5pv bulk/ 2 pv diet???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja magara
  • Aloitettu Aloitettu
En äkkiseltään löytäny haulla samallaista aihetta eli kyseessä ois siis sellane homma et 5 päivää mentäs aina jollai +100-150 kaloreilla ja sit 2 päivää jollai -300 kaloreilla, joka siis tarkottas sitä et rasvaa ei kerkeis paljo kertyy ja sit ne otettas aina pois 5 päivän jalkeen. Itselleni ei meinaa pitkä dieetti maistua ollenkaa ja taas bulkillakaa ei passais aina kovin pitkää olla. Miinuspäivinä otettas hiilareita niukasti ja protskuu taas paljo. Oisko hommassa mitää järkee? Onko kukaan muu kokeillu mitää vastaavaa? Jos joku ymmärsi tosta jotai nii kommentoikaa sit!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eihän tossa nyt ole mitään järkeä. Joko sä diettaat ja pidät herkkupersepäivän 1/1-2vko tai sitten bulkkaat. Tollanen menee jo vähän säätämiseksi, mistä ei ole mitään hyötyä.

Kannattaa ottaa pidempi aika tohon. esim viikko ja viikko. tai 2 viikkoa ja 2 viikkoa.

No ehkä tuo onkin lyhyt aika, mutta lyhyemmillä aikaväleillä se paino ja tulokset eivät pääsekkään heittelemään niin paljon, eli puolensa on. Eikai sillä pidemmällä aikavälillä ole merkitystä onko se tehty lyhyemmillä ja vai pidemmillä +- jaksoilla, ellei sitten aleta insuliiniresistiivisyyksiä, hormoneiden erityksiä...

jep. omasta mielestä vaan toi 2 päivää miinuksel 5 plussal on aika huono. koitat lepuuttaa kehoas vaikka vkl miinuksilla. tahi sit treenipäiviä ennen miinuksella. ni ei kulje niin hyvin tiedä sitten vaikuttaako noo pari sataa sinne tänne.

ite tekisin ainakin 1-2viikkoa on, 1-2viikkoa off. paljon selkeempää.

Ite oon yrittänyt pitää tahtia 2 viikkoa bulkkia ja 1 viikko diettiä... Jos sais vähä tota rasvan kertymistä estettyä tolla.. Pyrin sitten vetämään jonkun 10 viikon dietin aamulenkein ja reilulla miinuskaloreilla, tuossa lopputalvella-keväällä.

Itse lähtisin kokeilemaan syklittelyä 4 viikkoa + ja 2 viikkoa - tai sitten 6 viikkoo + ja 2-3 viikkoo -. Kannattaa kokeilla mikä sopii itselle parhaiten.

Kiitti vinkeistä! Voiskoha sit toimii et vaikka 3 viikkoo plussalla ja sit viikko miinuksilla. Sit noina plussa päivinä ei vedettäs mitää kauheita kaloreita eli ei yli 500 plussaa missään nimessä. Ite oon huomannu et vaikka vetäs yli 500 plussalla nii lihasta ei tuu sen enempää ku et vetäs 200 plussalla. Tavoite ei ois kuitenkaa vielä oikeestaa pudottaa painoo vaa se et ei ainakaa nousis tämän enempää. Millasilla kalorimäärillä pitäs tollane systeemi sit tehä et sais sen 5kg vaikka pois vuoden loppuun mennessä? Vai kannattasko vaa sittenki vetää nyt kunnon dieetti ja ottaa toi 5 kg suoraa ja sit vaa bulkata uuestaa?

Voit olla melko suurillakin miinuksilla jos vedät vaan lyhyitä dieettijaksoja, meikäläisellä toiminut hyvin.

Mie olen sitä mieltä että kannattaa treenata kokoajan suht hyvässä kunnossa, ei mitään turhia sikabulkkeja tai dieettejä. toi 5pv+ 2pv- on ainakin tuloksella +-0. Oon huomannu parhaaksi tavaksi olla laskematta kaloreita ollenkaan, vaan proteiinin määrän. kroppa kyllä kertoo milloin tarvii enemmän ja milloin syytä himmata sitä mättämistä. Dieetti korkeintaan sillon kun on oikeesti tarvis, turhat miinusjaksot lihasta rakentaessa vaan sotkee kehitystä ja palautumista (jos ei oo oikeesti tarvetta laihdutella.)

Mie olen sitä mieltä että kannattaa treenata kokoajan suht hyvässä kunnossa, ei mitään turhia sikabulkkeja tai dieettejä. toi 5pv+ 2pv- on ainakin tuloksella +-0. Oon huomannu parhaaksi tavaksi olla laskematta kaloreita ollenkaan, vaan proteiinin määrän. kroppa kyllä kertoo milloin tarvii enemmän ja milloin syytä himmata sitä mättämistä. Dieetti korkeintaan sillon kun on oikeesti tarvis, turhat miinusjaksot lihasta rakentaessa vaan sotkee kehitystä ja palautumista (jos ei oo oikeesti tarvetta laihdutella.)
Ite syön vähän samalla periaatteella.

Ok. Pitää kokkeilla tota sit. Tuntuu vaa et jos ei vedetä bulkkeja nii tuleeko sit sitä lihasta. Mulle varmaa viel toimii ku ei oo reenivuosia viel nii paljoo. Dieetti tosiaan kusee yleensä aina. Epäilisin et veän liika miinuksilla. Mut vaikka miten laskis ne kalorit nii tulee sit liikuttua nii paljo eika sit tajuu syödä enempää. Oon aikasemmin tehny joskus sillee et ennen treeniä (1-2h) veän kunnon ruuan ja sit reenin jalkee (1h) alan sit mättämään kunnolla proteiineja ja muutenki plussalla kovasti. Sit lepopäivinä iltapäivästä lähtien veän miinuksilla. Sen on tähän asti jotenki toiminu. Ootteko ite kokeillu samallaista?

Uusimmassa bodylehdessä oli mielenkiintoinen ajatus dieetillä syklittämisestä. Sinällään siinä että 5pv, kun muutenkin työ- ja viikkorutiinit mahdollistaa laadukkaamman syömisen, syö -700kcal, sitten la-su syö ylläpidon verran, jotta kroppa palautuu jne.

Tuossa oli lisätty lo-carb ja hiilaritankkaus. Eli 5pv mennään reilummilla miinuksilla 60p/20hh/20r jakaumalla, sitten lauantai -sunnuntai ylläpitokaloreilla 60%hh ja 2gr proteiinia per kilo.

Mielenkiintoinen sinällään, eli maksimoitaisiin viikolla proteiininsaanti ja "lihasten pysyvyys", mutta la-su palauttaisi jotta voimatasot ja pääkoppa pysyy kasassa.
Koitan soveltaa tuota. En laske jakaumaa, mutta koitan vetää viikolla proteiinipainotteisesti.
Komppaan haukkaria täysin, ja uskottavuutta kommenteille löytyy kun katsoopi kuvia tai kisoja... ;)
Liika kikkailu vie viimeisenkin mielenkiinnon hyvältä harrastukselta, silloin kun kyseessä ei ole "elämäni on kuntosali"-tyypin ihminen..

No nyt on sit ensimmäinen testiviikko takana hieman muunneltuna. Jokaisessa liikkeessä ennätykset!!! Voipi olla sattumaaki, mut ei siitä oo kai haittaakaa sit ollu.

Onkos pakkiksella paljon porukkaa jotka harrastaa kaloreiden syklittelyä? Mulla loppuu dieetti pian ja ajattelin aloittaa aivan uudella systeemillä, pitkäaikaisen bulkkaamisen sijaan. Elikkä 2 viikkoa plussalla ja sitten 2 viikkoaa miinuksella. Tämä idea lähti kun luin "Massaa! Voimaa!" -kirjan ja siinä suositeltiin tälläistä. Kroppa kuulemma hyödyntää ravinnon paljon paremmin syklittelemällä, kuin vetämällä pitkiä bulkkijaksoja.

Onkos pakkiksella paljon porukkaa jotka harrastaa kaloreiden syklittelyä? Mulla loppuu dieetti pian ja ajattelin aloittaa aivan uudella systeemillä, pitkäaikaisen bulkkaamisen sijaan. Elikkä 2 viikkoa plussalla ja sitten 2 viikkoaa miinuksella. Tämä idea lähti kun luin "Massaa! Voimaa!" -kirjan ja siinä suositeltiin tälläistä. Kroppa kuulemma hyödyntää ravinnon paljon paremmin syklittelemällä, kuin vetämällä pitkiä bulkkijaksoja.
Ole ennemmin pitempään plussalla, mutta pienemmillä plussakaloreilla. Esim. 5 viikkoa +300kcal ja sitten 2 viikkoa -500-1000kcal. Saa olla kauemmin bulkilla, kun on maltilliset pluskalorit. Toi kaksi viikkoa on taas sen verran lyhyt aika, ettei siinä pitäis paljon lihasta palaa, vaikka hiukan suuremmat miinukset olisikin.

Ei mitään merkittävää hyötyä. toi menee viikotasol kuiteki sen verra plussalle et et läskejä saa palamaan. kun bulkkaat tee se järkevästi, syö niin maan perkeleesti mutta esim hiilarit ota tummasta makaronista, täysjyväriisistä jne. ja vältät makeiden ruokien ja etenkin pikaruokien syömistä niin ei sitä rasvaakan reiluilla plussakaloreilla kerry hirveetä tahtia. sitten ku dieettaat ni dieettaa kunnolla.

Kausiluontoisuus on tärkeää, ja silloin pyritään vain tiettyyn tavoitteeseen, oli se sitten lihasmassan lisääminen, kiinteytyminen jne.

No joka tapauksessa lähden kokeilemaan tätä systeemiä. 2 vkoa reilulla plussalla, 2 vkoa miinuksella. Dieetti tapahtuu mulla niin, että karsin hiilihydraatit ~40g/pvä. Katotaan miten käy :)

Ei mitään merkittävää hyötyä. toi menee viikotasol kuiteki sen verra plussalle et et läskejä saa palamaan. kun bulkkaat tee se järkevästi, syö niin maan perkeleesti mutta esim hiilarit ota tummasta makaronista, täysjyväriisistä jne. ja vältät makeiden ruokien ja etenkin pikaruokien syömistä niin ei sitä rasvaakan reiluilla plussakaloreilla kerry hirveetä tahtia. sitten ku dieettaat ni dieettaa kunnolla.

Kausiluontoisuus on tärkeää, ja silloin pyritään vain tiettyyn tavoitteeseen, oli se sitten lihasmassan lisääminen, kiinteytyminen jne.
Ei tainnut olla mun kommenttiini vastaus, mutta ihan turhaa ottaa mitään megabulkkeja. Kyllä sitä rasvaa vaan tulee ihan liikaa, jos on reilut plussakalorit. Turhaan ajaa itseään sellaiseen kuntoon, missä tarvitsee pitkän dieetin. Se pitkä dieetti syö kuitenkin lihasta ja on pois lihaksen kasvattamisesta. Eri asia sitten, jos on reilusti ylimääräistä, yms., niin silloin kannattaa pitää aluksi kunnon dieetti. Sitten vasta miettii kalorisyklittelyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom