800m juoksu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja roope.b
  • Aloitettu Aloitettu
koulussa on tulossa kevät kisat.sielä ois 800m juoksu aatelin ruveta harjotelemaan siihen .perus kunto hyvä.. miten kannatas ruveta harjotelemaan siihen pitäskö jottai 400m vetoja harjotella.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun lempimatkoja silloin kun vielä juoksin kilpaa :) Eiköhän ne 400m vedotkin mene, kun pitää tarpeeksi pitkät palautukset sitten välillä, mut kannattaa tehdä lyhyempiäkin vetoja (200m). Ja palautuksena 2-3 min. Sitten vauhtileikittelyjä kannattaa tehdä lenkillä. Esim. verryttelyn jälkeen 1000m juostaan kovaa, palautus ja sama uudelleen. Toistetaan sit oman kunnon mukaan. Ja yks pitkä lenkki (n.10km) viikkoon.

Joo, ei varmaan mitään ihmeitä ehdi tekemään enää, jos ne juoksut on nyt keväällä... Mut siinä jotain. Olishan sitä muutakin jos oikein haluu panostaa.

Mun yks sukulainen (mun ikänen) on 800m juoksija. Juoksee jonkun verran alle 2 minuuttiin 800m, oliskohan johonkin 1.56.
Se tosin kilpailee edelleen kaikilla matkoilla 60m ja 10 km väliltä.

Se harjoittelee tän verran: keskimääräinen viikoittainen harjoittelutuntimäärä/kilometrimäärä: 16h/80-90km

Tosi monipuolisesti siis harjoittelee. Paljon pitkiä lenkkejä, mutta myös niitä 400m vetoja. Ja kilpailee tosi paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom