1 tyypin Diabeetes ja Ravinteet

Elikkä siis kuinka hyvin ykköstyypin diabeetes ja lisäravinteet sopivat yhteen???? Oisko kenelläkään kokemusta asiasta, mitä kannattaa valttää ja mikä on hyödyllistä. Treeniohjelma on tällä hetkellä 2-3 kertaa viikossa 1-3 tuntii salilla käyntiä....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselläni kans 1. tyypin diabetes ja kyllä olen vuosia käyttänyt lisäravinteita. Kaikkea on tullut kokeiltua, mutta nykyään käytän vain protskuja ja kreatiinia. Ei niillä mitään erilaista vaikutusta oo vaikka diabetes oliskin. Kreatiinin sanotaan rasittavan jotain sisäelimiä, mutta itse en kyllä usko että se kovinkaan paljon mitään siellä tekee.. Sellaisen huomion oon tehnyt, että aina treenin jälkeen sokeriarvot nousee pilviin adrenaliinin noustessa reenin aikana. Ja kun tohon päälle vetää viel sen palkkarin niin kannattaa pistää sitä insua aina treenin jälkee. Riippuu tietysti henkilöstä mutta itellä siis tommonen huomio.

Eli sopii ne lisäravinteet diabeetikollekkin ihan yhtä hyvin kun muillakin.

Kokeile Kromi tabletteja. Tasaa verensokeria, hillitsee makean nälkää ja jeesaa insuliiniä kiinnittymään solukalvoon. Halpa tuote jota voi huoletta vetää jatkuvalla syötöllä sillä erään tutkimuksen mukaan suomalainen saa ravinnosta vain 25% suositellusta kromimärästä(tiedä sitten, näitä tutkimuksiahan piisaa)

Ite syön muutamat tummat näkkärit sulatejuustolla enne palkkaria. Ompahan vähän kuitua ja pitkiä hiilareita kompostin pohjalla. Palkkariin heraa, maitoa ja banaani. Toimii.

Sun tulee ite kokeilla erillaisi juttuja. Jos jostain (vaikka malto) tulee huono olo niin jätä se pois. Itse olen hionut ruokavaliota pitkään. Enne meni illalla tonnaria ja raejuustoa, nyt pakaste vihanneksia. Ennen oli aamupuurossa mehukeittoa, nyt raejuustoa.

oma lääkäri suositteli jättämään pois. päivän kaloreista noin. 20 % pitäisi tulla proteiinista lääkärin protokollan mukaan joka on ihan naurettavan pieni määrä. käy munuaisille kuulemma liian rankaksi suuret määrät pitkällä aikavälillä. itse en kuitenkaan ole noudattanut tuota ja nyt menee sellanen 35 % päiväsaannista. sulla kumminkin on se osasto lääkäri ja kontrollit 2-3 kk välein on parempi kun kysyt asiaa lääkärissä. uskon että suosittelee noudattamaan ainoastaan sitä teidän laatimaa hiilihydraatti jakaumaa ja jättämään lisäravinteet vanhemmalle iälle tai kokonaan pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom