Aerobinen dieetillä treenipäivänä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja frs
  • Aloitettu Aloitettu

frs

Eli, mulla on perus nelijakonen ohjelma ja käyn salilta välipäivänä lenkillä/sählyssä yms yms. nyt kuitenkin pitäs vielä yhtenä salipäivänä pelata sählyä, eli:

Käynkö salilla ennen sählyä, siihen väliin palautusjuoma ja sitten sählyyn, vai sähly, sali, palautusjuoma, vai mikä on optimaalinen järjestys? Itse ajattelin että ensin sählyyn, sitten pieni heradrinkki ja salille, jonka jälkeen palautusjuoma, miltä kuulosta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiiä onko tää nyt vastaus sun kysymykseen, mutta mulle on viisaammat sanoneet että jos teen treenipäivänä aerobista niin ehdottomasti?? salin jälkeen. Juomien sijottelusta en osaa sanoa kun ne on itellä vielä muutenkin hakusessa:)

Riippuu varmaanki siitä kumpi on tärkeämpää. Jos käyt ensin salilla ja menet perään sählylle, niin varmaan sähläily kärsii. Jos taas sinkoilet tunnin pallon perässä, niin kyllä salilla on vähemmän virtaa. Siis oman näkemykseni mukaan ensin se, joka on tärkeämpää.

frs sanoi:
Eli selkätreeni vedetään ensin ja sitten vasta pallon perään juoksemaan. :D

Kokemuksesta voin sanoa että kun on maastavedolla ja muilla vetänyt alaselän "hiukka väsyneeksi" ei sählystä meinaa tulla mitään kun siinä pitäs olla semmosessa kevyessä kyyryssä jos on lapa maassa. Väsynyt alaselkä haittaa yllättävän paljon sählyä. Jos minä olisin sinä, vetäsin sählyt kevyesti ja hetken tauon jälkeen salille, tämän tekisin vaikka sali olisikin sählyä tärkeämpää (tai toisinpäin).

Minulla ainakin homma toimi toisinpäin paremmin, eli ensin salille ja vasta sitten se aerobinen osuus. Ja muista tosiaan tankkailla välillä. Ja kuten H.C totesi niin maastavedon jälkeen voi sähly olla hieman "tuskaa", joten ota nelijakoisesta ohjelmastasi kaikki hyöty irti ja älä tee jalka-/selkätreeniä sählypäivänä.

Normaalisti ei olekaan mutta nyt oli matsi sovittu keskiviikolle ja tuli päivää ennemmin mulle tiedoksi niin ei oikeen pääse enää muuttelemaan :C. En mä sählyssä kuitenkaan niin täysillä vedä kun salilla, niin varmasti jää puhtia vetää treeni kunnolla sählynkin jälkeen, eli vedän sitten herandrinkin sählyn jälkeen, sitten salille ja sitten palautusjuoma?

Jos vaan olosuhteiden puolesta mahdollista, niin kannatan seuraavaa:

1. puntti ja heti treenin jälkeen palautumisjuoma (tyyliin 70 g hiilaria, 30g prot)
3. 1-1½ tunnin kuluttua iso ateria (600 - 800 kcal)
4. 2-3 tunnin kuluttua ateriasta sabat

Mulla ainakin toimii hyvin, ihan ok riittää paukkuja kentällä, vaikka olis esim. kovan kyykkytreenin vetäny. Vaikeempaa mulla on pelaaminen kovaa kyykkytreeniä seuraavana päivänä kuin itse kyykkypäivänä. Tietystihän punttitreeni aina jossain määrin vie tehoa illan sabasta, mutta ei niin paljon, että menoa merkittävästi haittaisi.

Mitä oon joskus kokeillu käydä saban jälkeen salilla, niin se on ollu aikalailla turhaa. En oo kokenut järkeväksi, kun ei oo ollu kropassa paukkuja vetää normaalia treeniä läpi.

Samaa mieltä oon siitä, että toisiaanhan nuo hommat syö riippumatta siitä, kummassa järjestyksessä treenit tekee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom