aamupalavinkkejä unikeolle (nopeat ja terveelliset)

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
40
Olisiko kenelläkään hyviä vinkejä mitä terveellistä ja ennen kaikkea nopeaa voi syödä aamupalaksi? Painan aina torkkua vaikka kuinka kauan ja kun pääsen ylös on jo kiire:D

Olisin todella kiitollinen kaikista vinkeitä:worship:

Edit: oho...jäi kirjain pois otsikosta:D eli aamUpala

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
1/2 l piimää ja joukkoon 10ml öljyä. Tuon kun juo, niin hyvin jaksaa päivää aloitella.

noin

270 kcal
17g protskua
10g rasvaa
hiilareitakin vähän

Mikropuuron tekemiseen ei mene kauaa. Laitat vain vähän kaurahiutaleita, vettä ja suolaa, sekoitat ja mikroon. Ja on hyvää.

Voithan tietysti edellisenä iltana tehdä itsellesi aamupalan valmiiksi? Pikkasen maitoa, purkki rahkaa ja kourallinen marjoja / jotain hedelmää + vaikkapa leseitä joukkoon ja tehosekoittimella koko mössölle kyytiä :whip:
Aamulla vaan kurkusta alas :)

Tuorepuuro - tavalliset puuroainekset maustamattomaan kevytjogurttiin sekoitettuna jääkaappiin. Voi laittaa marjoja, leseitä, öljyä, mitä yleensä puuroon laittaa. Turpoaa yöllä kunnon puurosatsiksi ja aamulla kylmänä naamaan. Jos ei siis puuro ylipäänsä hirvitä. ;)

Proteiinijuoma tai Ehrmann-purkki, sekaan kunnon loraus öljyä. Tai oikein huonon ruokahalun aamuina (viittaan tällä siis itseeni, en ketjun aloittajaan) desin verran cashew-pähkinöitä.

Tuo Esnin ehdottama tuorepuuro täytyy kyllä ehdottomasti testata :thumbs:

1) Rahkaa ja jugurttia sekaisin. Lisäksi joukkoon kaurahiutaleita/kuitumuroja ja pähkinöitä, marjoja.
2) Vaihda Rahka raejuustoon.

Tuo Esnin jo mainitsema tuorepuuro on musta myös todella hyvä ja kätevä idea. Teen sitä aina, kun on tiedossa kiireinen (toisin sanoen aikainen...:eek: ) aamu ja omaksi suosikkiversiokseni on muodostunut valion vähäkaloriseen (40kcal/100g) mansikka-vaniljajugurttiin ja maitoon tehtävä sovellus. Siihen vielä kohmeisia marjoja ja kardemummaa, niin päivä alkaa mitä parhaiten:)

Tuorepuurosta vähän erilainen versio: itse teen usein näin, että laitan n.puoltoista desiä kaurahiutaleita turpoomaan vähäkaloriseen mehukeittoon, joukkoon loraus rypsäriä, pellavansiemenrouhetta ja seesaminsiemeniä. Kyytipojaksi puolikas bansku. Toi kaurahiutalemössö on valmista n.10 minuutissa. Sitten lisäks jotain protskupitoista vielä + kahvi.:kuola:

Voisiko tuorepuuron tehdä veteen? Olisi tossa 4-viljan hiutaleita, leseitä, puolukoita ja omenia sekä öljyä, ja aamulla helkutin aikainen herätys + pitkä päivä edessä. Mutta jogurttia ei löydy kaapista, eikä mehukeittoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voisiko tuorepuuron tehdä veteen? Olisi tossa 4-viljan hiutaleita, leseitä, puolukoita ja omenia sekä öljyä, ja aamulla helkutin aikainen herätys + pitkä päivä edessä. Mutta jogurttia ei löydy kaapista, eikä mehukeittoa.

Tottakai!Ttse harrastan tuota useimmiten mukaanotettavana välipalalla. Mun "tuorepuuroon" tulee juuri joko 4-viljan- tai kaurahiutaleita, kauraleseitä, vehnäleseitä, soijarouhetta ja maustettua heraa. Lisään vaan veden ennen syöntiä jolloin tuloksesta tulee kivaa mössöä. Tuo menee kyllä aika erikoiseksi, mutta tosiaan ainakin itselle menee päivästä toiseen alas. :D

Mikropuuron tekemiseen ei mene kauaa. Laitat vain vähän kaurahiutaleita, vettä ja suolaa, sekoitat ja mikroon. Ja on hyvää.

Senhän kyllä tekee nopeasti, mutta mulla on ongelmana sitten se syömisen hitaus! Eilenkin meni 40 minuuttia!!!, kun söin puurosatsin (1 dl elovena plus hiutaleita, 100 g mansikoita, 50 g raejuustoa). Mä en oikeasti ymmärrä mihin mahaan jotku vetää aamulla vielä parit ruisleivät puuron lisäksi.

Zone-sarja -42%
mutta mulla on ongelmana sitten se syömisen hitaus! (...) Mä en oikeasti ymmärrä mihin mahaan jotku vetää aamulla vielä parit ruisleivät puuron lisäksi.

Sama täällä :(

Sen puolesta tuo proteiinijuoma onkin hyvä ratkaisu ainakin minulle, koska nestettä on helpompi juoda vähän enemmänkin verrattuna kiinteään ruokaan.

Latest posts

Back
Ylös Bottom