Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Äärimmäisen turhauttavaa lähteä kauppaan ostamaan mainostettua mustaa toppatakkia ja huomata, että tarjolla on tummansinistä ja tummanharmaata ja ero oikeasti mustiin farkkuihin verrattuna on häiritsevä 😖 Huijausta.

Minusta on kohtuutonta, että maksan moisista vakuutuksista aina kultaa ja timantteja, ja vahingot sattuu sitten kotona villasukat jalassa.

Joo o. En oo kamppailu-urani aikana nähny kuin pari niljan muljahdusta ja yhden jo aiemmin revenneen ojentajan lopullinen repeäminen. Mutta kuullu että on kalliita remppoja. Toki täsä Fermin paradoksi että misä ne o?

Toisaalta ajaahan sitä jotku remppaajat porsseilla. Noh nysse on niin ei tarvi miettiä.

Minä laskeskelen vakuutuskuluja toisin

otetaan esinmerkiki tuulilasin vakuutus

Minulla ei ole semmoista vakuutusta

olen laskenut, että olen säästyneillä vakuutumaksuilla säästänyt jo useanmankin tuulilasin vaihdon, jos: semmoinen joskus tarvisi vaihtaa

vielä ei ole koko henkilöautoilu-urani aikana tarvinnut #n30v

mutta joku voisi semmoista #varmuudenvuksi maksaa, koska: pieni vuosikustannus

mutta Minä en elä vuosissa, vaan on tapana laskea mitä se tekee kynmenessä, kahtessaakynmenessä... vuodessa

sama spottifyiden ym. suoratoisojen kanssa, en maksa/kuukauttakaan!

kaamea raha mikä niihin menisi elmän aikana!

En katso hintoja.
Talvella lämmitän saunan vain pitääkseni talossa sopivan +23 astetta. Ulko-ovetki sepposen selällään niin saa metsän eläimet ja naapurit paheksuen katsoa. Köyhät.
Prismassa en ole käynyt ikinä, tuulipukujen kahina häiritsee korvia.

Polttoaineen kulutus
Kaupunki: 23,2 l/100 km
Maantie: 10,2 l/100 km
Yhdistetty: 14,9 l/100 km

Mutta on sentään jotain #kunnollista.

Onko tämä joku Maca kissan entinen auto.

Screenshot_20251030_112352_Chrome.webp

Joo o. En oo kamppailu-urani aikana nähny kuin pari niljan muljahdusta ja yhden jo aiemmin revenneen ojentajan lopullinen repeäminen. Mutta kuullu että on kalliita remppoja. Toki täsä Fermin paradoksi että misä ne o?

Toisaalta ajaahan sitä jotku remppaajat porsseilla. Noh nysse on niin ei tarvi miettiä.
Kannattaa lukea vakuutusehdot sitten tarkkaan, erityisesti ennenkuin vahinkoilmoituksia tekee.. Esmes jos acl napsahtaa niin hyvinkin voi olla että vakuutus ei korvaa jos vammaa ei aiheuttanut ulkoinen voima, esim ninjailukaverin kaatuminen päälle..kun tilastojen valossahan joku 80% acl repeämistä tulee ilman mitään kontaktia. Sama pätee kaikkiin tapaturma vakuutuksiin, tai työtapaturmajuttuihin, jos hauvvis katkiaa kun nostat jotain töissä eikä mikään tippunut niin vakuutus ei luultavasti korvaa koska "ei tapaturmaa" vaan normaali työliike.

Vakuutus == laillistettu ryöstö.

Siksi kai alasta pidänkin, tulee ganstafiilis.

Back
Ylös Bottom