Siinäpä sitä oliskin "huumoria", jos kiovan ja lännen propaganda olisikin ollut niin tehokasta, että jopa ukroarmeija olisi sen ostanut...
Tai jospa ruskit ovat saaneet myös yönäkökenttälapioita...
"Mikael Valterssonilta, entiseltä Ruotsin armeijan/ilmapuolustuksen upseerilta, entiseltä puolustuspoliitikolta ja Ruotsidemokraattien esikuntapäällikköltä. Nykyään poliittinen ja sotilaallinen analyytikko.
Mikael Valtersson @MikaelValterss1 - 4:23 UTC · 8.6.2023
ANALYYSI UKRAINAN TAKTIIKKA AAMU 8. KESÄKUU
Minun on sanottava, että olen sekä hieman hämmentynyt että pettynyt Ukrainan asevoimiin ja niiden käyttäytymiseen taistelukentällä etelärintamalla. Saattaa olla piilotettu taktiikka, joka nähdään lähipäivinä, mutta se, mitä olemme nähneet kesäkuun 4. päivän jälkeen, ei näytä hyvältä.
Olin erittäin pettynyt Venäjän asevoimiin sodan alussa ja yllättynyt Ukrainan joukkojen taistelukyvystä. Ukrainan vastahyökkäystä odotellessa odotin ukrainalaisten joukkojen toimivan ja suoriutuvan paremmin kuin nyt näyttää. Ihmettelen, onko kyseessä Venäjän, siis vihollisen aliarviointi. Näyttää siltä, että ukrainalaiset joukot odottivat venäläisten luovuttavan paineen alla ja vain hylkäävän asemansa. En osaa selittää ukrainalaista taktiikkaa muuten. He hyökkäävät aalto toisensa jälkeen suoraan miinakentille ja Venäjän tappoalueille.
Venäläisiä syytetään usein ihmisaaltojen käyttämisestä hyökkäyksissään, mutta nyt näyttää siltä, että ukrainalaiset tekevät samoin Venäjän puolustusta vastaan. Se on itsemurha, jos vihollinen pysyy paikallaan ja taistelee. Vaikka ukrainalaiset joukot onnistuvat murtamaan yhden puolustuslinjan paikallisen sotilas- ja aseiden ylivoiman vuoksi, he häviävät suuremman pelin hirvittävin tappioin. Heidän täytyy ymmärtää se, olen varma siitä. Joten ainoa selitys on, että he aliarvioivat venäläistä vastustajaansa ja odottivat heidän pakenevan.
Tämä aliarviointi perustuu todennäköisesti Kiovan ja lännen onnistuneeseen informaatiosotaan, jossa väitetään, että venäläiset ovat arvottomia taistelijoita. Tuo kertomus näyttää onnistuneen niin hyvin, että ukrainalaiset suunnittelijat vakuuttuivat omalla propagandallaan, että jos he potkaisivat ovesta sisään, koko mätä venäläinen talo hajoaisi. Tämän asenteen johdosta Ukraina on saattanut menettää kaikki mahdollisuudet voittoon tänä kesänä. Mutta todellisuus saattaa maksaa Ukrainalle paljon enemmän kansan tuen menetyksenä sotaponnisteluille sekä lännessä, että jopa Ukrainan sisällä.
On hieman ironista, että Ukraina näyttää toistavan Venäjän aliarvioimista Ukrainan kyvyistä ja tahdonvoimasta helmikuusta 2022 lähtien."