Abcde

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chi
  • Aloitettu Aloitettu

Chi

Onko kukaan teistä punttimimmeistä kokeillut tuota ABCDE-ohjelmaa? Oletteko ylipäätään kokeillut näitä intervallisyömisohjelmia, joissa bulkataan ja sitten dieetataan. Voisiko tuo ABCDE toimia yhtä hyvin naisilla kuin miehilläkin? Ajatuksia!

Chi

Minä voisin jatkokysymyksenä tiedustella, että toimisiko sellainen syklitys hyvin, jossa ensin kaksi viikkoa syödään kulutuksen verran ja sitten kaksi viikkoa - 500 kcal.

Hei!
Mun mies on ollut koko talven tuollaisella syklityksellä. Ainakin hänellä toiminut. Itse olen mässännyt tasaiseen tahtiin ja nostanut painoa ihan tarkoituksella. Olisi tarkoitus aloittaa dieetti tuossa helmikuun alussa, ja otin tässä loppuvaiheessa sellaisen 2 viikon syklin, jolloin syön n. 800 ckal yli sen mitä tähän saakka olen syönyt. Sitten pari viikkoa "normaalisti" ja sitten dieetille.
Täytyy sanoa näin lyhyen kokemuksen valossa, että ylisyöminen ei ole mitään ihan helppoa. Pitäisi syödä 5-6 ateriaa, joiden lisäksi ylimääräinen massadrinkki ja hiilarijuoma, joista siis kertyvät nuo 800 ckal. Kellon kanssa pitää siis syödä. Ja olo on P-A-K-S-U!
Treenissä luonnollisesti on potkua ja olo on massiivinen muutenkin, kun krean käyttö vielä pumppaa lihakset täyteen.
Suosittelen näin sivusta seuranneena kyllä pitempääkin syklitystä. Ehkä kokeilen sitä itsekin jossain vaiheessa.

Originally posted by Nate
Hei!
Mun mies on ollut koko talven tuollaisella syklityksellä. Ainakin hänellä toiminut. Itse olen mässännyt tasaiseen tahtiin ja nostanut painoa ihan tarkoituksella. Olisi tarkoitus aloittaa dieetti tuossa helmikuun alussa, ja otin tässä loppuvaiheessa sellaisen 2 viikon syklin, jolloin syön n. 800 ckal yli sen mitä tähän saakka olen syönyt. Sitten pari viikkoa "normaalisti" ja sitten dieetille.
Täytyy sanoa näin lyhyen kokemuksen valossa, että ylisyöminen ei ole mitään ihan helppoa. Pitäisi syödä 5-6 ateriaa, joiden lisäksi ylimääräinen massadrinkki ja hiilarijuoma, joista siis kertyvät nuo 800 ckal. Kellon kanssa pitää siis syödä. Ja olo on P-A-K-S-U!
Treenissä luonnollisesti on potkua ja olo on massiivinen muutenkin, kun krean käyttö vielä pumppaa lihakset täyteen.
Suosittelen näin sivusta seuranneena kyllä pitempääkin syklitystä. Ehkä kokeilen sitä itsekin jossain vaiheessa.

Tuolla Ravinto ja treeni-palstalla joku sanoi, että naisella lihas kehittyy puolet hitaammin kuin miehellä. Osaatko yhtään oman kokemuksesi kautta valaista kuinka monta prosenttia bulkkauksen aikana kertyneistä kiloista olisi lihasta? Paljon on oma painosi noussut tuon parin viikon aikana?

Olen laskeskellut, että tarvitsemani kalorit olisivat n. 2800, eli n.500-600 yli kulutuksen. Otanko tämän 500 kaloria mistä tahansa, vai jostan protskupitoisesta? Protskua tulee yli 2g/kg päivässä muutenkin.

Kuinka kauan kannattaisi tätä bulkkausta mielestäsi jatkaa, eli onko tuo 12-14pv sopiva ainakin näin alkuun?

Chi :thumbs:

Vaikea sanoa paljonko on lihasta. Parin viikon päästä alkava dieetti sen sitten paljastaa... Paino on noussut parin viikon aikana pari kiloa.
Itse otin ylimääräiset kalorit hiilaripitoisesta massanlisääjästä sekä puhtaasta hiilarijuomasta. Taka-ajatuksena oli saada kunnon energialataus treeniin, eli hiilarivarastot korkealle = jaksaa treenata tosi kovaa. Nyt alan pikkuhiljaa pudotella hiilareiden määrää.
Kierron kestosta en osaa sanoa muuta kuin että ilmeisesti mun kroppa vastaa tosi hitaasti näihin "pilkunviilausjuttuihin", joten mulle kahden viikon aika oli ainakin minimi. Eka viikon jälkeen ei huomannut oikeastaan mitään eroa, tokalla viikolla jo vähän, ja vasta loppuaikana sai kunnon tehot irti. Tiedä sitten paljonko osuutta oli henkisellä puolella...
Itse jatkan ehkä jonkinlaista kierrätyspolitiikkaa myös dieetillä, mutta pitää vielä lueskella noiden kokeneempien juttuja aiheesta. Kirjoittelen sitten varmaan tänne lisää.

Hei, mua kiinnostaisi tietää enemmän tuosta abcde-hommasta. Mistä löytäis tarkempaa faktaa? Tai joku referoi mistä on kyse ja millä tekniikalla ja mikä idea ja kuinka paljon jnejne.

Kiitos etukäteen :haart:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom