Aamuaerobinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja k82
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

k82

Ikä
42
Tervehdys!

Kun noista aamuaerobisista on ollut välillä juttua niin ajattelin laittaa aiheesta oman threadin joten kuinkas monta kertaa veivaatte aamuaerobista ja kauan kerrallaan?Millä lailla?Siis lenkkiä, fillaria, crossaria vai jotain muuta?Minkälaisella sykealueella?Ja entä sen jälkeen, syöttekö aamiaisen kutakuinkin heti vai miten toimitte?Tulipa paljon kysymyksiä... :)

Itse teen 5krt viikossa ja yleensä lenkkeilen tai poljen stepperiä. Syke on peruskestävyys alueella n.65%HRmax. Tapana on ollu ruveta keittelee puuroa ja sekotteleen protskua heti lenkin jälkeen. Mutta luin tuolta toisen puolen ravintojutusta ettei hiilaria pitäs heti suuhun laittaa lenkin jälkeen kun rasvanpoltto loppuu siihen paikkaan (muistaakseni se näin meni,korjatkaa jos tuli virhe).Pitäskö ruveta syömään puuro myöhemmin vai kuinka?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mä teen 3 aamuaerobista viikossa hölkkäillen ja kävellen. Kestoltaan nää on noin 50 minuuttia ja syke about 120-130. (en oo enää pitäny sykemittaria mukana) Jos on ihan kakka ilma, niin sitten poljen hampaat irvessä kuntopyörää. Tekisin mielelläni aamuaerobista useampanakin päivänä, mutta kun mulla on vuorotyö, ja kuuden aamuja riittää, niin enempään ei oikein pysty.
Tämän takia teen sitten 3 puntin jälkeistä aerobista, jotka kestää noin 20-40 min kerralla, noin 130 < sykkeellä.

Oon ite kanssa laittanut puuron keittymään heti lenkin jälkeen...Pitäisköhän vähän viivytellä, ja syödä myöhemmin....?

teen aerobista 6kertaa viikossa.syke yli 140.kävelen tai juoksen,mielen mukaan.yhtenä aamuna poljin kuntopyörää,mutta vain 10min..vitsit oli tylsää.oli ilma mika vaan niin menen mielummin ulos.puntin jälkeen teen 2kertaa aerobista. oon muuten kans 3vuorotyössä...treeni ja lenkki ajat vaihtelevat tosi paljon. :)

k82 sanoi:
Tervehdys!
Tapana on ollu ruveta keittelee puuroa ja sekotteleen protskua heti lenkin jälkeen. Mutta luin tuolta toisen puolen ravintojutusta ettei hiilaria pitäs heti suuhun laittaa lenkin jälkeen kun rasvanpoltto loppuu siihen paikkaan (muistaakseni se näin meni,korjatkaa jos tuli virhe).Pitäskö ruveta syömään puuro myöhemmin vai kuinka?

Suosittelevat noin puolta tuntia/tuntia lenkin jälkeen syömistä, mutta kyllä minäkin kisadietillä suihkun jälkeen puuron tulemaan laitoin, ja hyvin lähti läskit.
Ja kyllähän siinä suihkussa käydessä ja hiuksia kuivatessa puolisen tuntia meneekin !

Aamuaerobista tulee dietillä tehtyä 3-6 kertaa viikossa. Ajallisesti noin 45-60 minuuttia tyhjällä vatsalla sauvakävellen tai crosseria polkien. Suosin kyllä mielummin ulkoilemista, mutta jos sää ei salli, niin poljen kotona crosseria. Syke on 120 - 145.

Aamupalan syön heti suihkun ja meikkauksen jälkeen. Yleensä siinä vaiheessa on jo melko kiire töihin, joten aamiaista ei voi venyttää kovinkaan paljoa.

Mihinkäs aikaan teette yleensä aamuaerobisen?

Viime dietillä töitten takia oli aina pakko lähteä lenkille jo 6.00. Yks ystäväni, joka parhaillaan valmistautuu kevään kisoihin tekee aamuaerobisen aina kello 5.00. Ihme mimmi, kun saa itsensä ylös hirmu aikaisin. Itse olen oikein aamu-uninen, mutta kisadietillä ei auta muu kuin ylös, ulos ja lenkille. :itku:

Zone-sarja -42%
Mulla sattuu olemaan hyvä(!?)tilanne töiden suhteen et oon osa-aikasena ja duunia on keskimäärin 3pvä/vko...ja sillonkin meen klo.10 joten nousen lenkille joskus 7. jälkeen.
Ei paljon työt haittaa harrastustoimintaa mut itsensä elättäminen on sit jo toinen juttu :)

Tällä hetkellä teen 5 aamuerobista joko kävellen tai hölkäten n.40-50min tai sitten sailla laitteilla 45-60min. Lisäksi ohjelmaan kuuluu myös 1 spinning, 1-2 ilta kävelyä tai saliaerobista joko treenin jälkeen tai omana harjotuksenaan, riippuu tietenkin vähän muusta aikataulusta ym.
Tykkään tehdä paljon aerobista. Offilla tulee tehtyä myös noita aamulenkkejä tai vastaavia n.4krt vko, lisäksi sitten just spinning tunti tai salierobinen 1-2krt vko. Tarkotus olis tarpeen tullen lisätä lenkkien pituutta/tehoa, ottaa ehkä 6 lenkki ja lisätä myös aerobista punttitreenin jälkeen.

Meikäläisellä sikäli hyvä tilanne, että opiskelen ylipistossa ja luentoja aika vähän, lähinnä etäopiskelua kotona, osa-aika töissä käyn 3krt vko n.3h kerta joten lenkki tulee tehtyä yleensä 8-9 välillä. n.1/2h lenkin jälkeen syön aamupalan, yleensä jo niin kiljuva nälkä, kuten aina aamuisin :)

Mulla tällä hetkellä 4 aamuaerobista (45 min) kuntopyörällä, stepperillä tai luistellen ja 4 treenin jälkeistä aerobista (25 min) kuntopyörällä. Nykyään aamuaerobisen teen noin klo 8.

Nostellaans tätäkin threadia ylöspäin kun kevään 2006 kisat lähestyvät ja aika moni mimmi jo taittaa aamulenkkiä, tai ainakin aloittaa piakkoin. Eli samat kysymykset kuin aloituspostissa:
- montako kertaa viikossa?
- Tyhjään vatsaan aamulla vai muulloin?'
- Ulkosalla reippaillen vai sisällä tehden?
- Kävellen, hölkäten, juosten, crossterinerillä, stepperillä, juoksumatolla, kuntopyörällä vai mitenkä?
- Millasella sykealueella? (Sykemittari vai mutulla?)
- Kuinka pitkiä lenkkejä?
- Ruokaa naamaan heti vai vasta hetken päästä?
- Jos vasta hetken päästä ni kuinka pitkän hetken?
- Miltä on tuntunut?

Ite luonnollisesti aloitan. Eli tällä hetkellä 3 x/vko, sykealueella 120-140, ulkosalla reippaasti kävellen, sykemittarin avulla. Aamulla tyhjään mahaan, 45-60min lenkkejä.. Ruokaa naamaan suihkun ja muiden toimien jälkeen, yleensä siis 30-60min lenkin päättymisen jälkeen- yleensä rahkaa ja puuroa. Aamupuuro kuuluu niin totaalisesti mun päivärytmiin, eikä päivä lähde oikein käyntiin jos en saa kaurapuuroa :kuola:.Sauvat ovat joskus mukana lenkillä toisinaan taas ei.

Yleinen fiilis yllättävän hyvä :). Useimmiten ihan hyvillä mielin lähtee virkistäytymään ja heräämään ulkoilmaan. Siksi sisällä en voisi ajatella tekeväni, koska mulle se ulkoilma on semmonen piristävä herättäjä. Sillä lähtee päivä kuin päiväi hyvin käyntiin. Ja kun on oikeat lenkkeilyvaatteet ja varusteet, niin ei mitään väliä mikä on keli :D. Hiki virtaa valtiomenaan koko lenkin ajan, alusta lähtien, aineenvaihdunta siis toimii. Kyllä mä tykkään aamulenkeistä! Läskit tirisemään vaan :whip:!

Mä aloitan reilun viikon päästä ja olen uniongelmieni takia päättänyt käydä salilla aamulla ennen kouluun menoa (klo 6:00) ja illalla lenkillä. Viime dieetillä kävin aamulla viideltä lenkillä ja illalla viiden, kuuden jälkeen salilla vähillä energioilla ja ei hyvä. Kovat kierrokset kropassa pitkälle yöhön...:(ja jumalaton väsymys ja kiukku.

Aerobinen on kuitenkin aerobinen. Ennen lenkille lähtöä en luonnollisesti syö vähään aikaan, enkä heti sen jälkeen. Kolmella lenkillä viikossa aloitan ja neljää, viittä sitten loppuajasta. Vaihtelulla saadaan lisää motivaatiota, eli välillä sitten kuntopyörää ja crossaria. Juokse en enää ikinä, mun lonkat ja polvet ei tykkää vaan tulentuvat ja kipuilevat ja jalat pienenee. Syke on oltava sellainen 120-140 kuten myös sinulla siskoni;) ja käveltävä on siis lujaa jotta sen saa nousemaan (kovakuntoinen kun olen;)) paremmin sen saa nousemaan kuntopyörällä.

Punttia edelleen sen neljäkertaa viikossa. Keväällä on koulussa hurja tahti ja työharjoittelukin painaa päälle, mulla on aikamoinen toivo viikonlopuille. Silloin pystyis tekee noita aamulenkkejäkin, tykkään niistä kuitenki aikalailla ja ne tiristää läskejä loistavasti:) Puhumattakaan siitä heräämisen tunteesta:)

Odotan mielenkiinnolla miten tämä suunnitelma toimii. En usko että se niin huonokaan on, kun ruokavalio on tarkka ja KAIKKI lasketaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Back
Ylös Bottom