SUPERCARB 1kg -40%

1dMKII käytettynä ja siirtyminen Nikonista Canoniin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tape80
  • Aloitettu Aloitettu
Olen nyt ampunut d80:ni tiensä päätökseen, ja haluan täyden kennon hyödyn. Aiemmin ajattelin etten halua Canonia, mutta testailin 5dMKII:hta ja huomasin että se sopi ihan hyvin käteeni, toisin kuin ne pienemmät järkät.

Nyt koska joka tapauksessa minä olen vaihtamassa kameraa, onko mitään järkeä vaihtaa merkkiä? Haluan laadukkaan kameran, mutta tällä hetkellä rahaa ei ole niin kauheasti laittaa esim d3:seen.

Miten tuo MkII nyt pelittää tänä päivänä vaikka kamerassa hieman ikää onkin tullut? mitäs mieltä esim. Mike on kamerastaan? Kannattaako hankkia enää halvalla tuota, vai pitäisikö miettiä esim 5DMkII:hta?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
1D mkII on 1.3 croppikenno. 1DS mkII on FF. Ja siis mulla on DS. Jos nyt pitäisi ostaa, niin ehdottomasti 5D mkII hands down. Ykkössarja toki kestää pro-käyttöä, eli ei tartte niin pillun päälle pitää, siitä olen mielissäni, mutta muuten taitaa teknisesti olla vitonen jo parempi.

Kiitokset komentista, tässä pähkäitlyäni taidan alkaa kallistua tuohon 5D mkII:seen. nyt vielä rahat jostain...

Nikonilta kyllä löytyy laatukameroita muitakin kun d3 ,)

Jos FF-pelin haluaa niin esmes D700. D3:sessa on mm. nämä asiat mitä D700:sessa ei ole... kaksi muistikorttipaikkaa, 100% etsin, mahdollisuus äänitallenteisiin, iso paino ja koko. D700:sesta löytyy myös sitten uutena featurena myös kennonpuhdistus... ja pienempi koko, jota voi kasvattaa akkukahvalla.

Muutenhan kamerat on lähes samat... mitä nyt 1 kuva per seköndi eroa kun d700 on varustettu akkukahvalla. Eli molemmissa on sama 51 pisteinen todella hyvä automaattitarkennus, samat valonmittaukset, sama kenno, täysin sama kuvanlaatu jne jne. Molemmat omistaneena voin sanoa että näistä kahdesta osta d700... itselleni ainakaan nuo parit muistikorttipaikat jne ei ole sen hinnan arvoisia mitä tuo väliraha on. Mulle ei tartte välttämättä olla proo.

Merkinvaihto kannattaa jos sillä oikeasti saavuttaa jotain mitä oikeasti tarvitsee ja nykyisellä merkillä ei sitä ole tarjota. Itse vaihdoin aikoinaan Canonista Nikoniin.

Jos välttämättä haluat paljon pikseleitä halvalla FF-koossa niin 5d2, jos taas pro-tason tarkennuksen, sääsuojaukset, nopean sarjatulen ja 12 megapikseliä riittää, niin d700. Mielestäni d700 on monipuolisempi kamera ja soveltuu useampaan hommaan, mutta molemmilla toki saa kuvia.

Kannattaa toki myös katsella hieman mitä objektiivejä tarvitsee ja mitä eri valmistajilla on tarjota... tietysti kannattaa myös katsoa omaan reppuun että mitä laseja siellä jo on.

Damn, itseasiassa illalla itseäni tutkiskellessa aloin pyöritellä tuota D700:sta mielessä ja rupesin tekemään mietintöjä. Aloin jopa pikkuhiljaa kallistumaan siihen, Ääntä ja videota kun en tarvitse. Aloin jopa harkitsemaan etten myy d80:stä, vaan pidän sen vararunkona, kun siihen pari peruslinssiä jo on.

Tammihelmikuussa pitää käydä kaupoilla, siihen asti voin odotella...

Onkohan D700s mallia tulossa piakkoin, ja miten se vaikuttaa normaalin version hintaan? En tosiaan tarvitse sitä videota, mutta jos hinta laskee normaalissa, kannattaa ehkä hieman odottaa. Miten D300:sen kanssa kävi kun s-malli tuli?

Ainahan noita huhuja riittää... Paha kuitenkaan sanoa milloin tulee sitten loppupeleissä.

D300:sen S-päivitys oli jotakuinkin video-päivitys. Tässäpä etusivulla lista -> http://www.dpreview.com/reviews/nikond300s/
D300 sai jossain firmispäivityksessä myös af-päivityksen, mutta luontokuvaajat maailmalta raportoivat että s-mallissa olisi vieläkin af:ää parannettu ja että tällä hetkellä oltaisiin d3/d700 tasolla sen suhteen.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Onkohan D700s mallia tulossa piakkoin, ja miten se vaikuttaa normaalin version hintaan? En tosiaan tarvitse sitä videota, mutta jos hinta laskee normaalissa, kannattaa ehkä hieman odottaa. Miten D300:sen kanssa kävi kun s-malli tuli?

Jos hintaa tarkoitat, niin D300 taisi kadota kaupoista ilman kummempia alennusmyyntejä ja D300s on nyt pari sataa kalliimpi kuin D300 viime vuoden syksyllä. D300:n parhaat alet taisivat olla viime keväänä, eli aika hyvin ennen uuden mallin julkistamista.

Mutta onko D700s tulossa? Jaa-a. D3:nkin parannettu versio D3s tuli ihan äskettäin, joten saattaa olla että vastaava muutos on odotettavissa sopivan viiveen jälkeen. Ehkä keväällä, maalis-toukokuussa? Kannattaako odottaa? Jos D700s:ään tulee sama kenno kuin D3s:ssä nyt, niin IMO kannattaa. Jos muutos on samaa luokkaa kuin D300->D300s, niin meh. Loistokapine se on silloinkin, mutta D700 kelpaisi ihan yhtä hyvin.

Onneksi meikäläisellä on nyt matti pankkitilillä, niin että on pakko odottaa ja katsoa. :D

Aargh, hämmennetään nyt hetki vielä tätä soppaa...

Nyt olen ajautunut pikkuhiljaa sellaiseen ratkaisuun, että hankkisin kuun vaihteessa käytetyn 1D mkIIn:n ja sihen jonkin perus obiskan. Sitten hankin myöhemmin kesällä yhden isomman työkeikan jälkeen 5DmkII:sen FF-rungoksi. Näin minulla olisi kaksi kameraa erilaisiin tilanteisiin. Kuvaukseni ovat myös eri tyyppisiä, lehtikuvia tms, mutta myös mallikuvia jne. Laajalla skaalalla, ja se tarkoittaa että molempien runkojen hyötyjä tulisi myös hyödynnettyä.

Eikös noihin mene samat objektiivit? eli vaikka kaksi runkoa minulla olisikin, pystyisin käyttämään niissä molemmissa samoja objektiiveja, jolloin kamat menisivät hyvin yhteen isoon reppuun, ja niillä voisi tehdä kuvauksia valikoiden vahvuuksien mukaan.

Miltäs tällainen pyörittely kuulostaa?

P.s millaisia kokemuksia on ihmisillä studiosta tuolla 1DmkIIn:llä?

Latest posts

Back
Ylös Bottom