Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

^ ja kaikki Martan ja Riitan suonikohjut vielä samaan rahaan. Kyllä nalli palaa kotosalla.

Työ kyllä edustatte arkkivihollisemme Antisthenesin perintöä eli hellenistisen filosofian kyynikkojen koulukuntaa. Olette melkein kyynisempi mitä itse suuri Diagones.

Itse seuraan tässä asiassa modernin ajan filosofia joka haastoi että jokainen tsänssi on mahdollisuus.

Ei ollut sellasia appelsiinin kokoisia kellään täysi-ikäisellä mutta yhdet megabossomit joista kunniajäsen Z olisi ylpeä.

Muuta mainittavaa erään amatöörin toiminta. Oli ulkomaalainen mies pienen lapsen kanssa. Hirvee huuto tälle lapselle niin että uimahalli kaiku. En tiedä mitä väärää lapsi oli tehny. Amatööriä oli se että meni huutamaan lapselle naama pään yläpuolelle. Jokainen kokenut vanhempi tietää ettei ikinä pidä viedä naamaa lapsen pään yläpuolelle koska se kasvattaa valtavasti spontaanin hypyn mahdollisuutta. Ja tämä skidi hyppäs ja löi päänsä iskänsä naamaan 😅 ilme oli sellainen että olis varmasti sharia lakia käytetty välittömästi ellei olis ollu uimahallissa.

Jättibosat oli salillakin. Noissakin vermeissä ilm. leidit reenaa, että on vaan retsihousut ja toppi. Ja oli hillittömät melonit tällä leidillä. Ilmeisesti vielä joku mun reenikaverini tuttu, mutta oli pakko mennä ite aina vähän sivummalle, ettei jäis vahingossa toljottaan, kun olivat melko näkyvästi esillä.

Hiiri on kuollut yön aikana. 🖱️☠️✝️

Totisesti, totisesti minä sanon teille:

Έγινε ένα θαύμα.
Το ποντίκι είναι ζωντανό!

mouse-toy-vs-kitten

Ostin 🔋:n ja hoitoainetta, kosteusvoidetta jne. halvalla Normalista. Maksoi seittemänkymppiä.
Seuraavaksi sinne ruokakauppaan.

#SeSäästöprojekti

Tänään harmittaa kaikki.

Melkein kahdeksankymppiä opiskelijoiden terveydenhuoltomaksua ihmiselle, joka käyttää työterveyttä. Harmitti niin, että oli pakko tilata satasella nappeja ja jauhoja.

Koko päivän siivoskellut, mutta kämppä paljon pahemmin sekaisin kuin aamulla. Pakko ottaa olut jossain vaiheessa tämän takia.

Olin sahannut palikat ihan vinoon, oli pistettävä peitelevy. Toinen olut tämän takia.

Oli mennyt piimä vanhaksi. Enemmän chiliä ja valkosibaa kalakeittoon tämän takia.

Ei etene hyvin tämä liikunnallisesti aktiivinen vuosi! Selkä toiselta puolelta aivan jumissa ja kipeä ollut jo yli viikon -meni pahemmaksi kun joutui lumitöihin. Ei tässä ole yli viikkoon pystynyt kunnolla edes laittamaan kenkiä jalkaan tai täyttämään astianpesukoneen alatasoa. Googlen avustuksella olen tulkinnut, että jumissa on nelikulmainen lannelihas. Voi olla ettei ole se mutta jokin on isosti ja vain toispuoleisesti.
Perkele. Sanonpahan vaan.

No, tänään päätin rimpuilla vastaan ja nyt tehtynä
-paimenten kanssa (minulle) rauhallinen 3 km:n lenkki jäällä
-Kuntoplussan sivuilta "selkävaivaisen core-treeni" (ei kovin haastava mutta hyvänmielen jumppa)
-hieman kuminauhajumppaa (ei tässä enempää vastusta pysty mihinkään ottamaan)

Ollut aika kurja viikko ja nyt on parempi fiilis; pystyn tekemään edes jotain. Aktiivisuudesta tulee parempi mieli. :)
Ittellä joka talvinen onkelma tuo toispuoleinen selkäpipi.
Lapiointi sen aiheuttaa, jos vähänkin liikaa, tai painavaa loskaa heittelee.

Ja se ei parane ei sitten millään, kestää kauan. Venyttely vain hetken helpotus. Ihme vaiva.

Lihasvasara on aika hyvä. Sillä täryyttää tuon alaselän ja sivun.
Ja selän venytys kiertämällä, eikä vain sivuttain...Mitenhän tuota selittäisi.
Kauhia rätinä kuuluu jostain nikamista (kai..?), kun kiertää lukot (vai...?) auki.

Kummasti tuohon parhaita apuja reeninä taitaa olla tavallinen maastaveto vähän kevyemmällä painolla.
Lyhyttä sarjaa täydellisellä tekniikalla.

Ja toki noi core/vatsa reenit myös.

Tänään harmittaa kaikki.

Melkein kahdeksankymppiä opiskelijoiden terveydenhuoltomaksua ihmiselle, joka käyttää työterveyttä.
Samaa manailin itsekin vuosi sitten, mutta sehän kääntyi reilusti voiton puolelle koska tuohon sisältyy hammashoito. Hammaskiven poistot, pari reikää ja lohjenneen etuhampaan korjaus olisi maksanut yksityisellä reilusti toista tonnia.

Virta loppui pahasti hiihtolenkillä 15km jälkeen ja viimeinen vitonen tultiin aika hissukseen. Liian vähän kilsoja alla, viikolla neljä punttia ja dietti päällä. Tai jos sanotaan niin kuin asiat on, olen vanha, läski ja huonossa kunnossa.

Ittellä joka talvinen onkelma tuo toispuoleinen selkäpipi.
Lapiointi sen aiheuttaa, jos vähänkin liikaa, tai painavaa loskaa heittelee.

Ja se ei parane ei sitten millään, kestää kauan. Venyttely vain hetken helpotus. Ihme vaiva.

Lihasvasara on aika hyvä. Sillä täryyttää tuon alaselän ja sivun.
Ja selän venytys kiertämällä, eikä vain sivuttain...Mitenhän tuota selittäisi.
Kauhia rätinä kuuluu jostain nikamista (kai..?), kun kiertää lukot (vai...?) auki.

Kummasti tuohon parhaita apuja reeninä taitaa olla tavallinen maastaveto vähän kevyemmällä painolla.
Lyhyttä sarjaa täydellisellä tekniikalla.

Ja toki noi core/vatsa reenit myös.
Varmaankin juuri lapioinnista tullut minullakin. Tuntuu myös, ettei parane millään.

Pitää kokeilla trap barilla kevyttä nostamista ensi viikolla, sitä ei oikein voi tehdä väärin. Kiitos vinkistä!

Selkä kipeä

Sama homma, ollu kipeä jo yli vuoden. Työterveydestä ehdotti osteopaattia ja kävinkin semmosella. Sanoi että ristiluu vääntää alinta nikamaa, joka puristaa sitten hermoja. Kipuillut alaselän vasemmalla puolella, mutta oikea oli kuulema pahemmin jumissa.
Jospa sen saisi nyt kuntoon, kun lekurilta lähete ja sairauskassasta 75% hinnasta pois, niin raaskii käydä hoidattamassa. Toki pitää vielä keksiä mikä tuota ristiluuta vääntää.

Saisi hyvin parkkipaikan puhtaaksi.

Tähän varmasti vaikuttanut sekin, että kypärät on kevyempiä ja "hienompia" kuin vielä ysärillä kuten myös idolit jotka pitävät kypärää videoissa yms. Onneksi näin.
On myös pal lämpösempi kun pipa! Kovemmassa pakkasessa ja kovempaa laskiessa joskus meinaa otsa jäätyä lasien ja kypärän väliin jäävästä raosta, muuten mukavan lämmin.

Tuntuu myös, ettei parane millään.
Tuo kuulostaa herkulliselta kohteelta asettaa parikymmentä akupunktioneulaa!

Minun yksi akukertani rentoutti selvästi alaselkää ja paransi lantion liikkuvuutta sekä on jonkun verran poistanut lepokipua. Valitettavasti liikekipu on edelleen kova, mutta pitääkin käydä neuloitettavana useammin.

Ps. Ja sinne vaan Saatanakin. Ei satu. Pikkuisen vaan nippasee.

Ps2. Saatanan nikamiin suosittelen myös kiropraktikko. Aukaisee fasettilukkoja. Ei satu yhtään 😏😇

niin jännittävä repetsikokeilu, että en kehtaa sanoa mitään ennen kö maistan

mutta, 600g kanaa, potipiltinkiruokaa

IMG_8392.webp

Back
Ylös Bottom