Abortista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja möhkis
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ikä
39
Tuota, en nyt oikeen tiedä mistä muualtakaan kysyä.. Joku joskus sanos että ensimmäinen abortti on ilmainen?

Asun turussa, onko kenelläkään tietoa asiasta? Haluan valmistautua pahimpaan :confused:

Abortti oman kunnan terveyskeskuksen lähetteellä on tietääkseni ilmainen. Maksat vain sen minimaalisen sairaalavuodepaikka tms. maksun joka on varmasti alle 50 euron luokkaa per päivä. Oli muinoin jotain 100 mk, mutta lienee hinnat hitusen noussut kuten aina.

Abortin pitäisi hoitua yhdessä päivässä - illalla sairaalaan, yöpyminen ja aamulla 'hoito'. Olen tosin kuullut tutuilta pitemmistäkin hoidoista (eräs vietti sairaalassa useampia päiviä). Nopea kotiuttaminen taitaa kuitenkin olla trendi kunnan säästösyistä.

Abortti tehdään nykyidin tablettien avulla. Tabletit saadaan lääkäriltä ja sairaalassa tarttee olla vain päiväkäynnillä. Jossainpäin kokeillaan jo kotikeskeytykisäkin, jos raskaus ei ole edennyt pitkälle. Yötä et joudu sairaalassa olemaan, vaikka keskeytys tehtäisiin imukaavinnallakin, ne on ihan poliklinisiä toimenpiteitä.

Kaveri teki pari vuot sitte aborttin ja sillä se makso 400 markkaa. Niistä tableteista oon kuullu et pitää raskaus olla alle 9 viikkoo tai jotain et niitä voi ottaa.

Tuota, en nyt oikeen tiedä mistä muualtakaan kysyä.. Joku joskus sanos että ensimmäinen abortti on ilmainen?

Asun turussa, onko kenelläkään tietoa asiasta? Haluan valmistautua pahimpaan :confused:

Mä en tiedä miten se on kunnittain, mut täällä ainakin ottaa poliklinikkamaksun/toimenpidemaksun eli 72e.

Se tehdään lääkkeillä vkolle 9-10 asti, eli syöt semmosia lääkkeitä jotka keskeyttää raskauden ja se sikiö vuotaa pois sun sisältä. Voi olla et joudut olemaan yön sairaalassa jos on heikko olo ja vuoto runsasta, ja tarvit saattajan sekä ois suotavaa että sun seurassa on joku ensimmäiset 24h kotiutuksen jälkeen koska pyörtymisriski on suuri ja muutenkin heikottaa.
Sitten vkon 10 jälkeen se tehdään kaavinnalla, eli sut nukutetaan ja se otetaan mun käsittääkseni semmosilla pihdeillä pois(vai imemällä jollain laitteella?), korjatkaa jos olen väärässä. Kaavinnan jälkeen sun pitäis päästä parissa tunnissa kotiin,ellei oo jotain syitä sitten että sun pitäis jäädä sinne. Kaavinnan jälkeen saattaa viel tulla veristä vuotoa mut se on niukkaa tohon lääkekeskeytykseen verrattuna.
JA keskeytyksen jälkeen 4-6vkon päästä jälkitarkastukseen,jonne kannattaa ehdottomasti mennä!
Eiköhän sulle kerrota nämä kaikki jutut sitten siel omassa terveyskeskuksessa sit ihan juurtajaksaen :)

Voimia, toi ei ole helppo asia.

Et kyllä kovin isoja maksuja varmaan joudu maksamaan niin kuin Ironbutt tuossa jo mainitsikin, jos kaikki sujuu ihan normaalin kaavan mukaan. Otat yhteyden omaan terveyskeskukseesi, josta lääkäri lähettää sinut eteenpäin naistentautien polille. Alle 9 viikkoinen raskaus voidaan keskeyttää joko lääkkeellisesti kotona/sairaalassa tai sitten kaavinnalla. Jos haluat hoitaa asian kotona, tulee sinulle maksu mielestäni vain polikäynnistä. Lääkkeet saat mukaan sairaalasta. Kirurginen keskeytys on yleensä päiväkirurginen eli pääset kotiin aikuisen saattajan kanssa vielä samana päivänä. Lääkkeellinen sairaalakeskeytys on myös yhden päivän reissu. 9 viikosta eteenpäin lääkkeellinen keskeytys tehdään aina sairaalassa. 12 viikon jälkeen ei enää kirurgista keskeytystä eli kaavintaa tehdä vaan siinäkin tapauksessa keskeytys hoituu sairaalassa lääkkeillä. Jos vuoto on kovin voimakasta, voi visiitti sairaalassa toki venyä pidemmäksikin. Joskus lääkkeellisenkin keskeytyksen jälkeen voidan joutua tekemään kaavinta, jos kohtu ei ole tyhjentynyt kunnolla.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom