Rinkku
epäihminen, antihomo
- Ikä
- 52
Aloitin kaksi vuotta sitten lenkkeilemään. Olin silloin 30. Toukokuussa meni eka puolimaraton 1.43. Ikinä en ole juossut alle kilometriä. Ikinä en ole juossut päkiällä. Ikinä en ole juossut piikkareilla.
No, kesäkuun ekalla viikolla vedettiin kaverin innoittamana seuraava treeni. (Kaverilla on lapsuudesta asti pohjat "pikajuoksusta" (lähinnä 200-1500), piikkareista, maratoneista ja koko elämän jatkunut treeni. Hän on minua vanhempi, ja suhteemme on ns. "valmennuksellinen". On itte ollut sm-tasoa)
Treeni:
20 minuuttia lämmittelylenkki
radalle, piikkarit ekaa kertaa jalkaan ja:
3 x 200 täysiä piikkareilla, luonnollisesti päkiäjuoksua
1 x 1000 täysiä piikkareilla
20 minuuttia kevyt loppulenkki
Akilleen ja kantapään kiinnityskohta on VIELÄKIN arka. Treenin jälkeen infernaalista kipua nilkoissa jatkui monta päivää. Epäilen, että siellä on jotain "mikrorepeämiä". Oma tuntemus on, että ne kyllä paranevat entiselleen.
Kaverini totesi, että "Onpa sinulla herkkä elimistö".
Haluaisin kuulla, mikä on totuus. Ovatko nilkkani geneettisesti heikot? Onko tämä normaalia? Onko tämä ok tapa aloittaa päkiä/piikkari/pikajuoksutreenit?
No, kesäkuun ekalla viikolla vedettiin kaverin innoittamana seuraava treeni. (Kaverilla on lapsuudesta asti pohjat "pikajuoksusta" (lähinnä 200-1500), piikkareista, maratoneista ja koko elämän jatkunut treeni. Hän on minua vanhempi, ja suhteemme on ns. "valmennuksellinen". On itte ollut sm-tasoa)
Treeni:
20 minuuttia lämmittelylenkki
radalle, piikkarit ekaa kertaa jalkaan ja:
3 x 200 täysiä piikkareilla, luonnollisesti päkiäjuoksua
1 x 1000 täysiä piikkareilla
20 minuuttia kevyt loppulenkki
Akilleen ja kantapään kiinnityskohta on VIELÄKIN arka. Treenin jälkeen infernaalista kipua nilkoissa jatkui monta päivää. Epäilen, että siellä on jotain "mikrorepeämiä". Oma tuntemus on, että ne kyllä paranevat entiselleen.
Kaverini totesi, että "Onpa sinulla herkkä elimistö".
Haluaisin kuulla, mikä on totuus. Ovatko nilkkani geneettisesti heikot? Onko tämä normaalia? Onko tämä ok tapa aloittaa päkiä/piikkari/pikajuoksutreenit?