40 jaardin / lyhyen sprintin treeniohjelma palloilijalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Larri
  • Aloitettu Aloitettu
Pelaan jenkkifutista, ja nyt olisi tarvetta aivan perustreenille. Eriliaisia ohjelmiahan löytyy netistä pilvin pimein, mutta useimmat keskittyvät varsinaiseen pikajuoksuun (itsellä kun ei riitä aika neljään juoksutreeniin viikossa).

Eli lähtökohdat olisivat seuraavat:

-Syksyllä noin 5kk jakso ilman lajitreenejä

-mahdollisuus noin kahteen ratatreeniin viikossa

-puntti- ja kuntopalloharjoitteet on jo suunniteltuna, eli pelkkä ratatreeni haussa

-lajin luonteesta johtuen tavoitteena saada lähtönopeutta ja maksiminopeutta, ei niinkään mitään 100m vauhtikestävyyttä.

-lähtötaso ei ole kummoinen nopeuden suhteen, joten kovin hifi-ohjelmaa tuskin tarvitaan kehityksen takaamiseksi

Eli nyt tarvitaan aivan perusperustreeni, jota voi huoletta tuon 5kk paukuttaa. Kausihan alkaa vasta sitten pari kk kyseisen ajanjakson jälkeen, eli mitään "kisoja edeltävää herkistelyä" ei tarvita, vaan raakaa nopeutta ja räjähtävää lähtöä :)

En halua kuulostaa liian vaativalta, mutta mitään "vanhan kansan treenivinkkejä" luokkaa "no otat vähän lyhyitä ja sit vähän pitempiä vetoja" en tarvitse :) vaan jos joku (esim Pertti 123 tai jarska), jolla pikajuoksuun treenitaustaa löytyy, voisi muotoilla jonkun karkean ohjelman olisin erittäin kiitollinen :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itekki olen palloiluja harjoitellut ja vedän aika kovia aikoja sukkula-juoksussa.

Itse olen ainaki aika perusjutuilla saanu räjähtävyyttä ja nopeutta paranemaan.

Aitoja hyppinyt, eri korokkeille hypyt tasajalkaa, yhdellä jalalla, portsovilaisia, syväkyykkyjä eteen, loikat.. näitähän on :)

Sitte yks ohjelma jolla sai pomppua parannettua oli "air alert III", löytyy http://www.scribd.com/doc/10094/AIR-ALERT-III

Varmaan ihan ok ohjelma, mutta ei sovi ainakaan minulle tuossa kyseisessä kokoonpanossa. Penikat ei kestäny sitä pomppimisen määrää :s Mutta tuolla on niitä eri liikkeitä, mitkä on mulla ianaki toiminu :)

Varmaan ihan ok ohjelma, mutta ei sovi ainakaan minulle tuossa kyseisessä kokoonpanossa.

Tämä on juuri ongelmana yleisten ohjelmien kanssa ;) sen takia pyytäisinkin konkarin räätälöityä ohjelmaa.

Ei oo tullu päivitetty profiilia hetkeen, nykyään paino on noin 103-105.

Millanen luuviulu sitä oikein pitää olla jos ei 192/92 kaveri voi kyseistä ohjelmaa tehdä?

En ota sen kummemin kantaa, mutta oon joskus noita air-alertteja kokeillu ja kyllä siinä aika kovalla rasituksella jalat on, varsinkin niissä loppupään treeneissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom