1g proteiinia tuotteessa X maksaa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strike
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
44
Nämä hinnat Jyväskylän jostain hieman suuremmasta puljusta siis, eli vaihtelua varmasti paikkakunnittain.

Ja listahan ei siis todellakaan täydellinen, joten jospas lisäisitte siihen mielestänne halpoja ja hyviä proteiinin lähteitä.

valion maitorahka (250g 0.89e 11% prot.) 3.2senttiä / prot. gram.
raejuusto (200g 0.95e 16%) 3senttiä / prot gram.
kalkkuna (450g 3.8e 28% prot.) 3senttiä / prot. gram.
kananmunat ilman keltuaisia 12kpl (460g 1.4e 10% prot.) 3senttiä / prot. gram.
jauheliha (1000g 5e 19% prot.) 2.6senttiä / prot. gram.
kananmunat 12kp (700g 1.4e 11% prot.) 2senttiä / prot. gram.
perushera (1000g 14e 78% prot.) 1.8senttiä / prot. gram.
rasvaton maito (1.5l 0.88e 3.3% prot.) 1.75senttiä / prot. gram.
ehrmannin maitorahka (250g 0.42e 10% prot.) 1.7senttiä / prot. gram.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jep, pk-seudulla kaikki mainitsemasi tuotteet snadisti kalliimpia. :mad2: mutta toi ehrmannin maitorahka on mun valinta, hinta 49c.

Olen tehnyt samankaltaista taulukkoa mutta kohteena proteiiniJAUHOJEN hinnat.

Muutama esimerkki:

Hera-XR 1,5c/g
Evolution Immediate Action 9,1c/g

Hera-XR on siis halvempaa kuin mikään ruuista saatava proteiini. Siinä tosin on reippaahkosti laktoosia ja rasvaakin enemmän kuin monessa 'ruuassa'. Sitä kuitenkin syön, juuri budjettisyistä.

aina sama juttu, tonnikala unohdetaan.

Rainbow tonnikala, 27g/100g proteiinia, purkissa 140g itse tonnikalaa, purkin hinta 55 senttiä alepassa.

37,8 grammaa proteiinia 55 sentillä, eli 1,45 senttiä / prot.gramma.

Tonnikala on siis halvempaa kuin lisäravinneproteiinit.

Vertauksena juuri ostamani 4 kilon satsi Wrangen 81%.sta heraa. Eli hinta 51€ (tarjous), kilohinta siis 12,75€, josta 810g proteiinia, proteeinigramman hinta siis: 1,57c.

tonnikala rainbow (tavaraa 140g 1.10e 23% prot.) 3.4senttiä / prot. gram.

=)

jollekin kolumbo/euroshopperille sitten puolestaan:
jämätonnikala (tavaraa 140g 0.4e 23% prot.) 1.25senttiä / prot. gram.

niissä on erityisen nameja ne inhat luunpätkät ja mustat kökönpalaset jota sielä lillluu :hmmm:

ainiin, iteasiassa keksin tän threadin ihan siitä kun rupesin miettimään josko alkais joka aamu keittämään 10 kananmunaa ja söis niitä päivän mittaan muutaman kerralla - ilman keltuaisia. Eli ei tulis kauhean kalliiks proteiinigramma ja munaproteinihan on elimistön parhaiten käytettävissä oleva protsku, mutta toisaalta se on ravinnon tuhlausta heittää keltuaiset mäkehen :-/ ois edes kanoja joille syöttää ne. (uusiutuva luonnonvara hehee)

Originally posted by strike

Hei kerrotko mitä heraa oot tässä laskelmassa käyttäny? Kun nykyisin ainakin kaikki pussit mitä minä olen nähny on ollu 900g.

Originally posted by strike
jollekin kolumbo/euroshopperille sitten puolestaan:
jämätonnikala (tavaraa 140g 0.4e 23% prot.) 1.25senttiä / prot. gram.

niissä on erityisen nameja ne inhat luunpätkät ja mustat kökönpalaset jota sielä lillluu :hmmm:
Ite oon vetänyt euroshopper tonnikalaa iltapalaks varmaan vuoden verran
n. purkki/päivä keskiarvolla ja täytyy sanoo, et niitä luunpätkiä/kökönpalasia en oo kyl
vielä onnistunu löytään... ehkä pitäis kattoo tarkemmin!
:lol2:

5kg Fastin Protein 95:sta Vip-alennuksilla on 85,12€ ja tuossa pussissa on 4615g protskua (92,3% kuivapainosta), jolloin gramman hinnaksi tulee 1,84centtiä.
Suht edullista ja mielestäni laadukasta protskua.
Mutta pitäisiköhän sittenkin seuraavaksi tilata Wrangelta superhyperturbo puristeita 1kg hintaan 100€? :D

Originally posted by Fat22

Hera-XR on siis halvempaa kuin mikään ruuista saatava proteiini. Siinä tosin on reippaahkosti laktoosia ja rasvaakin enemmän kuin monessa 'ruuassa'. Sitä kuitenkin syön, juuri budjettisyistä.

Myöskin Hera XR:n käyttäjänä pitää todeta, että on siinä silti vähemmän rasvaa (4,5 %) kuin esimerkiksi Fastin 85:ssa (7,2 %).

Originally posted by maukka
Ite oon vetänyt euroshopper tonnikalaa iltapalaks varmaan vuoden verran
n. purkki/päivä keskiarvolla ja täytyy sanoo, et niitä luunpätkiä/kökönpalasia en oo kyl
vielä onnistunu löytään... ehkä pitäis kattoo tarkemmin!
:lol2:

Euroshopper ilmoittaa purkissa, että paino (olikohan 180 g), josta tonnikalaa 140 g. Kun siitä puristaa vedet pois, jää itse tunaa alle 100 g. Kuluttajien huijausta...

En oo kaupassa tota Ehrmannin rahkaa täällä espoossa nähnyt mutta täytyy ehkä kattoa vaan vähän tarkemmin =)
Mitäs tonnikalaa suosittelette? Abba on hyvää mutta hiukan kallista (2€/prk muistaakseni). Ja niitä luunpalasia oon joskus kanssa löytänyt (en muista mistä tonnikalasta) joten onko suosituksia vai ostanko purkin jokaista ja vertailen?
Ja tonnikala öljyssä on kyllä parempaa kuin vedessä mutta ehkei niin terveellistä vaikka rasva onkin ns. hyvää rasvaa.
Täytyy söörtsillä etsiä noita reseptejä mutta jos joku haluaa floodata tämän threadin vinkeillä mitä tonnikalasta, rahkasta sun muista vois väsätä ettei aina olis samaa tavaraa, niin sopii mulle :D

Vertailuja ei voi tietenkään tehdä näin yksioikoisesti, kuten edellä on esitetty. Kuten muistamme, imeytyminen elimmistöömme on eri aineilla erilaista. Proteiinijauhoilla, erityisesti isoloiduilla, imeytyminen elimmistöön on huomattavasti tehokkaampaa, kuin esimerkiksi tavallisella ruualla. Näin ollen pelkkien proteiinimäärien vertaaminen hintaan ei tuo esille parasta proteiinia hinta/laatu suhteeltaan. Jostain luin enemmänkin BV:stä (biological value), mutta ei nyt heti searchilla osunut tänne... oliko se keskustelu täällä?

Siis saako ihan tavallisista kaupoista Jotain tollasta?? Siis miltä toi maistuu ja miten sitä pitäis syödä?? Millanen koostumus. rupes kiinnostus heräämään.

Originally posted by LSA_Vinnie
Vertailuja ei voi tietenkään tehdä näin yksioikoisesti, kuten edellä on esitetty. Kuten muistamme, imeytyminen elimmistöömme on eri aineilla erilaista. Proteiinijauhoilla, erityisesti isoloiduilla, imeytyminen elimmistöön on huomattavasti tehokkaampaa, kuin esimerkiksi tavallisella ruualla. Näin ollen pelkkien proteiinimäärien vertaaminen hintaan ei tuo esille parasta proteiinia hinta/laatu suhteeltaan. Jostain luin enemmänkin BV:stä (biological value), mutta ei nyt heti searchilla osunut tänne... oliko se keskustelu täällä?

siis hetkonen. Jos nyt unohdetaan imeytymiseen vaikuttavat muut asiat kuten mitä kaikkea syö kerralla (kuidut & rasvat hidastaa), niin jäljelle jää tietenkin se kuinka hyvin elimistö mitäkin "proteiinia" käyttää hyväkseen. Esim kananmunilla taisi se hyötysuhde olla kaikista kovin!

Onko muka näin, että proteiinijauhoilla olisi _HUOMATTAVASTI_ vaikkapa nyt kananmunien valkuaiseen verrattuna parempi hyötysuhde?

Ja sitten se asia tietenkin vielä - että hyötysuhteeseenhan ei kyllä vaikuta se kuinka nopeasti mikäkin imeytyy. Eli näin suoranaisesti ei voi ajatella että pilkotun heran hyötysuhde olisi *elvetin hyvä :)

koitampa etiskellä sitä taulukkoa jossa oli lueteltu paljolti eri prot. lähteitä järjestyksessä.

ps.
whey3 (900g 25e ~80%) 2.9senttiä / prot. gram. :)

Originally posted by astro
En oo kaupassa tota Ehrmannin rahkaa täällä espoossa nähnyt....
....Täytyy söörtsillä etsiä noita reseptejä mutta jos joku haluaa floodata tämän threadin vinkeillä mitä tonnikalasta, rahkasta sun muista vois väsätä ettei aina olis samaa tavaraa, niin sopii mulle :D
No tuota ehrmann'ia löytyy prismasta.
Itse jos herään keskellä yötä niin tonnikalamunakas on aika perinteinen. Eli 3-4 kananmunaa ja purkkitonnikalaa perään. Aikas hutjuttelet siinä pannulla ja pistelet nassuun sen. Pitäs olla protskut suht kohillaan siinä. En oo jaksanu laskee arvoja tuosta.

perhana, miksei täällä ole edes nuo euroshopperin tonnikalat kovin halpoja, maksavat 80centtiä purkki, siis paloina...
Olisin kyllä ikionnellinen jos mitään tonnikalaa sais tuohon 55c purkkihintaan, ja eikös se rainbowi ole vielä muka laadukkaampaa kuin esim. eurosopperi

Ai toi hera olikin 14€/kilo. No mä katoin jotain ihan muuta. Jotku vetäsee illalla kananmunat, jotkut tonnikalat mut jos hinta/laatusuhdetta tavoitellaan, niin mikään ei voita tätä:

Itse kietaisen illalla 150g kaurahiutaleita sekoitettuna 3dl:aan maitoa. Sekoitus vaan ja eikun kietaisemaan. 3dl:ssa maitoa on 10g proteiiniä (3.3g/100g) ja 150g:ssa kaurahiutaleita 21g (14g/100g, ainakin elovenassa!). Eli 30gramman protskulataus vedettynä jossain alle 5 minuutissa, ja tällänen sekoitus joka ilta, niin en tajuu et kuka vetelee enää jotain protskujuomia sen jälkeen ku tota on testaillut. Makukin on oikeesti hyvä!! mukaan vaikka sokeria tai jotain. Jos päiväs tulee normaalisti vedettyä jotain 120g protskua niin tää nostaa arvon 150g:aan joka mun tapauksessa onkin jo yli 2g/painokiloa kohden. Ja kaurahiutaleiden proteiinigramman hinta on varmaan jossain 0.5 c/g luokkaa. maidonkin alle c/g. Ja jos joku väittää että lisäravinneproteiinien laatu / imeytyvyys ois jotenkin parempi niin voi mennä vetään ittensä jojoon. Tämä väite on täysin perätön.

Eli resepti oli:

-150g kaurahiutaleita (elovenaa!!, ei mitään pikakaurahiutaleita!)
-3dl maitoa

Sekoitus vaan ja sit juomaan. Tai itse kyllä ainakin lusikoin tota. Sen verran paksuu, lusikoimalla se menee kuitenkin nopeesti, sillä toi koko annos mahtuu reiluun puoleen litraan. Kokeilkaa! ette pety!

Suositut

Back
Ylös Bottom