Öljyostoksille :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja May
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%

May

Ikä
44
Pitäis öljyostoksille lähtä, ja tarvisin nyt viisaammilta vinkkejä mikä öljy olis hyvä kalaöljyn kaveriksi? Mun ruokavalio on tosi vähärasvanen, lisärasvoja otan sitte 1tl kalaöljyä ja pari ruokalusikkaa pellavansiemenrouhetta/pv. Riittääkö nuo, vai oisko vielä joku lisäys tarpeen? Iho on ainaki aika kuiva jos siitä pystyy jotain päättelee.. Mikäköhän olisi paras vaihtoehto hyvien rasvahappojen suhteen..rypsi/oliivi/auringonkukka/pellava..??
Onko rasiamargariinit muuten parempi jättää kokonaan käyttämättä, onko niiden rasva pelkästää kovaa (huonoa) rasvaa? Mulla menee leipä kyllä ihan ilman päällysteitäki..

Mä olen käyttänyt jo pitempään kylmäpuristettua Camelina-öljyä. Sitä saa ihan tavallisista citymarketeista / S-marketeista. Välillä se on öljyhyllyssä ja välillä lisäravinnehyllyssä - riippuu kaupasta. Lisätietoja Camelinasta: www.camelina.fi

Öljyjä on toki kaapissa useampaan eri tarkoitukseen: kylmäpuristettua oliiviöljyä, kylmäpuristettua rypsiöljyä sekä ihan tavallista rypsiöljyä paistamiseen (kylmäpuristettu öljy ei ole hyvä paistorasva, sen koostumus muuttuu).

Oliiviöljyä tulee muuten käytettyä ulkoisestikin esim. pitkien hiusten kosteutushoitoon (öljy märkään päähän->saunaan->suihku ja shampoopesu) sekä ihon kokovartalokuorintaan (öljyä + tavallista pöytäsokeria sekaisin). Tosi hyvää tavaraa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom