300-400e kamera lahjaksi... mikä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kooma
  • Aloitettu Aloitettu
Tuon hintaluokan kameraa olisin ostamassa lahjaksi henkilölle joka on erittäin kiinnostunut aloittamaan valokuvauksen mutta en ole varma kannattaako kyseiselle henkilölle ostaa arvokkaampaa digijärkkäriä... vielä. Eli hakusessa olisi semmoinen kunnollinen kamera jolla saisi vähän kokeiltua miltä se valokuvaus tuntuu ja jos harrastus ei otakaan tuulta purjeiden alle niin kamera voisi jäädä perheen ykköskameraksi loma- yms. kuvien ottamista varten.

Eli en hae siis mitään pikku pokkarikameraa vaan semmoista järkkärin näköistä vempelettä jolla voi kuvailla jo aika hyvin, mutta hintaluokka suhteessa halvahko eli 300-400e saisi vekotin maksaa. Toki pieni koko on plussaa, mutta ainakin itse luulisin että liian pienellä kameralla jo itse kuvaaminen menee aika hankalaksi...?

Ehdotuksia merkistä ja mallista otetaan kiireellä vastaan... joulu taitaakin olla jo nurkan takana :) Nimim. Ei mitään hajua noista kameroista...

EDIT: Tuttava suositteli tällaista: Olympus Camedia SP-550 Ultra Zoom. Onko OK?

Mä pohdiskelin saman hintaluokan vehkeitä ihan vasta täällä. Tuotakin kameraa mietin kauan, mutta lopulta päädyin panasonicin TZ3. Toihan on vielä ns. pokkarikamera päällepäin, mutta tekee kyllä hyvää jälkeä. Mm. EISA:n vuoden tuote palkinnon saanut tänä vuonna. Niin ja kannattaa tutustua sivustoon www.dpreview.com, tuolla on kattavat arvostelut noista kameroista. Tällä hetkellä näyttäs olevan alhaalla mutta toimi ainakin päivällä, joten eiköhän se pian ole taas ylhäällä.

Panasonicin "super zoomeista" ainakin olen kuullut hyvää ja itsekin aiemmin sellaisen omistin. Kyllähän sillä alkuun pääsee vähän mutta ärsyttää se miten paljon kamera rajoittaa sitä kuvaamista. Aika hyvissä olosuhteissa pitäisi aina päästä kuvaamaan. Eniten hyvässä valossa kuvatuissa kuvissa häiritsi tuo kromaattinen aberraatio (purppurareunaisuus).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom