aamutreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ninako
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
tere! tässä näköjään mennyt kohta pari vuotta kun viim. täällä kävin,heh! no mutta asiaan. eli mä käyn salilla aamulla ennen kukon laulua eli meen salille k:0600, teen 45 min treenin. nyt kyselenki että kuka osais neuvoo mitä kandee juoda aamulla ennen treeniä/treenin jälkeen? ku minähän en ehdi mitään syödä vaan vedän lasin tuoremehua ja menox;) sit treenin jälkeen juon noin 4-5dl rasvat. maidossa soijaprot. jauhetta, sit töihin ja töissä kuppi kahvia, ehkä, iso ehkä ,pari leipää päällä kinkkua ja vihannesta. sit puolen pvän aikaan puuroo/mehukeittoo/leipää yms. eli kukapa osais neuvoo hyvän neuvon tohon aamuun. oon treenannu aamuisin nyt noin vuoden ja sopii mulle ku nyrkii silmään. aamuihmisenä mua ei saa salille enää työpäivän jälkeen, ei vaikka elvis vetäs treenit, no way!:rock:

Salille ei kannata tyhjällä mahalla mennä, vaan sekä hiilareita että proteiinia kannattaisi saada menoon mukaan. Jos todellinen hätä olisi, itse joisin isoimman mahdollisen lasillisen (tuopillisen...) maitokaakaota. Panosta myös iltasyömiseen. Palkkarihan sulla jo olikin hallussa, tosin jotain hiilareita siihen voisit lisätä.

Miten olisi jokin pirtelö? Lautasellisen puuroa kauhoo naamaan myös nopsasti, tai voileivän. Leipä on helpohko syödä myös matkalla. Pirtelöön voisi laittaa esim. banaania/marjoja/kaakaota, jogurttia/rahkaa, maitoa, ehkä jotain esim. kaurahiutaleita/mysliä? Uhraisin itse kyllä viisi minuuttia esim. jogurtti+mysli -yhdistelmän sotkemiseen kipossa ja lusikalla suuhun ja sitten menoksi.

Yksi pikapikayhdistelmä voisi olla prodepatukka ja tuoremehua.

Edit: lounaalla olisi ihan aiheellista syödä kunnollinen (lämmin) ateria, erityisesti kun teet aamutreenin.

Salille ei kannata tyhjällä mahalla mennä, vaan sekä hiilareita että proteiinia kannattaisi saada menoon mukaan. Jos todellinen hätä olisi, itse joisin isoimman mahdollisen lasillisen (tuopillisen...) maitokaakaota. Panosta myös iltasyömiseen. Palkkarihan sulla jo olikin hallussa, tosin jotain hiilareita siihen voisit lisätä.

toi voiski olla hyvä homma; ligth-kaakaojauhetta ja rton maito ja naamariin! häätyypi kokeilla,thanks!

Edit: lounaalla olisi ihan aiheellista syödä kunnollinen (lämmin) ateria, erityisesti kun teet aamutreenin.

mä yritän, muta mies kokkaa sit iltapäivällä jotain safkaa ja sit oon tosiaan illalla syönyt joko leipää kinkul/vihanneksilla ja sit kans tuoppi maitokaakaoo tai välillä prot.jauheesta, banaanist, omenasta ja jukurtista pirtelön. eli mun mielestä tulee syötyä sit liikaa...ööö...heeh! kun mun annoksen on rekkamiehen annoksia eli sika isoja niin sit aattelen että syön liikaa. mun pitäs painoo pudottaa pari kiloo, ihanne ois 5kg. treeni hyvällä mallilla (just vaihdettu ohjelma) mut toi safka..damn! miten voi olla hankalaa...

Jos tavoitteena on lihasmassan kasvattaminen tai ainakin nykytilan säilyttäminen, on yöllisen katabolian pysäyttämiseksi saatava ennen aamutreeniä jotain nopeasti imeytyvää proteiinia ja sen kyytipojaksi hiilaria. Esim. 20 g heraproteiinia ja banaani voisi olla hyvä setti? Itse olen siirtynyt tämäntyyppiseen pika-aamiaiseen ennen työmatkapyöräilyä ja varsinainen puuro+raejuustosetti sit vasta duunissa.

Oon itsekin käynyt jo pitempään aamuisin salilla, tosin aikaa heräämisen ja salille lähdön välillä kyllä on yleensä suunnilleen tunti. Normaalin aamupalan olen heti herättyäni syönyt, eikä se ole tähän mennessä treenatessa vatsassa kiertänyt...

Eka postaus, jee! :)

Itse käyn myös salilla aamulla ennen duuniin menoa ja tavaksi on muodostunut sekoittaa nopsasti n. 20 g heraa veteen ja ohessa syödä ½ banaani. Ryntään ovesta ulos n. 20 minuuttia heräämisestä. Heti salin jälkeen sitten palkkari ja siitä vielä tunnin sisään aamupuuro töissä. Puolen päivän aikaan sitten lounas. Tämä yhtälö on itselläni toiminut. Olen kuitenkin huomannut, että eniten treenitehoihin vaikuttaa juuri nuo edellisen illan ja päivän ruokailut.

sit treenin jälkeen juon noin 4-5dl rasvat. maidossa soijaprot. jauhetta, sit töihin ja töissä kuppi kahvia, ehkä, iso ehkä ,pari leipää päällä kinkkua ja vihannesta. sit puolen pvän aikaan puuroo/mehukeittoo/leipää yms.

Ensimmäinen asia, mihin kiinnitin huomioni on se, että sä syöt treenin jälkeisen aterian vasta puolenpäivän aikaan??? Treenistä on silloin kulunut jo n.5 tuntia! Se ateria pitäisi syödä viimeistään tunnin päästä, vaikka sen palautusjuoman joisitkin... Saisit PAAAALJON paremman hyödyn siitä treenistä, kun et eläisi kataboliassa viittä tuntia... Eli siis ei mitään "ehkä pieni siivu leipää- säätöä" vaan kunnolla sitä safkaa naamariin, kun tulet salilta!

Itekki tulee vedettyä aamuinen salitreeni (jos sen teen) tehtyä tyhjällä vatsalla. Yleensä käyn aamulla juoksemassa ja sen kun olen tottunut tekeen syömättä mitään ensin, eli suunnilleen suoriltaan sängystä verkkarit jalkaan ja juoksemaan. Eikös se rasva pala parhaiten näin ?? Ajattelin että sama pätee sitten tuon salitreenin kanssa. Vai meenkö ihan hakoteillä?:confused: Syön kyllä kunnon puuro-raejuusto-marja-pähkinä setit heti ku tuun salilta.. ja parin tunnin päästä kahvitauolla lisää.

Niin ja mikä tää yöllinen katabolia oli?:wtf::D

Ei, mä meinasin sitä, että tyyppi käy salilla ja juo sen jälkeen jonkun drinksun ja sitten venailee puoleen päivään ennen KUNNON Ruokaa! Se kunnon ruoka tulee syödä viimeistään tunnin päästä siitä salitreenistä! Ei kukaan puhunut mistään yöllisestä kataboliasta? Lukekaa naiset, lukekaa.

Hän lukee nyt ihan itse... ;)

Jos tavoitteena on lihasmassan kasvattaminen tai ainakin nykytilan säilyttäminen, on yöllisen katabolian pysäyttämiseksi saatava ennen aamutreeniä jotain nopeasti imeytyvää proteiinia ja sen kyytipojaksi hiilaria. QUOTE]

Niin mun kysymys liitty tähän... ja myös siihen että pitääkö mun nyt vetää ruokaa napaan ennen salille menoa vai ei? Eli miten saan poltettua rasvaa mahdollisimman paljo ilman että lihaksen kasvu kärsii?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Olenko väärässä, jos olen luulossa, että kovassa ja pitkäkestoisessa rasituksessa keho purkaa myös omia proteiinejaan lihaksista saadakseen mm. BCAA:ta l. haaraketjuisia aminohappoja energiatuotantoon. Ja että näin tapahtuu myös yön jälkeen, kun ollaan oltu pitkään ilman ruokatankkausta?

Eli aamulla ja MITÄ PIKEMMIN TREENIN JÄLKEEN varastot täyteen, jos haluaa saada / säilyttää lihasta. Dieeteistä minä en tiedä - ainakaan luojan kiitos vielä - mitään.

sorge. luulin, et kommentoitte mun postausta... ***** on vähän tyhmää päässä tällä hetkelle (mulla siis)...

No siis lihasmassa säilyy miinuskaloreilla parhaiten, kun syö RUTKASTI proteiineja... eli sitä sitten vaan kehiin... Korvaa osa hiilareista sillä proteiinilla, silti miinuskaloreilla pysyen.

Jelpatkaas tytyt vähän. Minä en voi edes harkita salitreeniä tai spinningiä tai mitään muutakaan kohtuu reipasta kävelyä/ rentoa pyöräilyä raskaampaa ennen klo 12. Vaikka söisin kunnollisen aamupalan (pari ruikkaria + päälliset, puol purkkia rahkaa, lasi maitoa ja hedelmä) meinaan pyörtyä salilla. Ei vaan jotenkin paukut riitä, syke ei tahdo nousta tai jos nousee niin oon heti kanttuvei. Lounaan vetelen aikaisintaan klo 11, joten salille painelen yhden-kahden välillä.

Onko kellään muulla samanlaista ongelmaa? Jonkinmoista ratkaisua? Syksyllä kun opinnot taas alkavat on useita päiviä jolloin ehtisi käydä salilla ennen kouluun menoa.

no syö siis isompi aamupala ennen sinne salille menoa?

Paljon enempää en kykene syömään, siinäpä se. Kropalla kestää jotensakin herätä hirvittävän kauan kun ei vattakaan vedä aamulla.

Paljon enempää en kykene syömään, siinäpä se. Kropalla kestää jotensakin herätä hirvittävän kauan kun ei vattakaan vedä aamulla.
Ihan vain tottumuskysymys. Kyllä se kroppa vähintään parissa viikossa tottuu täysin aamutreeneihin, kokeile vaan!

Herää aikasemmin.. mee aikasemmin nukkumaan, mut älä nuku liikaa. Ite jos nukun yli 7 tuntia niin väsyttää koko päivän. Aamutreeni on mahtava ku siihen tottuu ja oppii. :thumbs:Alota jollain kevyellä kävelylenkillä jonka päälle suihku ja aamiainen. Treeniä voi sit koventaa ku keho alkaa tottuun. Itelle on nykyään must aamulla joku "herätys"-treeni, eli suoraan sängystä lenkille tai salille. Muuten tulee huono päivä..

Tsemppiä!

Onko kellään muulla samanlaista ongelmaa? Jonkinmoista ratkaisua? Syksyllä kun opinnot taas alkavat on useita päiviä jolloin ehtisi käydä salilla ennen kouluun menoa.

Kaikkeen tottuu, mutta ihmiset ovat erilaisia. Mä tiedän, etten ole aamuisin parhaimmillani joten ajoitan omat kovat treenini vain harvoin aamuihin. Viikonloppuisin, kun aamut venyvät muutenkin, on eri asia. Salille on turha mennä torkkumaan ja mulla kestää pari tuntia todella herätä, joten yleensä meen salille suosiolla vasta töiden jälkeen.

Oonkohan mä vaan ylenpalttisen mukavuudenhaluinen? :rolleyes:

Täytyy kyllä sanoa että mäkään en ole aamutreeni-ihminen. Tänään tuli taas testattua tuo asia ja ei kyllä sovi mulle yhtää. Miltäköhän näytti kun pari kertaa haukottelin treeniä tehdessä :lol2: Aamu-uinti on ookoo ja sitä harrastankin, mutta punttitreenit iltapäiviin kiitos! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom