14 vuotiaan alaselkävaivat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkk^
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen 14 vuotias poika, harrastan jääkiekkoa. Nyt 2 kuukauden verran ollut alaselkä erittäin kipeä, huononee kokoajan. Alaselkään koskee eniten rappuhyppelyissä ja kyykyissä. Luistelussakin selkään sattuu hieman. Kipukohtana on , miten sen nyt sanoisi, alaselän "mollukat". :D Eli alaselässä on hieman bersiin yläpuolella semmoiset pienet kovat kohoumat, melkein kuin kivikovat nännit. Ne ovat kipeät.

Eli, mikä voisi olla syynä selän kipeytymiselle ja miten saan sen loppumaan?
Ja pitääkö olla huolissaan, koska olen näin nuori?
Olen aloittamassa lähiaikoina punttisalilla käynnin, joten olisi kiva saada selkä kuntoon, ennenkuin rupean "bodaamaan" :)

Suosittelen menemään lääkäriin. Selkävaivat jos pahenee niistä voi olla pitkäksikin aikaa haittaa.

Olen 14 vuotias poika, harrastan jääkiekkoa. Nyt 2 kuukauden verran ollut alaselkä erittäin kipeä, huononee kokoajan. Alaselkään koskee eniten rappuhyppelyissä ja kyykyissä. Luistelussakin selkään sattuu hieman. Kipukohtana on , miten sen nyt sanoisi, alaselän "mollukat". :D Eli alaselässä on hieman bersiin yläpuolella semmoiset pienet kovat kohoumat, melkein kuin kivikovat nännit. Ne ovat kipeät.

Eli, mikä voisi olla syynä selän kipeytymiselle ja miten saan sen loppumaan?
Huono ryhti tai selänpyöristyminen
Ja pitääkö olla huolissaan, koska olen näin nuori?
Ei
Olen aloittamassa lähiaikoina punttisalilla käynnin, joten olisi kiva saada selkä kuntoon, ennenkuin rupean "bodaamaan" :)
Aamen. :D

Todellakin kannattaa olla huolissaan? Vituttaa loppuelämän jos onnistuu jotain kunnon damagea sinne tekemään. Lääkäriin meno ainoa fiksu vaihtoehto tuossa vaiheessa, netin välityksellä ei kukaan sulle ns. varmasti oikeita neuvoja osaa antaa.

Joku osaava fysioterapeutti varmaan auttaa 10x enemmän kuin elämäänsä kyllästynyt tk-lääkäri. Jos paikkakunnalla löytyy joku sm-sarjatasolla pelaava joukkue, kiekkoa, futista, salibandya niin etsi sen porukan fysioterapeutin nimi ja kato jos se pitää omaa vastaanottoa jossain. Maksaa sen 40-60e mutta auttaa senkin edestä.

Ïmo, huolissaan oleminen nyt ei ainakaan auta. Tulee vaan stressiä yms.
Mene lääkäriin/magneettiin ja selvitä onko selässä oikeasti vikaa, ja kun syy on selvillä, lopeta hölmöily.
Jos selkä ärtyy/ on ärtynyt pitemmäksi aikaa, vain omien tapojen muutto auttaa.

Aa, oolrait.

minun selkä alkoi kipuilla 9v. Olin jääkiekonmaalivahtina. Olin tretjakin (helvetin)kiekkokoulussa 10v ja jo silloin 10v minut opetettiin koviin peleihin. 11-12 v pelasin 4divisioonan mies porukassa maalissa. ei pelottanut silloin. Mitä kovempi laukaus sitä parempi! EN KEHU! En laskisi omaa lastani sinne kun tiedän mitä nää pelit on. En kadu tippaakaan sitä aikaa kun sai sanoa, että olin ainoa 12 ikkäinen maalivahti aikais sarjassa! mutta ei se ole sen arvoista häpeän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
niin ja minulta muutama vuosi sitten leikattiin selästä tyrä! perkeleen paha tyrä! en päässyt kävelemään kunnolla 16v. OLin halvaantua lääkärit vain että liikunnalla lähtee! mutta minä tiesin että ei enää ole paluuta entiseen! en enää 27 ikäisenä kulje niin kuin muut ja olen 100% varma että kaikki johtuu siitä että en päässyt silloin nuorenpana magneettikuvauksiin! Mutta sen voin sanoa että vaikka se jääkiekko oli koko elämä, niin ei enää,,

kyseessä saattaa hyvin olla rasitusmurtuma/välilevyjen pullistuksia, itse olen kiertänyt lääkäreitä ja fysioita lähes identtisiä vaivoja valittelemassa. VARO tekemästä kaikkea joka sattuu, kipu ei ole parantumisen kannalta koskaan hyvä merkki!! venyttele kunnolla: alaselän lisäksi krampissa ovat tyypillisesti jalat, erityisesti takareidet. venyttely kramppaaviin paikkoihin niin usein kuin pystyt (hyvä tehdä useasti päivässä). syvät vatsat ja selkälihakset kuntoon matolla vaikkapa jumppapalloa käyttäen. kärsivällisyyttä tarvitaan sillä hyvästä kuntoutuksesta huolimatta parantuminen saattaa viedä vuoden päivät. Ammattilaisen luona käynti on tärkeää, jotta saat ohjeet juuri SINUN vaivaasi. pikaista parantumista!

Kuulehan pikkupoika. Asia on nyt sillätavalla, että pyydät mamma kultaa ostamaan mobilaattia ja sitten hierot sitä sinne selkään niin johan paranee vaiva kuin vaiva.

Itselläni on myös alaselkävaivoja. Vaikuttaa melko lailla samanlaiselta vaivalta, joten syy voi si-nivelessä. Laita googleen, niin saat lisää tietoa. Oma vaiva on parantunut jo monta kertaa fysioterapeutin avulla. Si-nivelen paikalleen saava liike on melko yksinkertainen, mutta yksin sitä ei onnistu tekemään. Maataan selällään, kipeän puolen jalka koukistettuna ja irti alustasta. Sitten polvesta painastaan melko kovasti reiden suuntaisesti alustaa kohti. Yleensä vaiva helpottuu välittömästi, viimeistään parin päivän sisällä. Kyse voi toki olla jostakin muustakin vaivasta. Selkävaivojen kanssa ei kuitenkaan kannata odotella turhan pitkään vaan hakeutua hoitoon mahdollisimman pian.

Latest posts

Back
Ylös Bottom