Aamulla salille, miten aamupala?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ratu
  • Aloitettu Aloitettu
Tarkoitus olisi ruveta käymään aamulla salilla ennen töihin menoa. Mites aamuvirkut pakkislaiset ovat ratkaiseet tuon aamupalan syömisen?

Mielessä olisi tämmöinen:

07:00 - herätys! Aamupala
07:30 - matkaan ->
08:00 - saapuminen salille
09:00-09:30 - töihin

Mitä tuolloin aamulla sitten voisi nauttia, jottei maha olisi ihan täynnä kun saapuu salille? Tarkoitus olisi myös kulkeä pyörällä noi matkat... Tämän hetken aamupala on 250g rahkaa, 40g puuroa, 30g pähkinöitä ja medium banaani. Tuon jälkeen ei ihan heti viitsisi salille mennä. Jos siirtäisi vaikka banskun tuosta palkkariin...

Kertokaas omia aamusettejänne? Varsinkin tuon ruokailun ajoittamisen kohdalta.
hamsu.gif

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä oon turvautunut protujuomaan ja pieneen määrään hiilareita, eli esim. yksi ruisleipä kaverina. Tuollainen setti ei jää mahaan pyörimään ja pieni määrä hiilareita auttaa kummasti jaksamaan aiheuttamatta kuitenkaan huonoa olo. Treenin jälkeen sitten normaalit palkkarit ja sitten reilusti sapuskaa.

Mitään suurempia settejä en tuossa ottaisi, ei tulisi mulla treenistä mitään. Kaveriksi voi tietysti vetästä vaippa 2-3 kofutabua tai iiison kupin kahvia.

Mulla ainakin puuro on sellainen jota voi vetää vaikka puol tuntia ennen treeniä ja ei haittaa menoa mitenkään. Annoksena perus 100g.

Mä en syö mitään, enkä ole havainnut sen haittaavan treenejä mitenkään. Tarkoitus on jossain vaiheessa siirtyä kokeilemaan n.30g:n heradrinkkiä ennen treeniä.

Mulla ainoa, mikä toistaiseksi kokeilluista toimii, on pieni määrä rehua ensin pohjille (yleensä porkkana), kuten mulla on tapana, sitten 1prk rahkaa, eli tod. hitaasti imeytyvä protusatsi ja päälle 2rkl rypsäriä (energiaa). Päälle mukillinen kahvia ja menoksi. Toi siis siinä tapauksessa, että on tarkoitus lähteä reenaamaan mahd. pian heräämisen jälkeen aamulla/aamupäivällä. Jos venyy, niin ihan perusaamiainen, eli rajusti hh ja pr, vähän rasvaakin, niin ok.

En syö mitään. Ainakaan nyt diettiaikoina. Ei vaikuta minuun, jos en syö aamusin. Päin vastoin olen tyytyväinen, kun nälkä kaikkoaa kun treenaa. Lopuksi ennen koulua limua, että jaksaa päivän.

Puuroa naamariin täälläkin, ei ole oksettanut. Tai sitten jotain helposti sulavaa leipää niinku limppua.

Jos aamupalan ja treenin väliin jää se tunteroinen sulatteluaikaa, niin oon vetäny ihan sen perussetin, elikkä kaurapuuro vehnäleseillä höystettynä (40g/10g) ja mukana 10g lesitiiniä, lisäksi protsku. Puuro on kyllä semmonen ruoka että se sulaa aika nopsasti. Samoin protskut nesteenä. Kofutabut on kyllä ihan ehdoton lisä, kun mulla se iiiiso kuppi kahvia saattaa vetää mahan niin sekaisin että tuntuu ku koko aamupala tulis suorinta reittiä veks :)

Puuro on varmasti ok, mutta jos syö pelkkiä kaurahiutaleita keittämättä, vaatii se enemmän aikaa sulaa. Tämä siis omakohtainen kokemus. Mulla toimii tuollaisessa tilanteessa parhaiten 1 banaani + 1 omena, pikkusen maitoa ja kananmuna tai kaks raakana.

Mä juon heti herättyäni heradrinkin (30-40g) ja puolen tunnin päästä siitä aloitan treenin. Treenin jälkeen sitten tuhti palkkari ja tunti sen jälkeen kunnon mättöaamiainen.

Superstarah sanoi:
En syö mitään. Ainakaan nyt diettiaikoina. Ei vaikuta minuun, jos en syö aamusin. Päin vastoin olen tyytyväinen, kun nälkä kaikkoaa kun treenaa. Lopuksi ennen koulua limua, että jaksaa päivän.

Ootko tosissasi? Et syö mitään aamulla ja vedät limsaa koulussa jotta jaksat?
Huhhuh..

Ratu sanoi:
Tarkoitus olisi ruveta käymään aamulla salilla ennen töihin menoa. Mites aamuvirkut pakkislaiset ovat ratkaiseet tuon aamupalan syömisen?

Mielessä olisi tämmöinen:

07:00 - herätys! Aamupala
07:30 - matkaan ->
08:00 - saapuminen salille
09:00-09:30 - töihin

Mitä tuolloin aamulla sitten voisi nauttia, jottei maha olisi ihan täynnä kun saapuu salille? Tarkoitus olisi myös kulkeä pyörällä noi matkat... Tämän hetken aamupala on 250g rahkaa, 40g puuroa, 30g pähkinöitä ja medium banaani. Tuon jälkeen ei ihan heti viitsisi salille mennä. Jos siirtäisi vaikka banskun tuosta palkkariin...

Kertokaas omia aamusettejänne? Varsinkin tuon ruokailun ajoittamisen kohdalta.
hamsu.gif

tai heräät tuntia aikaisemmin eli 06.00 ja syöt reilummin..
itsellä vähän nykyään tökkii aamuruokailu,joten otan protujuomaa,jogurttia ja ehkä leipä tai hedelmä

Tombster sanoi:
Mä juon heti herättyäni heradrinkin (30-40g) ja puolen tunnin päästä siitä aloitan treenin. Treenin jälkeen sitten tuhti palkkari ja tunti sen jälkeen kunnon mättöaamiainen.

Sama. Paitsi että otan maltoa ennen treeniä ja treenin aikana. Kannattaa ottaa edes vähän hiilaria koneeseen (~20g) kun herää. Heraa voi silloin vähentää hieman.

astro sanoi:
Sama. Paitsi että otan maltoa ennen treeniä ja treenin aikana. Kannattaa ottaa edes vähän hiilaria koneeseen (~20g) kun herää. Heraa voi silloin vähentää hieman.
Paljonko te vedätte maltoa ennen treeniä ja treenin aikana?:confused:

zztop sanoi:
nää on niitä extremekehonrakentajavoimailijoita:lol2:

Jeah! Painoa pitää pudottaa, että saa sen six-packin näkyviin. Hyvin sen diettiviikkoina jaksaa, jos on motivaatiota. Kotona sitten vedetään iso annos ruokaa joten päivisin tulee about 500 kcal syötyä ja usein vedän vielä 30 min juoksu-lenkin päälle. Huom. juoksu, ei hölkkä. Huonoa vain, että tätä ei jaksa kuin sen 5 päivää putkeen, ja silloinkin vain jos paino putoaa.

Ihme, tämä toimii. Painoa putoaa, ja silti salitulokset jaksaa nousta.

Superstarah sanoi:
Jeah! Painoa pitää pudottaa, että saa sen six-packin näkyviin. Hyvin sen diettiviikkoina jaksaa, jos on motivaatiota. Kotona sitten vedetään iso annos ruokaa joten päivisin tulee about 500 kcal syötyä ja usein vedän vielä 30 min juoksu-lenkin päälle. Huom. juoksu, ei hölkkä. Huonoa vain, että tätä ei jaksa kuin sen 5 päivää putkeen, ja silloinkin vain jos paino putoaa.

kyllä lihakset lähtee yhtä lujaa kun läski,tuossahan menee elimistö tukkoon ja laihtuminen on vain visio kun vatsalaukku pienenee vähän ruuan takia...

Superstarah sanoi:
päivisin tulee about 500 kcal syötyä ja usein vedän vielä 30 min juoksu-lenkin päälle. Huom. juoksu, ei hölkkä. Huonoa vain, että tätä ei jaksa kuin sen 5 päivää putkeen, ja silloinkin vain jos paino putoaa.

Mitä teet tuon viiden päivän putken jälkeen, kun et enää jaksa? :hyper:

zztop sanoi:
tai heräät tuntia aikaisemmin eli 06.00 ja syöt reilummin...

Juuri näin, samalla aika heräämisestä treeniin venyy ja vireystila on parempi.

Superstarah sanoi:
Jeah! Painoa pitää pudottaa, että saa sen six-packin näkyviin. Hyvin sen diettiviikkoina jaksaa, jos on motivaatiota. Kotona sitten vedetään iso annos ruokaa joten päivisin tulee about 500 kcal syötyä ja usein vedän vielä 30 min juoksu-lenkin päälle.

Trolli, vitsi, huumoria?

EDIT. Ymmärrän homman jos kyseessä on painonpudotus esim. kilpailuihin, mutta muuten ei mitään järkeä. On sitä itsekkin joskus vedetty viikko 2 riisikakun ja tonnikalapurkin päiväannoksilla ja treenattu 2 kertaa päivä, mutta eipä tuota huvikseen enää tekisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom