aamun treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maruna
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Suunnittelen muutaman kerran arkiviikolla tsemppaavani itseni salille ennen töitä, mutta onko järkevämpää tehdä aamulla punttis vai aerobinen? Treeniaikaa on jotakuinkin 45 min. Alan itse kallistua aerobisen puoleen, mutta toisaalta jos aamulla tekee puntin pois alta, voi ehkä illalla mennä vielä crossingiin tai tehdä muuta aerobista. Mielipiteitä?

Mun aamu on aika kiireinen, mutta kaippa sen muutaman kerran viikossa pystyy jotenkin rutistamaan. Jokatapauksessa ennen tuonne salille menoa käytän koirat lenkillä. Juoksulenkki on poissuljettu vaihtoehto koirien kanssa ja ilman, polvet ei kestä juoksemista eikä mun 14 vuotias mummelikoira suostu ottamaan juoksuaskelta, ellei ole lintu hätisteltävänä :hyper:.

Nyt pitäisi saada vain tää vuorokausirytmi normaalimmaksi. Kolmen viikon loma on tehnyt siinä asiassa tehtävänsä :rolleyes:

Sanoisin et riippuu sun tavoitteista. Jos tavoite on laihtua niin varmaan tekisin sen aerobisen aamulla. Mä rakastan treenaamista aamulla. Kuudelta arkisin ja viikonloppuisin kasilta, herää hyvin ja jotenkin treenikin kulkee mielestäni mulla paremmin aamutuimaan. Teen aina 30-45min aerobista alkuun ja sit kunnon rääkki päälle. :D

Niin, tavoitteena on laihtua mutta mielellään niin ettei lihasta lähde tolkutonta määrää. Sitä läskiä kun kuitenkin riittää muutaman kilon verran tiputettavaksi. No pitää varmaan kokeilla mikä tuntuu itselleni parhaimmalta.

Mulla ei sinänsä ole koskaan ollut mitään aamutreenejä vastaan, mutta kaksi lasta ja kaksi koiraa ja erittäin aamu-uninen mies on pitänyt mut puuhassa ihan tarpeeksi. Mutta pienillä järjestelyillä pitäisi kaikki hoitua ilman äippääkin :D, ehkä.

Tyhjään vatsaan tehdyt aerobiset aamulla voisi edesauttaa tuota painonpudotusta, eli tällöin tekisin sinuna aerobiset aamulla. Itse olen myös aamuihmisiä treenin kuin treenin suhteen, sillä koen olevani virkeimmilläni tuolloin. Jostain luin, että alkuillasta ihminen olisi toimintakyvyltään parhaimmillaan, kun oli tehty mittauksia verenpaineessa, kehon lämpötilassa ym., mutta yksilöllistähän tämä on. Joskus oli Fitness lehdessä (?) artikkeli eri aikaan treenaavista ihmisistä, ja siellä joku ravintolatyöntekijä sanoi punttaavansa yövuoron jälkeen eli n. 3.00-4.00 aikaan..:rolleyes:
Muutenhan se on ihan itsestä kiinni, että missä kohtaa vuorokautta tuntee olevansa pirteimmillään. Minä treenailin viimekesän niin että treenit tein 5.30-6.30 ja menin 7.00 töihin. Työt kun loppuivat klo 15.30 niin oli ilta sitten vapaata. Mutta pitää sanoa, että eipä tullut kehitystäkään. Kun pitää noin aikaisin herätä, pitää syödä aamiainen tooodella varhain, ja usein joutui treenaamaan täydellä mahalla---> ei hyvä ollenkaan. Muutenkin jos pitää punttitreeni saada tehtyä aina juuri tietyssä aikamäärässä, niin itsellä ainakin menee monesti keskittyminen kokonaan, ja sitä vaan kattoo koko ajan kelloa, että ei varmasti myöhästy. Eihän siihen treeniin tolkuttomasti mene aikaa, mutta minä inhoan "ajan tiedostamisen tunnetta" tai siis että pitää saada suoritettua jotakin tietyssä ajassa. Eli huono stressin- ja paineensietokykyä..:D
Mutta aamuaikaan on saleilla useimmiten rauhallista, joten sen puolesta aamutreenit olisi hyvä ratkaisu..:)

Juu, mullakin on kaks pientä lasta, 5,5vuotias ja 2vuotias. Senkin takia on aika säätöä että saa sitä omaa aikaa ja aamuisin se onnistuu ku muut nukkuu. Illalla se on sit pois lapsilta jos menee salille, joskus tosin käyn ysin jälkeen illasta salilla, mut sit menee yöunet ihan plörinäks. Meen aamulla siis suoraa sängystä salille, en syö mitään, juon vaan vettä. jaksamisen kans ei oo mitään ongelmia ollut, siis et virta loppuis kesken. Mulla tosin käy just niin päin et virta loppuu jos syön ennen tai sit pitäs odotella pari tuntii ennen salille menoa. Enkä ole huomannut itselläni mitään kehityksessä ongelmaa treenaanko päivällä vai ennen kukon pierua..
Mutta summa summarum, jostain se aika on vaan otettava eiks ni. Toiset on parhaimmillaan vaikka yöllä ja toiset päivällä ;)

Onneks mun lapset alkaa olla jo isompia, vanhin on jo 9 ja nuorempi täyttää keväällä 5. Mutta ongelmana on aiemmin ollut se, ettei ne pirhanat nuku, niillä on jotenkin antennit viritetty herkälle, että ne aistii omasta huoneesta kun mä yritän hiipiä hiljaa alakertaan :jahas:. Mutta nythän ne jo pärjää sinänsä ilman välitöntä valvontaa (siis että meis on kotona, muttei ihan vieressä), paitsi jos (ja kun) ne tappelee.

Mutta pitää varmaan säätää vähän sitä mukaa, että onko illalla jokin mukava crossing tunti, mihin haluaisi osallistua, jolloin aamulla olisi se puntti. Muuten kallistun sen aerobisen puolelle. Aamiaisen syön sitten vasta töissä, palkkari tietty treenin jälkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom