobisen määrää, että mulla olis sitte keväällä dietin alotuksessa mahdollisuus lisätä sitä.

Kyllähän sulla kulutuskin on sitä kovempaa mitä enemmän teet aerobista, joten paremminkin niitä kaloreita ei sitten dieetin tullen tartte laskea niin alas vaikka aerobisen määrää ei sitten dieetin tullen lisäisikään niin merkittävästi. Ei kai se aerobisen harjoittelun määrän lisäys toisin sanoen ole se pääasia vaan se määrä ylipäänsä.

Onko tässä mitään järkeä?

Sali 2x viikko ja aerobinen 3-4x viikossa

Kokokehon saliohjelma:

Jalat: Jalkakyykky
Etukyykky
Hack – kyykky
Jalkaprässi

Rinta: Penkkipunnerrus
Vinopenkkipunnerrus
Alakalteva vinopenkkipunnerrus
Dippi

Selkä: Leuanveto (vastaote)
Kulmasoututangolla
Yhdenkädenkulmasoutu
T-tankosoutu

Hartiat: Pystypunnerrus
Niskantakaapunnerrus
Punnerrus käsipainoilla
Pystysoutu

Hauis: Hauiskääntö levytangolla
Hauiskääntö käsipainoilla

Ojentajat: Dippi
Penkkipunnerrus kapealla

Alaselkä – jalkahauis Maastavedot

Pohkeet: Pohjenousu koneessa

Vatsat: Rutistus
Jalkojen (lantion) nosto

Oma valinta, jokaiselle lihasryhmälle yksi liike per treeni (2-3 x 5-20).
Joka toinen treeni toistot 5-10 toistoa/ sarja, joka toinen kerta taas 10 - 20 toistoa/ sarja.

Ohjelma tehdään siis 2x viikossa.

Aerobinen koostuu Juoksusta, maastopyöräilystä ja aamulenkeistä. Lenkkien pituudet vaihtelee tunnista kahteen.

Lisäksi teen loikka/tasapaino harjoituksia n.2x viikko.

Tarkoituksena on kehittää sekä aerobista että lihaskuntoa. Harrastan talvisin vapaa laskua missä tarvitsee olla hyvässä kunnossa kaikin puolin. Pelkkä hyvä aerobinen tai lihaskunto ei riitä, vaan tarvitsee olla molempia.

Suurin huolenaiheeni on kerkiääkö jalat palautua noista treeneistä?

Pistän tähän samaan ketjuun jatkoksi oman aiheeseen liittyvän kysymykseni, niin ei tule tuhlattua palstatilaa turhaan.

Eli myös mulla on hieman hakusessa tuo optimaalinen aerobisen ja punttiksen suhde. Tällä hetkellä treenaan salibandyä kolme kertaa viikossa MA-KE-PE (1,5h/kerta, treeneissä tulee lajin luonteesta johtuen tehtyä vähän intervalli-tyyppistä harjoittelua, ensin mennään viitisen minuuttia täysillä ja sitten huilataan vaihdossa jonkun aikaa, sitten homma alusta). Salilla käyn treenaamassa perusliikkeitä (penkkiä, kyykkyä, mavea, leuanvetoja jne.) TI-TO-LA tarkoituksena saada lisää lihasmassaa. Haluaisin nyt vielä lisätä 2-3 lenkkeilytreeniä viikko-ohjelmaan. Lenkkeilyn tavoitteena olisi parantaa kestävyyttä, eli varmaan jotain 45min-1h pituisia lenkkejä rauhallisesti hölkäten.

Mihin väliin nuo lenkkeilyt kannattaisi laittaa? Tai onko edes järkeä tunkea vielä lenkkeilyä tohon ohjelmaan, alkaako jo palautuminen kärsiä kun on joka päivälle liikuntaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom