GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Öljyistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja May
  • Aloitettu Aloitettu

May

Ikä
44
Osasko kukaan kertoa paljonko öljy (esim 1 rkl) painaa? Osais vähän arvioida paljonko niitä hörppii, jos vähimmäismäärä kerran on 30g/pv. Missä öljyissä teidän mielestä on paras hinta/laatu -suhde? Ja montaako eri öljyä käytössä? Näidenki kans läträtessä on varmaan monipuolisuus ihan hyväksi, mulla ny kylmäpuristettua neitsyt oliiviöljyä ja Möllerin omegakolmosta. :)

15 ml eli yksi rkl-mitallinen öljyä painaa (muistaakseni, heh) 13,5 grammaa. Eli kaloreita siinä on palttiarallaa 120. Itse käytän ihan normirypsäriä mallia halpa, tosin olen kyllä ajatellut siirtyä kylmäpuristettuun, kun sitä niin kovasti täällä kehutaan... kun nyt sais ensin tuonkin litkittyä pois :D Kalaöljykapseleita (Pirkka) otan myös yleensä pari päivässä, nyt ovat vain olleet pitempään jo loppu, enkä ole saanut ostettua uusia :rolleyes:

May sanoi:
Osasko kukaan kertoa paljonko öljy (esim 1 rkl) painaa? Osais vähän arvioida paljonko niitä hörppii, jos vähimmäismäärä kerran on 30g/pv. Missä öljyissä teidän mielestä on paras hinta/laatu -suhde? Ja montaako eri öljyä käytössä? Näidenki kans läträtessä on varmaan monipuolisuus ihan hyväksi, mulla ny kylmäpuristettua neitsyt oliiviöljyä ja Möllerin omegakolmosta. :)

Mun ruokalusikkaan mahtuu 7 - 8 g öljyä. Ite käytän kylmäpuristettua rypsäriä, kalaöljykapseleita ja lesitiiniä.

Tavalliseen ruokalusikkaan menee se 7-8g täälläkin. Toi "virallinen" ruokalusikkamitta on sitten se isompi mistä Gilly puhui.

Jepjep, juuri sitä tarkoitin. Itse käytän aina noita "virallisia", rkl- ja tl-mittaa (jostain mistä lie maustemittasarjasta olen ne irroittanut), niin tiedän ainakin varmasti, minkä verran öljyä tai jotain muuta stuffia milloinkin popsin :)

EDIT: Eli yksi desi öljyä painaa siis 90 g ja sisältää n. 800 kcal, siitä on helppo laskea painot ja kalorit pienemmille määrille.

Ei mutta ku KIPPIS ja KULAUS :kippis1:

tästä öljyn syömisestä tuli mieleeni pari kysymystä:
1. kuulin, että öljyä kannattaa säilyttää jääkaapissa. Miksi? mulla se on kuivatavarakaapissa, uskaltaako sitä hörppiä? :D
2. mitäs jos menee saamaan rasvaa muutenkin tarpeeksi päivän aikana, kannattaako sittenkin ottaa pari ruokalusikallista nk. hyviä rasvoja? en ole mitenkään äärettömän tiukalla kanaa, rahkaa ja raejuustoa -ruokavaliolla.

Kyllä seitä öljyä voi säilyttää myös lämpimässä,osa öljyistä ei jääkaappia kestäkkään.
Lesitiini kannattaa säilyttää vallan jääkaapissa avaamisen jälkeen, se kun härskiintyy lämpimässä, haisee ja maistuu pahalle .

Hyviä rasvoja kannattaa syödä, jos ruokavalio on suht puhdes, ja muutoinkin.
Myös dietillä tulee pistää hyviärasvoja naamaan, sillä ne edistävät niiden kertyneiden poistumista kehosta.

Minä olen kuullut, että kylmäpuristettu rypsäri PITÄÄ säilyttää viileässä.
Samoin pellavansiemenöljy ja hampunsiemenöljy...
Oliiviöljyä en säilytä jääkaapissa.
Meikäläisen ruokalusikallinen painaa 8 g...

minä olen säilyttänyt kprypsäriä sekä j-kaapissa että lampimässä, en ole huomannut eroa, mutta varmuudeksi j-kaappi voi olla parempi vaihtari

Kysäisenpä nyt tässä topicissa "ongelmastani", jospa joku fiksumpi ja filmaattisempi osaisi neuvoa.
Elikkä lääkäri totesi minulla olevan liian alhainen kolesteroli ja pitäisi kuulemma lisätä rasvan syöntiä. (mikä ei ole helppoa ikuisesti rasvakammoiselle, heh)
Ja eikö niin ole, että laihdutaessakin pitäisi syödä rasvaa, jotta sitä myös palaisi?

Eli mihin kannattaisi satsata, jotta näitä "hyviä" rasvoja saisi? Olen sairastanut tässä viimeiset 5 viikkoa ja ruokahalu on täysin kateissa eli nämä viimeisimmät kolme viikkoa on eletty melkeinpä silkalla jogurtilla eikä edes oikeaa ruokaa tee mieli, vaikka melkein olen parantunut.

5 viikkoa oltu ilman spinningiä ja salitreeniä.. Tulen hulluksi.. :wall:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
*S* sanoi:
Ja eikö niin ole, että laihdutaessakin pitäisi syödä rasvaa, jotta sitä myös palaisi?

Kyllä asia on näin. Turha varmaan mainita, että hyvien rasvojen saanti tulee turvata myös muulloinkin kuin dieetillä. Niin ja rasvaa tulisi saada noin 1 g / painokilo.

*S* sanoi:
Eli mihin kannattaisi satsata, jotta näitä "hyviä" rasvoja saisi?

Lähes kaikki öljyt ovat hyviä. Yleisimmin käytettyjä lienevät rypsi-, oliivi- ja kalaöljyt. Lorauttelet vaikka rypsiöljyä joka aterialla ja lisäksi otat kalaöljyä/-kapseleita. Eiköhän se siitä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom