4kk kestänyt nenän tukkoisuus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En tiedä osataanko täällä neuvoa, mutta minulla on jo 4kk ajan ollut jommassakummassa sieraimessa tukkoisuutta.
Räkää ei valu, eikä poskissa tunnu painetta. Salilla treenatessa, ja muutenkin kovan sykkeen alaisena, molemmat sieraimet aukeavat.
Kävin lääkärissä 1kk sitten ja siellä sanottiin sen johtuvan nasolinin liikakäytöstä, vaikken sitä kovin usein käyttänytkään. Lääkäri antoi 3 viikkoa
kestävän kortisoni nenäsuihke kuurin, mutta se ei auttanut kyllä hetkeäkään.

Onko kellään ollut vastaavanlaisia oireita? Olen menettänyt uskoni julkisen terveydenhuollon henkilökunnan ammattitaitoon, eikä opintotuella
yksityisiä palveluja paljon maksella. Siksi avaudun täällä.

Nyt tulee kyllä niin puun takaa kuin olla ja voi mutta oletko juuri muuttanut (hieman ennen/noihin aikoihin) uuteen kämppään? Jos kämpässä olisi hometta siis.

Meikäläisellä on täysin sama ongelma, aukeaa rasituksessa eli yleensä lenkeillä. Kävin yhdessä vaiheessa korvalääkärillä joka kertoi että toisen sieraimen pitääkin olla tukossa sillä se kerää kosteutta sen tukkoisuuden aikana.

En ole käyttäny viimeseen pariin kuukauteen mitään aineita kun ei nuo kortisonit ja ties mitkä tunnu tekevän yhtään mitään, laittelen ainoastaan seesamiöljyä niin ei ala verta vuotamaan. Jos jollakin olisi lisää infoa niin itsekkin olisin kiinnostunut kuulemaan asiasta lisää.

Kaikki tuollaiset oireet hävisivät kun aloin käyttämään nenänhuuhtelukannua. Pitääkin muuten käväistä huuhtelemassa taas...

Polyyppeja? Mulla on ollut nenä tukossa n. vuoden ja viime viikolla lääkäri vihdoin antoi oireille selityksen. Polyypit ovat ns roikkuvaa ihoa joka todennäköisesti johtuu allergiaperäisestä tulehduksesta. Kannattaa käydä spesialistilääkärillä näyttämässä, yleislääkäri kun lähettää luultavasti sinne joka tapauksessa.

Jeps tällä suunnalla prikulleen sama ongelma. Nenähuuhtelukannua rupesin käyttämään ja se toimii, suosittelen! Joka ilta sillä huuhtelee säännöllisesti niin pitäisi ruveta nenän pelittämään.

Nenänhuuhtelukannu kuulostaisi varteenotettavalta vaihtoehdolta. Taidanpa mennä heti huomenna ostamaan.

Olen asunut samaisessa asunnossa nyt 9 kuukautta ja oireet siis kestäneet n. 4kk. Asuntomme on kylläkin valmistunut vuonna 2004,
joten epäilen ettei hometta ole.

Kiitos vastauksista :worship:

Mulla oli nyt syksyllä täysin sama ongelma. Ilmeni etenkin iltaisin / makuuasennossa. Aamuisin välillä aivan normaali olo ja illalla jompi kumpi sierain aivan tukossa. Alkoi kun mulla oli kova räkätautikierre jonka aikana popsin duactia ja suihkuttelin nasolinia pari viikkoa muutaman kerran päivässä eli aivan liian kauan. Se raiskaa ne nenän limakalvot yllättävän tehokkaasti ja pitkäksi aikaa. Never again.

Apteekista saatu kosteuttava A-vita nenäsuihke auttoi jonkun verran, mutta enimmäkseen ajan kuluessa oireet loppuivat. Nenäkannua kokeilin kanssa mutta sain sillä vaan uuden flunssan aikaiseksi. Monet kylläkin kehuvat sitä, joten kokeilisin ehdottomasti.

Taannoin 11-kesäisenä mursin nenäni joten omat sieraimet ovat oireilleet siitä asti. Milloin on vasen tukossa ja milloin oikea. Sarvikuonolla suolaveden kanssa huuhtelu on auttanut silloin kun tukkoisuutta on.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulle on jäänyt jatkuva nenäntukkoisuus päälle kun peruskoulussa rakennuksessa oli homeongelmaa yms. Molemmat hieman tukossa, kuitenkin ilma kulkee kummassakin sieraimessa. Kannua itsekin suosittelen, auttoi pahimpien tukkoisuusjaksojen yli. Nenäsuihkeet myös ihan hyviä, tehokkaimmat vaan tuppasivat kuivattamaan limakalvoja.

Joo sama homma mulla, tuntuu et viime kevät ja nyt tää syksy ollu koko ajan vähän tukkonen olo ja varsinkin aamulla saa räkiä vähän limaa ja niistää parikertaa päivässä. Mulla kanssa just toinen sierain tukkonen ja reenatessa avautuu... Alkusyksystä oli tulevinaan kunnon flunssa, mut se sit meni ohi pienellä lämmöllä ja niistämisellä. Lääkäri määräs antibiootit poskionteloihin, mut ilmeisen turha oli se kuuri vetää kun mitään jäätävää apua ei siitä ollu. Laittaa vaan ihmettelee et onko kenties pölyallergiaa vai muuten vaan huonoa huone ilmaa. Nenä kannua käyttäny, ei se nyt avaa kunnolla mut desinfioi ainakin, suosittelen myös. Muuten kyllä kans terveenä ollu.
Muilta ku kyselly nii monella kans "aina" toinen sierain tukos.

Latest posts

Back
Ylös Bottom