Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Screenshot_20250915_155531_Instagram.webp

On tämä nykyaika kyl huvittavaa ja yhtä aikaa rasittavaa värkkäämistä. Niinkin yksinkertainen asia ku puhelin/nettiliittymät pitää nykyisin käytännössä kiristää ja uhkailla järkevän hintaisiksi 12kk välein.

Viimeiset ns tarjoushinnat on ollut kokonaisuutena 53,60€/kk, ehdotin itse, että miten ois heti kerralla vaikka kahden vuoden määräaikainen soppari vaikka tuolla samalla hinnalla, pääasia et ei tarvi taas vuoden päästä tingata tyhjän takia, ei onnistu. Noh nyt lopputuloksena maksan nopeammista liittymistä seuraavat 12kk 35€/kk. Toki tuo hinta vaati sen, et tein teknisen siirron kilpailijalle, joka sit triggeröi nykyisen tarjouksen.

Kaikki tietää, että listahinnat noissa liittymissä on lähinnä hupia ja käytännössä vain mistään mitään tietämättömät vanhukset niitä maksaa. Meno on kuin rautakaupassa asiois, oikealta myyjältä kysymällä hinnat tippuu aina 20-60%.

Kaikki vitun salaiset/piilotetut tarjoukset vois kyl kadota samantien ja voitais palata siihen perinteiseen rehelliseen suoraan hintakilpailuun. Noh, ens syksynä mennään taas, never stop the madness.

vain mistään mitään tietämättömät vanhukset niitä maksaa.

🙋‍♀️ Olen täysin höynäytettävissä. En ymmärrä mitään enkä jaksa edes yrittää. Enkä edes muista, millainen soppari minulla on. Pitäisi kai joskus vaihtaa firmaa, niin saisi oikean tarjouksen. Tämä käsittääkseni toimii.

Itseasiassa on kaverin kanssa sovittu, että en tee tämmöisiä sopimuksia ilman valvontaa! Olen aiemmin nimittäin maksanut sellaisesta, mitä minulla ei ole/en tarvitse. Kaverin kanssa mentiin ko firman kauppaan ja saatiin lopetettua muutama juttu.

Mulla on kyllä säälittävä kyykky. 12,5 kg tangossa. Mutta paljoa ei voi nostaa kun menee selkä. Oon nyt yrittänyt useita kuukausia kuntouttaa kyykkyä, lantion alueen heikkous jolloin nojaan liikaa eteenpäin ja sitten selkä ottaa hittiä. Vika myös korvien välissä kun ei uskalla haastaa.

Mutta näin jonkun ohjeen facessa missä pitää kuvitella että kuminauha vetää polvia eteenpäin ja lantiota taakse ja se on nyt helpottanut tekniikkaa
Mites nilkat? Monille niiden jäykkyys pakottaa liikaa nojaan eteen.

Säännöllinen suolentoiminta on arvokas asia!

Sitä odotellessa 🫤 Lokakuun puolivälissä vihdoinkin leikkaus tulossa.
Mulla on säännöllinen suolentoiminta!
Vetää tappavan tasasesti suolitukoksen ja si osastolle taas. Vasta 2 kertaa tänä vuonna. Välillä kyl si suolitulehduskin muistaa.
Lasketaanko noi???🫣😅

Minä kun katselen lössiä kuntoilusalilla niin valtaosalla se eniten käytetty laite on taskupuhelin

Minulla ei ole, koska: matkapuhelin ei ole koskaan mukana

myös muutama muu vanha Kyrpä salilla on Minun kanssa samalla tyylillä, eli: ilman
Jep, 1h salilla josta puhelimella 45min.

On tuo Dublantis kova jätkä. 630 kolmannella yli. Kosonen kiskoi moukaria omalla huipputasollaan. Olis tarvinnu oman ennätyksen pronssiin. Tervon tekniikka sekasi kun piporation taajuudet. Jos salille nyt joutaisi.

🙋‍♀️ Olen täysin höynäytettävissä. En ymmärrä mitään enkä jaksa edes yrittää. Enkä edes muista, millainen soppari minulla on. Pitäisi kai joskus vaihtaa firmaa, niin saisi oikean tarjouksen. Tämä käsittääkseni toimii.

Itseasiassa on kaverin kanssa sovittu, että en tee tämmöisiä sopimuksia ilman valvontaa! Olen aiemmin nimittäin maksanut sellaisesta, mitä minulla ei ole/en tarvitse. Kaverin kanssa mentiin ko firman kauppaan ja saatiin lopetettua muutama juttu.
Tähän ansaan on kieltämättä nykyisin helppo langeta. Mietitään nyt vaikka nämä uudet 5G -liittymät, tarjolla on nopeuksia aina 1000M asti. Toki pienellä printillä mainittu, että nopeuden vaihteluväli 5-1000M. Melkoista paskaa, varsinkin kun liittymästä saa maksaa 40-70€/kk.

Mutta sitten kun oikeasti aletaan järjellä pohtimaan, niin kuka tarvitsee matkapuhelimessa noita nopeuksia? Suurin osa striimaa korkeintaan musiikkia/juutuubia/netflixiä ja selaa jotain tiktokkia/instaa, kaikkia edellä mainittuja voi käyttää täysin sujuvasti jo jollain 30M liittymänopeudella. Se on yksi tuhannesta joka lataa gigatavujen kokoisia tiedostoja puhelimella ja oikeasti tarvitsee jotain 1000M 5G liittymää.

Sit on viel kaikki nykyiset "tietoturva-", kanava-, laitekytky, ynnä muut suurimmalle osalle turhat paketit, jotka "annetaan ilmaiseksi" kylkeen, mutta joista sit 3-12kk päästä alkaakin juosta veloitukset, vaikka kukaan ei näitä ole alunperinkään kaivannut tai halunnut.

Enkä minä. Joku kulkukauppias kysyy ideaparkin käytävällä että paljonko maksan liittymästä.. Rehti vastaus: en tiedä.
Myyjä yritti pysäyttää kadulla, tuli hetken perässä ja sanoi pysähdytääs hetkeksi jatkoin matkaani ja vastasin ei pysähdytä.

En kyllä edes tiedä mitä yritti myydä, varmaan jotain liittymää tai aikakausilehteä. Noi innokkaimmat liimaletit on välillä ihan hemmetin rasittavia jotka myisi mummonsakin tarvittaessa. On niitä välillä ihan maltillisempiakin kavereita.

Myyjä yritti pysäyttää kadulla, tuli hetken perässä ja sanoi pysähdytääs hetkeksi jatkoin matkaani ja vastasin ei pysähdytä.

En kyllä edes tiedä mitä yritti myydä, varmaan jotain liittymää tai aikakausilehteä. Noi innokkaimmat liimaletit on välillä ihan hemmetin rasittavia jotka myisi mummonsakin tarvittaessa. On niitä välillä ihan maltillisempiakin kavereita.
Niin, yleensä en edes katso päin, huutelee mitä huutelee.

Back
Ylös Bottom