🇺🇦 Ukrainan sota 🇺🇦

Meta title: 🇺🇦 Ukrainan sota – Suurvaltakonflikti joka muovaa Euroopan voimasuhteet uusiksi 🇺🇦

Meta description: Keskustelua sodan etenemisestä, aseavusta, taktiikoista ja poliittisista vaikutuksista – mitä tapahtuu rintamalla ja kulisseissa?*

Kauanko veikkaatte että sota vielä kestää vuosissa?

• 1

Votes: 10 23,8%
  • 2

Votes: 12 28,6%
  • 3

Votes: 4 9,5%
  • 4

Votes: 1 2,4%
  • 5

Votes: 3 7,1%
  • 6

Votes: 2 4,8%
  • 7

Votes: 2 4,8%
  • 8

Votes: 0 0,0%
  • 9

Votes: 0 0,0%
  • 10 tai enemmän

Votes: 8 19,0%

• Total voters
    42
Mä ymmärrän sun konseptin kyllä. Vastaisitko nyt tuohon viimeiseen kysymykseeni?
Mä olen vastannut kaikkiin kysymyksiisi.
Se että koitat kaivaa ja vääntää tuota jatkuvasti on oma ongelmasi.

Tähän asiaan olen antanut täysin selvät vastaukset ja sinä hyväksyt nyt sen.

Vähän tuskaisen kuuloista parahdusta, mutta lienee aika oikeaan osuvaa arviota silti.

– Kokonaisuutena ottaen Ukraina on tällä hetkellä siinä tilanteessa, että jos mitään laajoja läpimurtoja ei nyt rintamalla saavuteta, olemme syksyllä tilanteessa, jossa länsimailla ei ole enää suurta kykyä antaa ammuksia Ukrainalle.

Toivottavasti on väärässä.
Miten se menikään naton rajaton aseapu jne?

Nythän tuota rypälettä menee paikkaamaan aukkoa, ongelmatonta se ei toki ole.

Minä luulen että meillä kaikilla on väärä käsitys siitä paljon tarvikkeita ja aseita tarvitaan. Venäjä menettänyt yli 2000 tankkia,me annettiin ukrainalle n 200? 20 000 tykistöammusta riittää päiväksi max. En tiedä sotimisesta mutta oletan että perusideana on iskeä tykistöllä ohjuksilla ja ilmasta ennen kun lähetetään tankit paikalle. Vaikuttaa siltä että ei ainakaan vielä riitä voimat ensimäiseen vaiheeseen
Mikäli tulivoimaa olisi tarpeeksi niin etenemistä olisi tapahtunut enemmän.
Nyt ollaan tilanteessa jossa Ukraina ei ole edes saavuttanut varsinaisia puolustuslinjoja, meno hyytynyt jo etuasemiin etelässä.

Mikäli tulivoimaa olisi tarpeeksi niin etenemistä olisi tapahtunut enemmän.
Nyt ollaan tilanteessa jossa Ukraina ei ole edes saavuttanut varsinaisia puolustuslinjoja, meno hyytynyt jo etuasemiin etelässä.
Mietin että onko ne "kovat" puolustuslinjat edes ukraina mielessä tehty vaan onko ne katsottu jo siihen aikaan, kun joku välirauha saavutettu ja ehkä nato tämän myötä tuleekin oikeasti paikalle.
Eli dragons tooth ja muut massiiviset linjat ovatkin puskurina kirjaimellisesti naton armeijoita vastaan. (toki toimivat ukrainaakin kohtaan tietty jos olisi joku hööki sinne asti)

Tästä asiasta postasin videon eilen ja jäi mietityttämään tämä.

Mä olen vastannut kaikkiin kysymyksiisi.
Se että koitat kaivaa ja vääntää tuota jatkuvasti on oma ongelmasi.

Tähän asiaan olen antanut täysin selvät vastaukset ja sinä hyväksyt nyt sen.
Jos pyyhkäiset kuolan suupielistäsi ja luet mitä olet tänään minulle vastannut, niin huomaat kyllä että et ole ottanut kantaa tuohon kysymykseeni, joka liittyi siihen että mitä uskot ukrainalaisten itse haluavan, antautua vai jatkaa taistelua.

Riidatonta on se, että ryssä on hyökännyt Ukrainaan, ei toisinpäin. Lienee myös selvää, että punikkeja ja paskahousuja lukuunottamatta ukrainalaiset haluaa taistella vastaan eikä antautua ryssän orjaksi. Yhtälailla selvää on, että taistelua helpottaa, tai sen ylipäätään mahdollistaa ulkomaiden antama aseapu. Siksi tätä aseapua kannattaa valtaosa ukrainalaista. En ole gallupeja nähnyt, mutta uskoisin että sitä kannattaa myös valtaosa länsimaiden asukkaista. Ei valtamedian propagandan takia, vaan sen takia että on moraalisesti oikein auttaa heikompaa kun mulkkunaapuri kurmuuttaa. Venäläisistä arvatenkin valtaosa haluaisi aseavun lopetettavaksi, silloin Ukrainan alistaminen helpottuisi huomattavasti.

Voi hyvin olla että tuolla aseavulla ei työnnetä ryssää rajan taakse, mutta ehkä sillä estetään koko maan valtaaminen ja alistaminen. Tai sitten ei sitäkään, en minä tiedä. Jos olisin ukrainalainen, tekisin parhaani yrittääkseni ja haluaisin tietysti kaiken saatavilla olevan avun.

Jos pyyhkäiset kuolan suupielistäsi ja luet mitä olet tänään minulle vastannut, niin huomaat kyllä että et ole ottanut kantaa tuohon kysymykseeni, joka liittyi siihen että mitä uskot ukrainalaisten itse haluavan, antautua vai jatkaa taistelua.

Riidatonta on se, että ryssä on hyökännyt Ukrainaan, ei toisinpäin. Lienee myös selvää, että punikkeja ja paskahousuja lukuunottamatta ukrainalaiset haluaa taistella vastaan eikä antautua ryssän orjaksi. Yhtälailla selvää on, että taistelua helpottaa, tai sen ylipäätään mahdollistaa ulkomaiden antama aseapu. Siksi tätä aseapua kannattaa valtaosa ukrainalaista. En ole gallupeja nähnyt, mutta uskoisin että sitä kannattaa myös valtaosa länsimaiden asukkaista. Ei valtamedian propagandan takia, vaan sen takia että on moraalisesti oikein auttaa heikompaa kun mulkkunaapuri kurmuuttaa. Venäläisistä arvatenkin valtaosa haluaisi aseavun lopetettavaksi, silloin Ukrainan alistaminen helpottuisi huomattavasti.

Voi hyvin olla että tuolla aseavulla ei työnnetä ryssää rajan taakse, mutta ehkä sillä estetään koko maan valtaaminen ja alistaminen. Tai sitten ei sitäkään, en minä tiedä. Jos olisin ukrainalainen, tekisin parhaani yrittääkseni ja haluaisin tietysti kaiken saatavilla olevan avun.
No sitten se on naton joukot maahan, jos haluat parhaan mahdollisen toimen.

Mikä ei toki kelpaa tai se ei ole pyödälläsi.
Se on pelkästä tahtotilasta kiinni lännellä. Jännä miksei niin tehdä.

Hyvin jännä..

No sitten se on naton joukot maahan, jos haluat parhaan mahdollisen toimen.

Mikä ei toki kelpaa tai se ei ole pyödälläsi.
Se on pelkästä tahtotilasta kiinni lännellä. Jännä miksei niin tehdä.

Hyvin jännä..
Sun tietämyksellä se on paras mahdollinen toimi, toivon että asiasta päättävät tahot ovat paremmin informoituja kuin sinä. Jokatapauksessa, en usko että heidän näkövinkkelistä asiaan liittyy mitään jännää, vaan päätös perustuu huolelliseen hyöty/panos/riski -analyysiin, toivottavasti.

Et edelleenkään halua arvioida ukrainalaisten omaa sodankäyntihalukkuutta...?

Sun tietämyksellä se on paras mahdollinen toimi, toivon että asiasta päättävät tahot ovat paremmin informoituja kuin sinä. Jokatapauksessa, en usko että heidän näkövinkkelistä asiaan liittyy mitään jännää, vaan päätös perustuu huolelliseen hyöty/panos/riski -analyysiin, toivottavasti.

Et edelleenkään halua arvioida ukrainalaisten omaa sodankäyntihalukkuutta...?
Mä olen vastannut sulle tästä asiasta.
Muu on pelkkää vääntöä, kun vastaukset ei miellytä.

Kannattaa myös ajatella ja miettiä omilla aivoilla eikä aina olettaa jokun mystisen päättävän tahon tietävän kaiken paremmin. Se hänen parempi ei välttämättä ole linjassa sen kanssa miten kuvittelet sen olevan.

Mä olen vastannut sulle tästä asiasta.
Muu on pelkkää vääntöä, kun vastaukset ei miellytä.

Kannattaa myös ajatella ja miettiä omilla aivoilla eikä aina olettaa jokun mystisen päättävän tahon tietävän kaiken paremmin. Se hänen parempi ei välttämättä ole linjassa sen kanssa miten kuvittelet sen olevan.
Okei, kysymys oli siis liian vaikea ja vastaamisen sijaan sä jäät tuohon tuttuun ”olen vastannut tähän jo” -luuppiin.

Nythän tuota rypälettä menee paikkaamaan aukkoa, ongelmatonta se ei toki ole.

Rypäleaseita oletettavasti löytyy myös Venäjältä? Ja jos/kun Ukraina rupeaa noita varsin kyseenalaisia aseita käyttämään, niin poistaako se Venäjältä pidäkkeet muiden vastaavien ei kieltolistalla olevien aseiden käytön, esim. kloorikaasu ja valkoinen fosfori, jotka molemmat ovat aivan kammottavia aseita.

456766.jpg

Okei, kysymys oli siis liian vaikea ja vastaamisen sijaan sä jäät tuohon tuttuun ”olen vastannut tähän jo” -luuppiin.
Ei. Olen vain vastannut jo sinulle aiheesta.
Se että alat vääntämään jokaisesta vastauksesta jotain muuta on sinun oma kehävääntö.
Kaiken olennaisen asiasta olen kertonut.

Koita kestää.

Rypäleaseita oletettavasti löytyy myös Venäjältä? Ja jos/kun Ukraina rupeaa noita varsin kyseenalaisia aseita käyttämään, niin poistaako se Venäjältä pidäkkeet muiden vastaavien ei kieltolistalla olevien aseiden käytön, esim. kloorikaasu ja valkoinen fosfori, jotka molemmat ovat aivan kammottavia aseita.

456766.jpg
Olisihan ryssä voinut polttaa kievin reilu vuosi sitten.
Kyllähän se varmasti peliä muuttaisi likaisemmaksi.

Ei. Olen vain vastannut jo sinulle aiheesta.
Se että alat vääntämään jokaisesta vastauksesta jotain muuta on sinun oma kehävääntö.
Kaiken olennaisen asiasta olen kertonut.

Koita kestää.
Mä kieltämättä koen hankalaksi sietää ihmisiä, joiden argumentointihalu tai -kyky loppuu kesken kaiken, mutta mä nyt yritän parhaani. Kiitos efortista, mä uskon että säkin annoit parhaasi tähän keskusteluun.

Meillähän on sellainen kuva ettei taistelulle ole vaihtoehtoa. Asia voi noin toki ollakkin, ettei realistista vaihtoehtoa ole.

Minun mielestäni tilanne olisi toinen mikäli ryssä esittäisi edes suht järkevää rauhansopimusta. Ukraina puntaroisi silloin sen ja alueiden vapauttamisen hinnan välillä. Mikäli pöydällä on vain Putlerin harhoista kumpuavaa sopimusta niin mitään puntaroitavaa ei ole.

Meillähän on sellainen kuva ettei taistelulle ole vaihtoehtoa. Asia voi noin toki ollakkin, ettei realistista vaihtoehtoa ole.

Minun mielestäni tilanne olisi toinen mikäli ryssä esittäisi edes suht järkevää rauhansopimusta. Ukraina puntaroisi silloin sen ja alueiden vapauttamisen hinnan välillä. Mikäli pöydällä on vain Putlerin harhoista kumpuavaa sopimusta niin mitään puntaroitavaa ei ole.
Just näin. Siksi tuo Roopelin ehdottama ”me ollaan hävitty tää peli, ei tartte pelata loppuun jossei halua” -lähestyminen ja sitten vapaaehtoinen kontilleenmeno Puten eteen koinittavaksi tuntuukin lähes kenestä tahansa muusta huonolta vaihtoehdolta. Jopa huonommalta kuin pitkä sota.

Mä kieltämättä koen hankalaksi sietää ihmisiä, joiden argumentointihalu tai -kyky loppuu kesken kaiken, mutta mä nyt yritän parhaani. Kiitos efortista, mä uskon että säkin annoit parhaasi tähän keskusteluun.
Taas sä vääristelet omassa päässä asioita.
Koita sietää ensin itseäsi.

Back
Ylös Bottom