1D-sarjan AFn epätarkkuus ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TLP
  • Aloitettu Aloitettu

TLP

Kokeilin piruuttani sarjaa koiraan sen mitä mkIII:sta lähti. Optiikana 70-200 2.8 L IS ja 200mm f3.2 valotusaika 1/500 kieppeillä ISO1250, 10fps, joten siitäkin voi miettiä vauhtia. Tarkennuspiste se pystykahvan ylempi reunapiste keskellä ja suurin ongelma olikin seurata koiraa oikeassa kohtaa pistettä pitäen. Kuvat on muuten sitten croppaamattomia otoksia, ilman sen kummempia kikkailuja.

Lightroomissa perussäädöt, kaikille samat, pieni USM CS3:ssa ja pienennys automaatilla. Mallina toimi kaverin pitkäkarvainen Saksanseisoja.

5P2T1138.jpg

5P2T1139.jpg

5P2T1140.jpg

5P2T1141.jpg

5P2T1142.jpg

5P2T1143.jpg

5P2T1144.jpg

5P2T1145.jpg

5P2T1146.jpg

5P2T1147.jpg

5P2T1148.jpg

5P2T1149.jpg

5P2T1150.jpg

5P2T1151.jpg

Ei ainakaan tuntunut kovin epäluotettalta... pitää kai mkIIN vaihtaa ennen todellisen kuvauskauden alkua :D

Mä jo säikähdin että olet hommannut jo uuden markun.:D Hyvinhän tuo näkyy pysyvän ku ei oo niitä hitaimpia tuo kohdekkaan.:hyvä:
Mä tyydyn kuvailemaan vanhalla markulla eli pelkällä kakkosella. Aika vähäiseks on muutenkin mennyt kuvailut.:(

Mä jo säikähdin että olet hommannut jo uuden markun.:D Hyvinhän tuo näkyy pysyvän ku ei oo niitä hitaimpia tuo kohdekkaan.:hyvä:
Mä tyydyn kuvailemaan vanhalla markulla eli pelkällä kakkosella. Aika vähäiseks on muutenkin mennyt kuvailut.:(

Juu en ostanut toistaiseksi. Voipi olla, että vaihdankin tässä vielä kesän aikana. Pitää katsoa miten on kuvauspuolelta tuloja, niin voi harkita lisää menoja. Nyt tuo MacBook Pro imaisee leijonanosan ansioista ja voi joutua omalta tililtä siirtää pa-firmalle rahaa :D

Herkillä ISO-arvoilla toi on kyllä manioo jälkeä, Nikonin D3 taitaa olla lähin mikä sen hakkaa siinä hommissa eikä kovin kauheasti kai sekään. Harmi, että tohon vaihto tulis maksamaan mansikoita, joten se ei liene mahdollista vielä aikoihin.

Ps. niin... 14 kuvaa 10fps nopeudella tekee vajaa 1½s minkä aikana nämä kuvat on otettu ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom