Aamusyömisen kanssa ongelmia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Caicu
  • Aloitettu Aloitettu
Poistakaa ihmeessä, jos tällaisesta "ongelmasta" on jo ketju, mutta tässä nyt tulee kuitenkin...

Tarvitsisin hiukan apua ennen treeniä syömisessä. Koskee oikeastaan sekä salia että lenkkeilyä. Eli asiaan…Olen aamuvirkku, joten kaikenlaiset liikkumiset tulee tehtyä aikaisin aamulla (sali n. klo 6.30 ja lenkkeilyt n. klo 8). Tähän saakka olen salilla käynyt ilman mitään etukäteissyömistä, mukana on ollut vain vettä ja mehua. Haluaisin kuitenkin jotain syödä ennen treeniä, mutta mua alkaa helposti heikottaa, jos syön esimerkiksi ennen treeniä banaanin ja rahkaa. Näin käy myös lenkkeilyn kohdalla. Siksi mulla onkin tapana syödä kunnon aamupala sitten treenien jälkeen. Niin ja palautusjuoman ja banaanin syön salitreenin jälkeen n. tuntia ennen tuota kunnon aamupalaa. Mutta tuo heikotusjuttu on tosi omituista, koska tyhjällä vatsalla sellaista ei tapahdu. Ilmeisesti verensokereihin liittyvä juttu tai jotain...Mutta sitten taas huomaa sen, että tyhjällä vatsalla liikkumisen lomassa kaipaisi kuitenkin jotain energiaa. Tällä hetkellä ainakin treenit tökkii jonkun verran, kun olo on jotenkin vetämätön.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä se IMO niin tärkeää ole syödä tukevaa ateriaa ennen treeniä jos aamulla treenaa. Syö kuitenkin iltapalallakin hiilareita, niin riittää sitten aamuksikin.

Elimistösi ei vain tykkää sulattaa ruokaa ja liikkua samaan aikaan :) Sama juttu itsellä, tosin olen opetellut syömään jonkin verran hiilaripitoisia aineksia aamupalaksi, tyyliin hedelmä tai pari. Vettä ja vitamiinit naamaan ja salille, toimi minulle ainakin vielä vuosi sitten - en kuollut, en kutistunut.

Ota hiilarit ja protskut nesteen muodossa. Malto ja hera sekaisin ja naamariin puoli tuntia ennen treeniä. Pitäisi imeytyä huoletta ja nopeasti.

Kiitoksia vastauksista!

Tässä jotakin takaisin.

Eli päivisin en voi liikkua, koska olen siihen aikaan töissä. Tietty viikonloppuisin sitten voi, mutta tykkään vaan hurjan paljon enemmän liikkua heti aamusta...

Kaurapuuro tosiaan kuuluu osana tuohon minun treenin jälkeiseen kunnon aamupalaan (kaurapuuro maidolla ja tilkalla oliiviöljyä/rypsiöljyä, omena, raejuustoa ja pähkinöitä), ja olen huomannut, että sekin (siis kaurapuuro) heittelee verensokereita. En esimerkiksi pysty urheilemaan tuon aamupalan ja lounaan välissä, koska sama heikotus iskee taas. Ruisleivän kanssa sama juttu.

Tuntuu kyllä välillä, että syöminen on jotain tähtitiedettä. Haluaisin niin kovasti saada jotain kehitystä aikaan. Ja tässä kuitenkin on tullut jo useamman vuoden ajan liikuttua aktiivisemmin, mutta esim. salilla ei tapahdu mitään kehitystä.

Pystyisikö tuon malton ja heran korvaamaan jollain "oikealla ruualla"? Onko siis jotenkin niin, että ennen aamutreeniä ruoka kannattaa syödä nestemäisessä muodossa?

Pointtinaha tuossa nestemäisyydessä on se, että se imeytyy nopeammin.. Malton pystyt korvaamaan esim. hedelmillä.. Syö vaan sitä "oikeaa ruokaa", jos ei jää pyörimään vatsaan tai haittaa muuten aamujumppia

Itse oon nyt vuoden ajan käyny aina aamuisin tekemässä punttitreenin. Siis joka arkiaamu klo 6.30 salille huhkimaan. En myöskään pysty syömään aamulla ennen treeniä mitään, juon ainoastaan mukillisen kahvia. Iltapala onkin sitten tärkeemmässä roolissa.

Aiemmin söin vaan jotain rahkaa ja ananasta iltapalaksi ja huomasin sen kyllä aamulla salilla, ettei oikein tunnu hyvältä, virta ei riitä. Nyt oon lisänny ihan ruisleipää kalkkunaleikkeellä iltapalalle, että saa vähän hiilareitakin varastoon. Toimii minulla!

Koitin aikaisemmin käydä salilla aina töiden jälkeen, mutta työ vie tästä naisesta mehut päivän aikana, eikä illalla huvita enää lähteä salille. Sitäpaitsi aamulla on yleensä aika hyvin tilaa, ei tartte jonotella laitteisiin :)

Itse oon nyt vuoden ajan käyny aina aamuisin tekemässä punttitreenin. Siis joka arkiaamu klo 6.30 salille huhkimaan. En myöskään pysty syömään aamulla ennen treeniä mitään, juon ainoastaan mukillisen kahvia. Iltapala onkin sitten tärkeemmässä roolissa.

Aiemmin söin vaan jotain rahkaa ja ananasta iltapalaksi ja huomasin sen kyllä aamulla salilla, ettei oikein tunnu hyvältä, virta ei riitä. Nyt oon lisänny ihan ruisleipää kalkkunaleikkeellä iltapalalle, että saa vähän hiilareitakin varastoon. Toimii minulla!

Koitin aikaisemmin käydä salilla aina töiden jälkeen, mutta työ vie tästä naisesta mehut päivän aikana, eikä illalla huvita enää lähteä salille. Sitäpaitsi aamulla on yleensä aika hyvin tilaa, ei tartte jonotella laitteisiin :)

Samanlaiset ajatukset mullakin on. Töitten jälkeen ei vaan enää kiinnosta huhkia salilla. Aamulla on paljon mukavampaa :) Pitääkin kokeilla tuota, että söisin saliaamua edeltävänä iltana lisäks vielä esim. just tota ruisleipää, niin jos se vaikuttais energiatasoihin sitten aamulla. Tähän asti nimittäin iltaisin en juurikaan hiilareita ole syönyt, lukuunottamatta esim. marjoista tulleita...Jotenkin olen ollut siinä käsityksessä, ettei iltahiilareita ihminen tarvitse, mutta olen tainnut olla väärässä.

Jees, olen tässä jo lyhyen aamutreenijakson aikana todennut, että iltapalalla on hyvä ottaa hiilaria, sillä muuten tulee aamutreenin jälkeen n. tunti palkkarin ottamisen jälkeen heikotus päälle.

Vedän yleensa illalla 4 siivua ruispalaa, reilusti leikkelettä ja rypsäriä. Siihen lisäksi vaihtelevasti protskut kananmunasta, rahkasta, raejuustosta tai herasta.

Esim. eilen grillattiin illalla ja söin viimeisen makkaran n. 20.00 aikaan. Pötsi todella täynnä rasvaa ja proteiinia, joten otin ýhden kevyen kurkkuvoileivän 21.30 aikaan ja sitten petiin. Tänään sitten aamupäivällä treenin jälkeen tuli tuo mainitsemani heikotus ja oli pakko vetää aamupalan ja lounaan väliin yksi ylimääräinen välipala.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom