Aamutreeni ja dieetti, syödäkö ennen treeniä vai suoraan salille?

Tässä itellä käynnistyy nyt jo varmaan 8. kevätdieetti tälle elämälle mutta nyt vasta oon alkanu ajattelee tätä enemmänki työaikojeni takia, että kun aamulla herää ja lähtee salille niin kannattasko syödä ennen treeniä kunnolla vai ottaa vain proteiinidrinkki ja salille? :evil:

Kun rasvahan mahtas paremmin palaa tyhjällä mahalla kuten aamuaerobisessakin. Mutta mulla menee treeneissä se 2 tuntia yleensä ja tuo pelkän protskun voimalla treenaaminen on ollu aika raskasta sen eka tunnin jälkeen :hyper:

Nyt on dieettikalorit treenipäivinä sen vajaa 3000kcal, rasva alkanu palaa ihan hyvin kyllä mutta nyt pitäs päättää miten jatkaa. Eli tarkoitus vain polttaa rasvaa, kaikki lihat sais jäädä :worship:

Aikasemmilla dieeteillä oon ottanut tän konstin että heräämisen jälkeen pelkkää proteiinia ja salille vasta viimeisen dieettikuukauden aikana, nyt oon viikon koittanu heti dieetin alussa jo tätä kun ajattelin että nopeuttas dieettiä. Mutta käyköhän tässä vaan niin että kun dieetti kestää kuitenki sen 3-4 kk ja jos joka kerta tyhjällä mahalla treenaa niin lopputuloksen on myös melkoinen lihasmenetys ja treenipainojen putoaminen. Kun ei noita treenejä pysty vetää sellasella teholla kuin hyvin syöneenä.

Eli kannattasko kuitenki syödä kunnolla heräämisen jälkeen ja vasta sitten salille? Vaiko tehä treenitkin tyhjällä mahalla kuten aamuiset rasvanpoltto kävelylenkitkin? Mitäs raati on mieltä? :hyper: Ja tosiaan lihat pitäs säilyttää mahdollisimman pitkälti ja kunto saada kireäksi. Aamuaerobisia on tällä hetkellä 2x1h vkossa ja kovia salitreenejä 4x2h viikossa. Yksi päivä viikossa "tankkauspäivä" jolloin ei yleensä myöskään treenata.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jos ihan salille meinaat vääntyä, niin kannattaa kevyesti syyä. Nälissään ainaki musta on ikävä treenata. Et kuitenkaan punttaamalla polta rasva niin kuin rehellisellä aerobisella.

Ongelma on ratkaistu kun vedät sen treenis tuntiin. Eihän tommosessa 2 tunnin sessiossa ole muutenkaan mitään järkeä, joko sulla on aaaaivan liian pitkät tauot tai aaiaiaivan liikaa liikkeitä. Itse käyn aamusta salilla ja miinuskaloreilla ennen treeniä otan crea, beta, gluta, bcaa, cla, multivitamiinin ja 10 grammaa gojimarjoja. Hyvin jaksan vääntää ~1h treenin + 20min aerobisen. Glykogeeni varastoillahan sitä punttia käsittääkseni kumminkin nostetaan.

Aikasemmilla dieeteillä oon ottanut tän konstin että heräämisen jälkeen pelkkää proteiinia ja salille vasta viimeisen dieettikuukauden aikana, nyt oon viikon koittanu heti dieetin alussa jo tätä kun ajattelin että nopeuttas dieettiä. Mutta käyköhän tässä vaan niin että kun dieetti kestää kuitenki sen 3-4 kk ja jos joka kerta tyhjällä mahalla treenaa niin lopputuloksen on myös melkoinen lihasmenetys ja treenipainojen putoaminen. Kun ei noita treenejä pysty vetää sellasella teholla kuin hyvin syöneenä.
Mulle jäi nyt vähän epäselväks tää kohta että kuinka usein treenaat? Boldattu kohta tarkalleen, jos diettaat 3-4kk niin et käy salilla 3kk ? Koska se että et tee kunnon lihastreeniä polttaa lihaksia nopeemmin kuin se että söisit liian vähän.

Lähtökohtaisesti salillehan lähdetään niinkuin mohikaanit sotaan ! Joten miten parhaiten itse jaksat heiluttaa "kirvestä" sitä rapean tunnin niin on ihan sinusta itsestäsi kiinni, jos tuntuu väsyneeltä ja puhti pois salilla pelkällä protskulla niin sit herätys vähän aikaisemmin hyvä aamiainen dietin puitteissa ja paljon kahvia että olet valppaana ja täynnä sitä "sota" energiaa :evil: ja sit eiku runttaamaan lihat kipeiksi...asenteella vedetään ja ne perkeleen laitevemputukset jätettäköön vanhuksille ja kuntoutusta kaipaaville..malmia tankoon ja lihat töihin.

Lenkit taas tekisin itse mieluiten tyhjään masuun..mutta tästähän on montaa koulukuntaa..itselläni tuntuu parhaalta noin koska sitten on motivaatiota juosta kun saa palkinnoksi ruokaa :rolleyes:

Crrc: joo tossa lukee pikkusen epäselvästi mutta treenaan koko ajan ympäri vuoden 4 kertaa viikossa tietenki ja sen lisäksi on 2 aamu aerobista pelkästään rasvanpolttoon täysin tyhjällä mahalla. Tässä nyt arvotaan kannattasko treenatakin tyhjällä mahalla silloin kun ollaan dieetillä.

Tässä just heräsin ja pitäs salille lähteä, jalkatreeni joten mahdan syödä "kevyesti" hiilareitakin ettei taju lähde ja saa kunnon treenin tehtyä. Mutta en edelleenkään saanut oikein selvää vastausta siihen, miten dieetillä kannattaisi toimia treenien suhteen, syödäkö ennen treeniä vai mennä pelkän proteiinidrinkin avulla salille? :evil:

Ja en todellakaan ala väkisillä yrittämään vetää treenejä tuntiin, jos niin nopeasti yritän treenata niin särjen paikkani vaan koska silloin lämmittelyt jne. jää vähäisemmäksi. Kyseessä on 5-jakoinen kehonrakennusohjelma ja se on itelle tehty vuosien saatossa hartaudella ja tuloksia tulee joten tässä ei ole nyt syytä keskittyä tuohon treenin kestoon tai ohjelmaan, vaan ainoastaan siihen miten tuo 1.5-2 tunnin treeni vedetään järkevimmin dieetillä että rasva palaa tehokkaasti ja lihakset säilyy mahdolllisimman hyvin?

Miten esim. ammattilaiset tämän asian hoitaa dieetillä, paineleeko ne sotaan tyhjällä mahalla tai pelkän proteiinidrinkin voimin vai syövätkö kunnolla ennen treeniä vaikka ovatkin dieetillä? Savolaisen Markon vanhasta blogista lueskelin niin kyllä se Make ainakin söi jotakin muutakin kuin proteiinia ennen treeniä, mutta se mahto olla ihan sen viimekertasen dieetin alkuvaiheista se kertomus että miten lie dieetin edetessä sitten tehnyt :)

Tärkeämpää on dieetillä pitää treeniteho yllä ja yrittää minimoida katabolisia tilanteita kuin miettiä akuutteja vaikutuksia rasvaoksidaation suhteen.

Eli syö ennen ja jälkeen treenin ihan kunnolla. Energiatasapaino pitkällä aikavälillä määrittää laihdutko vai et.

Tärkeämpää on dieetillä pitää treeniteho yllä ja yrittää minimoida katabolisia tilanteita kuin miettiä akuutteja vaikutuksia rasvaoksidaation suhteen.

Eli syö ennen ja jälkeen treenin ihan kunnolla. Energiatasapaino pitkällä aikavälillä määrittää laihdutko vai et.

Näin se mahtaa olla. Onpa tossa jo heti eka viikolta kokemusta ettei parhaita tuloksia tehdä kyllä pelkän aamuprotskun voimalla :evil: Kyllähän se ku järjellä ajattelee että dieetti on kuitenki hidas ja pitkä niin pitää pystyä panostamaan noihin treeneihin 110 lasissa että sais mahollisesti jopa kehitystä vähän aikaiseksi tai ainakin pidettyä mahdollisimman pitkälle nykyisen lihasmassa ja voiman.. Pitää katsoa sitten loppukireyttä ottaessa jos vähentäs hiilareita ennen treeniä :david:

Mä treenaan yleensä itse aina aamuisin tyhjällä mahalla, sekä salin että aerobisen. Kukin sillai miten parhaalta tuntuu. Mulla ainakin on aina parhaat treenit aamuisin. Joskus joudun työn takia menee treenaa iltapäivällä ja ei vedä ei sitten millään (työ on jaloilla olemista koko päivän)

Suositut

Back
Ylös Bottom