Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja penkkailin kanssa tuon 2-3 krt viikossa.Itellä nousi 100>120kg vähän reilu vuodessa, mutta sitten taas 120>155kg alle vuodessa. Aika tekniikka riippuvainen liike itellä ainakin.
Juu itsekin oon alkanu keskittyä tekniikaan ja kesällä varmaan alan penkkaamaan sen kolme kertaa viikossa. Teitko mitään erillasta vai oliks se kaikki kolme jotain 3x6 vai 5x5 vai miten teit. Lisäliikkeinä oon tehnyt vinopenkkiä ja Pec deckkiä, että onko ne toimivat vai onko parempia vaihtoehtoja.Itellä nousi 100>120kg vähän reilu vuodessa, mutta sitten taas 120>155kg alle vuodessa. Aika tekniikka riippuvainen liike itellä ainakin.
Vaihdellut suht usein, mm. 2x6, 6x6, 8x4 tms. Aika lyhyillä toistoilla, mutta useempi sarja. Jos pelkkä maksimi rauta kiinnostaa, niin itellä toimi tuo SmolovJr ohjelma. Siinä taitaa olla 6x6, 7x5, 8x4 ja viimenen reeni 10x3. Ei tosin tuo pysyvää voimaa, mutta hetkellisesti voi nostaa maksimia.Juu itsekin oon alkanu keskittyä tekniikaan ja kesällä varmaan alan penkkaamaan sen kolme kertaa viikossa. Teitko mitään erillasta vai oliks se kaikki kolme jotain 3x6 vai 5x5 vai miten teit. Lisäliikkeinä oon tehnyt vinopenkkiä ja Pec deckkiä, että onko ne toimivat vai onko parempia vaihtoehtoja.
Teitkö syklejä missä teit esim 6x6 kolme kertaa viikossa ja sitten vaihdoit vain miten teit. Ja teitkö noita kaikkia 3 kertaa viikossa vai kuinka ehdit palautua.Vaihdellut suht usein, mm. 2x6, 6x6, 8x4 tms. Aika lyhyillä toistoilla, mutta useempi sarja. Jos pelkkä maksimi rauta kiinnostaa, niin itellä toimi tuo SmolovJr ohjelma. Siinä taitaa olla 6x6, 7x5, 8x4 ja viimenen reeni 10x3. Ei tosin tuo pysyvää voimaa, mutta hetkellisesti voi nostaa maksimia.
Tein kolmen viikon ajan 4 treeniä viikossa, esim, Ma-Ke,Pe,La, maanantaina 6x6 sitten 7x5, 8x4 ja viimenen treeni eli lauantai oli 10x3. Painot sen verta matalat noissa ekoissa treeneissä että jää ainakin 2-3 toiston varat. Raskaissa taas 1-2 varat. Sitten kun kolme viikkoa oli tehnyt, niin 3-4 päivää kokonaan lepoa ja sen jälkeen maksimi kokeilu. Tällä hetkellä teen 2 kertaa viikossa 1 raskaan sarjan ja siihen perään 2x6.Teitkö syklejä missä teit esim 6x6 kolme kertaa viikossa ja sitten vaihdoit vain miten teit. Ja teitkö noita kaikkia 3 kertaa viikossa vai kuinka ehdit palautua.
Kuulostaa todella raskaalta, mutta oon ton kolme kertaa tehnyt ja kaikki ohjelmat saanut läpi, niin ei se loppujen lopuksi ole niin raskas miltä kuulostaa. Netistä varmasti löytyy valmiiksi tehtyjä pohjia tolle SmolovJr ohjelmalle, joissa lukee kilot, tai prosentti määrät suhteessa maksimirautaan.Tein kolmen viikon ajan 4 treeniä viikossa, esim, Ma-Ke,Pe,La, maanantaina 6x6 sitten 7x5, 8x4 ja viimenen treeni eli lauantai oli 10x3. Painot sen verta matalat noissa ekoissa treeneissä että jää ainakin 2-3 toiston varat. Raskaissa taas 1-2 varat. Sitten kun kolme viikkoa oli tehnyt, niin 3-4 päivää kokonaan lepoa ja sen jälkeen maksimi kokeilu. Tällä hetkellä teen 2 kertaa viikossa 1 raskaan sarjan ja siihen perään 2x6.
Unohdin mainita, että penkkitulos kasvoi 95kg>120kg n 4 kuukauden aikana:DOn hyvä nosto toi 100kg sun ikäiselle kaverille. Sulla on pelkästään iän puolesta paljon hyviä vuosia kehityksen kannalta, kunhan ei tule loukkaantumisia. Täällä sulle hyviä neuvoja jo tulikin, mutta eipä siitä kai haittaa ole, jos jaan joitain omia kokemuksia/vinkkejä, olin ~5 vuotta sitten itse vastavassa tilanteessa, joten muistan hyvin tuon vaiheen.
Apuliikkeet on tärkeitä, mutta niille ei välttämättä kannata antaa ihan liikaa painoarvoa vielä, kannattaa ensisijassa panostaa penkkiin (mahdollisesti eri oteleveyksiä vaihdellen) ja siihen päälle sitten bodailla hieman rintaa/olkapäitä/ojentajia. Itsellä kehitystä penkkiin tuli hyvin, kun tein sitä n 2-3x/viikko, kerralla 2-3 sarjaa toistoalueella 5-8. Lisäksi tein vinopenkkiä, sivu/takavipareita ja ojentajia (pitkälti dippi ja pään takaa ojennus käsipainolla). En siis edes keskittynyt täydellisesti voimailuun, vaan voimatasojen kasvu oli seurausta kasvaneesta lihasmassasta, joka johtui treenityylistäni. 125kg asti pääsin bodailutreeneillä, kunnes kehitys pysähtyi. Tähän avuksi tuli ensimmäinen kunnon voimaohjelma, smolov jr, jolla sain penkkitulokseni 3 viikon treeneillä 140 kiloon (jos aiot smolovia joskus kokeilla, niin järki mukaan, siinä on etenkin olkapäät kovilla, parempi olisi pikkuhiljaa kroppa totuttaa painoihin). Mutta jokatapauksessa, tsemppiä treeneihin ja muista, että on muitakin liikkeitä kuin penkki!
Miten voi ollakkaan näin saman kuulonen historia ku meikäläiselläki :D Melkeenpä sama mullakin, ainoona erona, että penkki nousi 117,5>140kg:seen.On hyvä nosto toi 100kg sun ikäiselle kaverille. Sulla on pelkästään iän puolesta paljon hyviä vuosia kehityksen kannalta, kunhan ei tule loukkaantumisia. Täällä sulle hyviä neuvoja jo tulikin, mutta eipä siitä kai haittaa ole, jos jaan joitain omia kokemuksia/vinkkejä, olin ~5 vuotta sitten itse vastavassa tilanteessa, joten muistan hyvin tuon vaiheen.
Apuliikkeet on tärkeitä, mutta niille ei välttämättä kannata antaa ihan liikaa painoarvoa vielä, kannattaa ensisijassa panostaa penkkiin (mahdollisesti eri oteleveyksiä vaihdellen) ja siihen päälle sitten bodailla hieman rintaa/olkapäitä/ojentajia. Itsellä kehitystä penkkiin tuli hyvin, kun tein sitä n 2-3x/viikko, kerralla 2-3 sarjaa toistoalueella 5-8. Lisäksi tein vinopenkkiä, sivu/takavipareita ja ojentajia (pitkälti dippi ja pään takaa ojennus käsipainolla). En siis edes keskittynyt täydellisesti voimailuun, vaan voimatasojen kasvu oli seurausta kasvaneesta lihasmassasta, joka johtui treenityylistäni. 125kg asti pääsin bodailutreeneillä, kunnes kehitys pysähtyi. Tähän avuksi tuli ensimmäinen kunnon voimaohjelma, smolov jr, jolla sain penkkitulokseni 3 viikon treeneillä 140 kiloon (jos aiot smolovia joskus kokeilla, niin järki mukaan, siinä on etenkin olkapäät kovilla, parempi olisi pikkuhiljaa kroppa totuttaa painoihin). Mutta jokatapauksessa, tsemppiä treeneihin ja muista, että on muitakin liikkeitä kuin penkki!
Näin se tuppaa menemään:D onko jälkeenpäin minkälaisia tuloksia penkissä? Itsellä tuo 140kg on edelleen paras tulos, en ole sittemmin enää penkkiin panostanut, lähinnä pari sarjaa kuukaudessa teen ylläpidoksi, maksimiarvio tällä hetkellä ~125-130kg. Enemmän tulee lisäpainodippeihin keskityttyä nykyäänMiten voi ollakkaan näin saman kuulonen historia ku meikäläiselläki :D Melkeenpä sama mullakin, ainoona erona, että penkki nousi 117,5>140kg:seen.
Juu itekin oon vähemmän alkanu keskittyä penkki ja enemmän semmoseen perus bodailuun. niin uskon että varmaan samalla penkki nousee, toki ei välttämättä niin nopeasti. Itekin tota Smolov Jr ohjelmaa oon kattonut, mutta en oo vielä päättänyt laittaa testiin, koska oon kuullut että se toimii hyvin, mutta sitten se jämähtääkin siihen. Tulevaisuudessa ehkä kokeilen, mutta vielä jätän väliin. Oon esim vaihtanut kässäri vinopenkin smithiin. Että ehkä tän pienen bodauskauden jälkeen niin pitää tutustuu paremmin noihin voimanosto juttuihin.On hyvä nosto toi 100kg sun ikäiselle kaverille. Sulla on pelkästään iän puolesta paljon hyviä vuosia kehityksen kannalta, kunhan ei tule loukkaantumisia. Täällä sulle hyviä neuvoja jo tulikin, mutta eipä siitä kai haittaa ole, jos jaan joitain omia kokemuksia/vinkkejä, olin ~5 vuotta sitten itse vastavassa tilanteessa, joten muistan hyvin tuon vaiheen.