Aerobinen harjoittelu/salitreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Angle
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Millainen ohjelma olisi hyvä? Tällä hetkellä käytössä on nelijakoinen ohjelma(selkä, rinta ja hauis, jalat ja olkapäät ja ojentajat).
Miten aerobinen harjoittelu tulisi ohjelmaan salitreenin ohessa sijoittaa?
Tavoitteena on lähinnä kunnon nousu ja myös rasvanpalaminen. Olisiko järkevää pitää jopa taukoa salitreenistä vaikka kesän ajan ja panostaa aerobiseen harjoitteluun?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kannata pitää täydellistä taukoa salitreenistä jos haluaa pitää vähänkään lihaksia. Itse teen talvisin neli-/kolmejakoista salitreeniä talvella ja kun kesä tulee niin vähennän salitreenejä siten, että pumppailen yläkroppaa ja sillon tällöin perusliikkeitä kuten kyykky ja mave. Punnerruksia ja leukoja vetelen kotona aina kun jaksaa. Aerobista tulee tehtyä jalkapallon muodossa vähintään kolme kertaa viikossa ja tietysti lisäksi tennis, uinti, lenkkeily ym. aerobinen niin ei jaksa salilla rehkiä minkään ohjelman mukaan. Siis mun mielestä kannattaa kohottaa sitä aerobista kuntoa kesällä ja liikkua miten itselle parhaiten tuntuu kunhan liikkuu paljon. Jaksaa sitten taas syksyllä alottaa kunnon salitreenit kun kelit huononee.

Miltä kuulostaa ohjelma, jossa 2-3 kertaa viikossa salitreeniä ja 2-3 kertaa aerobista harjoittelua(omina päivinään)? Vaihtelu tekee varmaan muutenkin hyvää.

Angle ei kuulosta pahalta, mutta jos rasvaa haluat polttaa, vedä edes yksi noista aerobisista aamulla, ilman aamupalaa. vaikka kofeiinitabletin kanssa (piristää, poistaa nesteitä ja nostaa sykettä(rasvaa palaa enemmän)). ei muuta kun onnea kaikelle :P

Mulla toimi melko hyvin tuo aerobinen, kun en pelkästään juossut, mutta uin ja soudin (concept2) myös. Pääsi palautumaan melkoisen paljon paremmin, kun se rasitus tuli ympäri kehoa.

Ja mitä tuohon rasvanpolttoon tulee, jos et ole aerobista aikaisemmin tehnyt, luulen että laihtuminen tapahtuu "kuin itsestään", kunhan syö sen verran, että aineenvaihdunta pysyy käynnissä. Mun mielestä ihan hyvä ajattelumalli, että pidetään ruokailu "samana" ja nostetaan sitä kulutusta sen verran, että jäädään miinukselle. Taisi olla Wahlströmmin Eva, joka tästä tavasta myös tykkäsi. Ei tietenkään toimi, jos on aikaisemmin ahtanut suuhunsa ihan mitä sattuu..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom